Autor: Cappy Publikováno: 8.října 2005 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hanebně přemotorovaná Corvette má motor V-8, Chevy 327, small-block (který je ve skutečnosti big), s výkonem 430 koní. Jag zase řadový šestiválec o objemu 3,8 litru, s výkonem 275 koní a proti nim Lotus s mrňavým, 1,6 litrovým motorem o výkonu 160 koní. Navíc původem z Fordu Cortina. Přesto jsou všechny vozy vyrovnanými soupeři. Proč? Klíčem jsou jednak jízdní vlastnosti, ale hlavně hmotnost. Corvette má sice velký a výkonný motor, rozumný podvozek, ale hmotnost menšího tanku a brzdnou dráhu vlaku s uhlím. To je v ostrém kontrastu s Jaguarem a jeho karoserií s hliníkovými díly. A v ještě větším kontrastu s lehoučkým Lotusem. Jízdní vlastnosti Všechny popsané vlastnosti jdou ruku v ruce s chováním aut ve hře, což je jedním slovem fantazie. Takže zatímco Lotus je i díky Chapmanovým závěsům zadních kol agilní jak sjetá lasička, Vettu aby do zatáčky stěhovali špeditéři. Zatímco Lotus zabrzdí na fleku, Vetta při brždění připomíná sáňky. Nechci ani zatajovat, že každý druhý hráč bude z této hry vykulený jak žába na poušti. Rozhodně může zapomenout na to, že v boxech dokáže havarovat jedině David Coulthard. Není tomu tak. Naložit pod kotel, pak vycestovat ze zatáčky a opískovat nejbližší svodidla, to jde v této hře naprosto samo. Ale udržet auto na trati, třeba jízdou dveřmi napřed, je problém. Je třeba se nejprve seznámit s tehdejší drsnou realitou. Faktem, že motory už byly na solidní úrovni, ale to samé se nedá konstatovat o tlumičích, řízení, pneumatikách nebo té imitaci, které se říkalo brzdy. Borci, kteří ve své době usedali do těchto vozidel, byli ve skutečnosti z 80 procent pouhými pasažéry. A to bez ohledu na to, že seděli na místě pro řidiče. Protože jde o věrnou simulaci, čeká to i vás. Hra vyžaduje neustálý trénink. ... jsou velmi rozmanité - od charakteristik tlumičů, diferenciálu, tuhosti pružin a zkrutných stabilizátorů, po převody a řízení. Ovšem realita je kopírována i tady, takže zapomeňte na ladění podvozku ve všech aspektech v krocích po jednom. To tehdy prostě neexistovalo. Takže pružiny si můžete vybrat buď měkké, tvrdé, něco mezi tím a tím to hasne. Vyladit auto tak, jak byste chtěli nebo potřebovali, je prakticky nemožné a tak platí to, co už jsem řekl. Hra vyžaduje neustálý trénink (a precizní jízdu bez chyb). Příznivci GTR jistě znají také bohaté možnosti nastavení samotné hry a stejným způsobem se mohou vyřádit i tady. Můžete si zapnout simulaci odstředivých G sil. Nastavit si oblíbený výhled z kokpitu pomocí polohy sedadla. Rychlost a odezvu ovladačů. Jestli chcete jezdit na volantu nebo na klávesnici. Vypínat a zase zapínat automatické řazení (řadí AI), kontrolu trakce, přepínat si jednotlivé pohledy kamer, zrcátka a tak dále. Na výběr máte pět druhů obtížnosti. No na nejtěžší, proffesional, už to chce opravdovou zručnost. Soupeři jsou totiž na této úrovni velmi rychlí a velmi schopní. Vůbec se neštítí předjíždět nebo to do vás poslat, pokud se jim připletete do cesty. Nejsou ani neomylní, takže občas dostanete za závod tolik šťouchanců, že je ani nestačíte spočítat. Vidíte, jak řidič ve voze šlape na plyn, všechny budíky, rychloměr i tachometr. Po grafické stránce hra využívá obstojný nasvětlovací model, množství polygonů na modely je ucházející, textury prima. Dá se jezdit i v noci, s rozsvícenými světly. Od pneumatik se neustále kouří, jak se během závodu snaží přežít alespoň do druhého kola. A jakkoliv si budete stěžovat na HW náročnost, je odpovídající zážitkům, které hra přináší. Doporučenou konfiguraci tvoří alespoň 2,0 GHz Pentium 4, 1 GB RAM a DX 9.0c kompatibilní grafická karta. Ale čím lepší HW, tím lépe. Na detaily bez kompromisů zrovna doporučená konfigurace nestačí. další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Ozvučení není ani tak zajímavé tím, že je jeho kvalita rozumná, ale hlavně tím, že jsou nasamplovány různé zvuky, které normálně slyšet ve hrách nejsou. Mám na mysli třeba zvuk podpalujících se výfukových ventilů. Když při brždění prudce podřazujete, ozývá se nádherná střelba do výfuku. Pro fajnšmekry absolutní lahůdka. Závěrem GT Legends demo jsem si vážně užíval. Zkoušel všemožná nastavení, hrál jsem si na trapiče malých kubatur, když jsem se (marně) pokoušel z Lotusu na rovince vytáhnout nějakou vyšší rychlost. S Vettou jsem x krát vypochodoval mimo trať, když jsem se jí pokoušel včas zlomit do zatáčky a Jaguár mi seděl náramně i při smycích na všech čtyřech kolech. Moc se těším na plnou verzi, která je hotova a má vyjít už začátkem října (u nás se, doufejme, objeví koncem listopadu nebo nejpozději do Vánoc kvůli lokalizaci realizované firmou SeVeN M, která o několik měsíců s desítkou odkladů dovedla pořádně zdržet už vydání GTR CZ). Nicméně doufám, že GT Legends bude stejně dobré jako demo. Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Novinky, GTR recenze&dojmy |
Cappy | |
autorovi je 27 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |