Autor: Dave "Phantom" Dosoudil Publikováno: 9.října 2003 | Verze hry: veřejné demo a beta Doba hraní: pár měsíců |
![]() ![]() ![]() Grafika - notný skok kupředu Tak jako ve své době Flanker, i LOMAC opět posouvá hranice grafického zpracování leteckých simulací o notný skok kupředu. S detailností ztvárnění krajiny a všech objektů na tak rozsáhlém území prostě nemá konkurenci. Velmi detailní reliéf povrchu, který oceníte zejména v okolí Kavkazu a na zdejších nádherných letištích, doplňují zcela reálné textury vytvořené na základě satelitních a v případě měst a letišť leteckých snímků s vysokým rozlišením. Na povrchu krajiny „sedí“ neuvěřitelné množství objektů, které si občas svými až úchylnými detaily nezadají s některými akčními dílky poslední doby. Vývojáři si s nimi dali tolik práce i přesto, že se nad nimi proháníte obrovskými rychlostmi a ve výškách, kde z nich nestihnete ocenit téměř nic. Na druhou stranu, reklamu každé hře dělají videa či screenshoty a tam je pro potěchu oka uděláno opravdu maximum. ![]() Prostředí a ozvučení Jak již bylo zmíněno, prostředí simulace je velmi rozsáhlé a jedná se o významný posun z původního Krymu (Flanker série), zejména pokud jde o skvělé možnosti skýtající Kavkaz. I když pro možnosti například Su-33, skupin letadlových lodí, palubního letectva, tankování za letu a podobných záležitostí je možná operační prostor příliš těsný, variací nabízí bezpočet. Od rovinatých plání plných políček a malých měst, přes oblasti jezer a vysočin až po monumentální vrcholy hor - to vše kolem moře s plážemi plnými hotelů, slunečníků a tenisových kurtů. Ranní mlha válející se v údolích, vrcholky hor v oblacích a východ slunce lesknoucí se v hladině, to je jen jeden z mnoha příkladů úžasné scenérie, kterou si budete moci užívat ve chvílích vzácného klidu. ![]() ![]() ![]() Zvukové možnosti LOMACu jsou poměrně standardní a z klasického průměru vybočují zejména kvalitou jednotlivých samplů, 3D dopplerovými jevy, jejich množstvím nebo variacemi a hlavně provedením speciálních efektů. Uslyšíte tak například šplouchání vody, rozdíl mezi zvukem kompresoru a turbíny, otáčení antény radiolokátoru a také velmi oblíbený sonický třesk při překročení rychlosti zvuku. Vše doplňuje všudypřítomná komunikace (wingmani, AWACS/GCI, tower atd.), která je ovšem i přes značná vylepšení stále spíše doplňkem než nutností. Pohyb v menu zpříjemňuje poměrně slušná hudba, která ale velmi brzo omrzí, a tak jako u většiny uživatelů Flankeru bude zřejmě brzy nahrazena nějakou vlastní nebo slastným tichem. Bojujeme ![]() Všechny pozemní, námořní i letecké jednotky spolu v rámci nastavení kooperují nebo na sebe navzájem útočí. Správně vytvořená mise má díky tomu úžasnou atmosféru a množství probíhajících činností je až téměř nepřehledné pro nezúčastněného pozorovatele. Širokou paletu techniky také doplňuje nezbytná munice, nově na rozdíl od Flankera pouze ve variantách, dostupných pro konkrétní typ letounu. Konec je tedy oblíbeným SEAD misím na Su-33, případně Su-27, až na výjimky je k dispozici pouze neřízená protizemní výzbroj, tak jako ve skutečnosti. Stejně tak ve srovnání možností Su-25 a A-10 bude při výběru akcechtivého pilota favoritem zřejmě americký letoun. Tento fakt je trošku nepříjemný, ale uvidíme, čeho se dočkáme v budoucnu. Favoritů je spousta. Řídíme letadlo Klasicky nejvýznamnějším prvkem Flanker série byly k téměř dokonalosti dovedené fyzikální modely, které jsou zároveň alfou a omegou hodnocení všech simulátorů z pohledu hardcore pilotů. Na tomto poli své pověsti LOMAC nezůstal nic dlužen, i když díky problémům ve vývojářském týmu přišla simulátorová komunita možná o ještě unikátnější řešení. Hra tak oplývá standardní kvalitou jako ve Flanker 2.5 a budeme se těšit na další vývoj. Pro nováčky a nepiloty je pak připravena celá řada zjednodušení, jako například automatické přistávání, automatické tankování, obnovení po destrukci, apod. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů To, oč jste v demu ochuzeni, vás čeká již brzy v plné verzi. Multiplayer, který pokud nebude mít závažné chyby jako v minulosti, umožní až pro 32 hráčů (možná se bude měnit) kombinaci čehokoliv, jakkoliv a kdekoliv a dodá tak zcela netušené možnosti do již tak perfektního prostředí. Když tedy pominu současné nedostatky betaverze v podobě mírného lagování, problémů s pohybem po zemi či připojení dvou letadel do stejné pozice na letadlové lodi. Multiplayer dokáže přenést veškerou funkcionalitu jakékoliv singleplayer mise do síťového prostředí a řízení strojů je možné přenechat skutečným pilotům, kteří jsou většinou dokonalejší a zejména méně předvídatelnou alternativou AI. Chceme létat! ![]() Stáhněte si: Demo, Videa... Související články: Preview (2/2002), Novinky |
Dave "Phantom" Dosoudil | |
připravil: jd |