Autor: Mart Publikováno: 15.května 2008 | Verze: betatest/anglický/PS3 Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Vesměs klasické módy Jinak tu je k vidění řekněme klasický set týmových klání, počínaje Team Deathmatch, přes Base a konče Capture misemi. V případě Base se váš tým snaží obsadit všechny základny, což jsou malá, barevně vymezená místa na mapě, která získáte do svých rukou způsobem, že po krátký časový úsek vydržíte naživu ve vyhraničených prostorech. Nicméně po vašem odchodu tuto "základnu" může stejným způsobem získat protivník, takže nechybí hutné přestřelky a kooperace, ideálně ve větším počtu lidí, aby eventuálně časté přebíhání tam a zase zpátky nezpůsobilo deja vu šok. Capture mise tohle schéma oživují o motiv držení symbolu, který je třeba odnést na domovskou základnu, kde držitel musí po vymezený čas nepadnout. Pochopitelně za vydatné dopomoci spolubojovníků ve zbrani. Team Deathmatch má také jakési základny pro oba zúčastněné týmy, tady především pro respawn vojáků. Posledním ve výčtu je klasický Deathmatch, tedy všichni proti všem. Vtrhnout přitom lze do lokací (map) jako Blood Bath, což je menší čtvercový amfiteátr ohraničený vysokými zdmi, rozparcelovaný kamennými kvádry a bloky pro účinné krytí, mezi nimiž se v prostředku vyjímá na ocelových nosnících vztyčená ochozová konstrukce vedoucí na malou, úplně v centru mapy umístěnou pozorovatelnu pro snipera. Jsou tu sice ještě podzemní prostory, ale i tak se jedná o mapu, kde se ve větším počtu lidí může snadno dostavit pěkný chaos, kdy umíráček zvoní téměř nepřetržitě. ![]() ![]() ![]() Následuje Gronznyj Grad (asi chyba v překladu?), něco mezi vojenskou základnou a továrnou, dle mého nejlepší mapa ze všech tří nabízených, která je jednak největší a také nejvíce členitá. Potěší šikovné pozorovatelny pro střelbu na větší distanc, spousta míst pro účinné schovávání se před zraky nepřítele, např. pod kontejnerem, komplexní interiérové lokace… a k tomu pár výbušných sudů, co dokážou překvapit náhodně kolemjdoucího! Mapa Midtown Maelstrom nás nakonec přivádí do několika ulic bojem zdevastovaného města, v němž nechybí jednak obvyklá výše položená místa pro odstřelovače, ale zejména různé barikády tvořené pytli s pískem, bedny a další objekty, za nimiž se lze efektivně krýt. Sem lze koneckonců zahrnout i volně stojící auta, nicméně zde slůvko efektivně neplatí tak úplně beze zbytku, protože vozy mají tendenci vybuchovat. Mapa je svým rozvržením zcela ideální pro Team Deathmatch, kdy každá ze stran může zaujmout hodně výhodná palebná postavení. Specializace pro boj, klíč k úspěchu? Své si k vašemu úspěchu ve hře řekne styl hraní, jemuž hned zkraje přiřadíte příslušné skilly. Tyto přitom můžete s postupujícím časem vylepšovat, potažmo měnit, a třebaže jsem osobně volbou žádaného skillu nějaký signifikantní posun k lepšímu nezaznamenal, lze uvedené přičíst na vrub dříve anoncované skutečnosti, že jde stále jen o betaverzi, takže nejenom tento moment bude v té plné jistě lépe ošetřen. ![]() ![]() ![]() Mezi schopnostmi, jež lze přiřadit vašemu virtuálnímu já, je k vidění především lepší dispozice pro práci s vybraným typem zbraně (pistole, automaty, odstřelovačky…), ale je zde i specializace na oblíbený boj tváří v tvář (CQC) a pak takové speciality, jako je rychlejší běh, lepší povědomí vašeho týmu o nepříteli, na něhož právě vedete atak, nebo naopak on vede útok vaším směrem. Dále lepší zoom a nebo větší vzdálenost, na kterou lze automaticky do hledáčku vaší zbraně dostat soupeře. Připomínám, že ačkoliv hraní primárně probíhá v third person perspektivě, s jakoukoliv zbraní je možné se kdykoliv přepnout do first-person náměru, v němž se výrazně lépe rozdávají headshoty. Na druhou stranu nejste v daný moment zdaleka tak mobilní. A je-li řeč zrovna o pohyblivosti. Metal Gear Online sází na hodně pomalé, dalo by se říci realistické tempo, v jehož rámci jsou k vidění všechny známé pohybové nuance, počítaje v to přikrčení či leh s následným plazením, kotoul pro rychlé překonávání překážek či vyhnutí se pozornosti zubaté, a pak zejména vyklánění a střelba zpoza rohu, která má pohříchu svá hluchá místa. Těžko na cvičišti, lehko na bojišti Ocenit lze skutečnost, že v rámci third person nahlížení na dění můžete náměr přepínat zpoza levého či pravého ramena, v závislosti na vašem postavení, přičemž rychlost pohybu hledáčku zbraně, resp. pohybu zaměřovacího terčíku v obou perspektivách, lze skrze Options upravit k obrazu svému. Navíc, což kvituji s povděkem, tu jeí tréninkový režim, dokonce se spoustou figurín a pohybujících se terčů, takže si můžete hraní lépe osahat a vyzkoušet takříkajíc nanečisto, co vám bude nejvíce vyhovovat. Není samozřejmě problém založit si vlastní místnost na heslo a přizvat sem toliko své známé, se kterými budete dále testovat nuance a pravidla hry předtím, než vstoupíte do boje se zbytkem světa. Zde je pak šikovný automatický výběr online místností s lidmi, co jsou přibližně na stejné výkonnostní úrovni co vaše maličkost. ![]() ![]() ![]() Pro pokročilé vlastní vyhledávání následně nechybí ani vstřícné filtry, jež vám usnadní vstup do vámi preferovaného online boje, během něhož dobře fungují rychlé předdefinované textové hlášky, posílání textových zpráv (což je ale na dlouho a během tohoto aktu můžete snadno zemřít) a hlavně podpora hlasové komunikace, která ovšem v beta verzi moc nešlape. Zejména poslední featura by vám jinak mohla výrazně usnadnit komunikaci s vašimi spolubojovníky, kteří se eventuálně netváří, že by jim příliš voněla týmová souhra. Můžete se totiž nadít individuí šířících zkázu ve vlastních řadách, takže přijde vhod eventualita jejich vyhození ze společné místnosti. Hanbatý časopis namísto dynamitu Kladně lze nahlížet také na skutečnost, že vlastní místnost si můžete nadefinovat dle vlastních preferencí, počínaje počtem hráčů, respawnů, povolených zbraní, atp., přičemž v položce "atp." najdete mimo jiné volitelný parametr umožňující během rozehraných bojů vylepšovat zbrojní arzenál, řeč je jednak o lepších zbraních nebo jejich modifikacích (kupř. tlumič). Do akce vyrážíte se dvěma základními zbraněmi, co si na začátku boje vybíráte, jako je třeba útočná puška a pistole, návdavkem si k tomu můžete přihodit do baťohu nějakou tu výbušninu (granáty, C4) a pokaždé s sebou máte nůž, věrný to pomocník pro setkání hodně blízkého druhu. Mezi takové úsměvné, ale hodně účinné propriety může patřit volba hanbatého časopisu (právě namísto zmíněného explozivního materiálu), jenž po pohození na zem dočasně zneprovozuschopní okolo jdoucího hráče. Či tradiční lepenková krabice, kterých se na každé mapě povaluje několik, takže můžete takříkajíc splynout s davem. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Problémy v betatestu Hraní Metal Gear Online beta se zatím nevyhnulo některým technickým excesům souvisejícím se stabilitou, takže výjimkou nebyly náhlé a fatální pády připojení - díky čemuž bylo nutné hledat další místnost na hraní, či neuvěřitelné zamrznutí hráče neschopného pohybu či jakékoliv jiné aktivity, počítaje v to i eventuální angažování se v menu. Netřeba říkat, že tento se posléze stal velmi snadnou a vděčnou kořistí pro protivníky. Jsou tu však i jiné problémy, které dobře známe z minulosti ze singleplayerového hraní téhle série, ale tady se mnohem hůře tolerují. Poněkud rozpačitý kolizní systém a občasná horší orientace, jíž nenapomůže ani manuální práce s kamerou, potažmo možnost jejího rychlého vycentrování. Dění okolo vás je totiž pravidelně ještě rychlejší. Tlačítkové rošády kupř. v souvislosti s cizelérskou střelbou zpoza rohu. A nebo lehce toporné rozpohybování, jakkoliv se mi subjektivně stále jeví o poznání lepší, než v minulosti. Pakliže bych aktuální zkušenost s hraním Metal Gear Online přetavil do nějakého resumé, přijde mi, že je to v herních možnostech identické co předchozí Metal Gear Solid 3: Subsistence, jenom v o něco lepší grafice. Pochopitelně, online rozměr (dostupný již v Subsistence) MGO přidává na výrazné atraktivitě a zvolené tempo na uvěřitelnosti, takže cokoliv špatného jsem na jeho adresu řekl, nepřeváží nakonec definitivní vyjádření, že rozhodně je na co se těšit. Ale v tomhle kontextu jsem tuze zvědav, jaká vlastně bude singleplayerová kampaň MGS4, jejíž kvalitu lze částečně ochutnat skrze zdejší misi se Snakem, jak popisuje úplně první odstavec dnešního článku. zdroj: Archiv Metal Gear Online - video z hraní bety
|
Mart | |
editor:jd |