Autor: Levis Publikováno: 24.května 2004 | Verze hry: multiplayerová beta Doba hraní: 1 týden |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Uzavřený multiplayerový betatest, kterého jsme měli možnost se zúčastnit (thx Cenega :), nás bez otálení rovnou hodil do hry na třech rozlehlých mapách. K vyzkoušení byly prozatím jenom první dvě rasy – NSA (Northern Star Alliance, tedy obránci Morningstar Prime) a Vironi, neznámá mimozemská rasa, o níž toho zatím příliš známo není. Autoři ji dlouho drželi v tajnosti a oznámili ji až v relativně pokročilém stádiu vývoje hry. Ve finálním produktu přibude ještě možnost hrát za lidskou říši. Princip síťové hry Hra začíná ve chvíli, kdy si vyberete startovní lokaci. Na mapě je několik volných bodů, které se mohou stát základnou. Obvykle je jedno, který z nich to pak nakonec bude, protože mají navzájem vyrovnané umístění v terénu. Poté zbývá vybrat z menu jednotky, které se nalodí na transport, a počkat, než výsadková loď přiveze vaše první síly na bojiště. Principem síťové hry je získat co největší počet AP (Acquisiton Points), za které můžete kdykoliv objednávat další posily a také vylepšovat vaší výsadkovou loď. ![]() ![]() ![]() AP získáváte držením bodů na mapě, přičemž pokud zůstanete jenom zabarikádovaní ve vaší základně, nebudete si moci další výsadky dovolit moc často. Proto se na každé mapě nachází vždy několik (obvykle 6-8) dalších bodů, které můžete kontrolovat a za ně dostávat více AP. Tyto zóny jsou ale poměrně daleko od sebe, takže jejich hlídání stojí spoustu jednotek. A pochopitelně i riziko, že odkudkoliv může přijít nepřítel a začne bitva. Cílem je ovládnout všechny zóny a tím pádem zničit protivníka. Vliv počasí a schovávání se do objektů ![]() Jednotlivé zóny se většinou nenachází uprostřed velké planiny (existují i výjimky), ale poblíž opuštěných vraků, staveb, lesů, jezer či řek. Jedním z vylepšení GC II je možnost schovat vojáky do objektů, jako jsou právě rozbombardované zříceniny, budovy, stanice či věže. Co víc - dokonce se dá zvolit, v jaké straně objektu se mají umístit. Takže věž na kopci se může takticky používat jak ke kontrolování toho, co se děje na základně, tak pro zjišťování, zda-li se nepřítel náhodou nepohybuje v okolí. ![]() ![]() ![]() Náhlé přepady v lese Tím jsem nakousl další novou vlastnost hry - možnost ovládat jednotky individuálně. Zatímco v původním GC to bylo možné pouze ve skupinkách, druhý díl se v tomto ohledu přizpůsobuje ostatním RTS a nabízí možnost pracovat se skupinami i jednotlivci. Ačkoliv by se to dnes mohlo brát jako samozřejmost, možnost ovládat jednotlivce hře přidává na možnostech, protože jednoho vojáka můžete v rozličném terénu vždycky schovat lépe, než celou jednotku. Jednotlivci se také dají vysílat na průzkumy či využívat pro jiné speciální úkoly. ![]() Nejlepší je střílet z dálky Výsadkové lodě se nyní dají vylepšovat, takže pokud zrovna nepotřebujete jednotky, můžete AP utratit za zvětšení prostoru, vylepšení brnění, zrychlení či dokonce vybavení výsadkové lodi zbraněmi. Tím do hry přibývá nový taktický prvek, protože po zuby ozbrojená „Dropship“ může v pravou chvíli zachránit téměř ztracený bod nejen výsadkem, ale také vlastním zásahem do bitvy. A protože vždy trvá několik vteřin, než právě dobytá zóna připadne novému majiteli (samozřejmě pokud nejsou v bezprostředním okolí dvou až tří metrů jiné nepřátelské jednotky), určitě je vhodné výsadkové lodě do bitvy zapojovat velmi často. ![]() ![]() ![]() Co se týče jednotek, ve hře jsou přítomni vojáci a odstřelovači, několik druhů vozidel (APC, tanky, opravářská vozidla), helikoptéry a podobně. Celkem bylo v nabídce v MP betě 13 jednotek pro každou stranu. Zatímco kampaň pro jednoho hráče má nabízet 24 misí, multiplayer je zábavou až pro osm hráčů na jedné mapě najednou. Navíc nemusíte čekat na založení nové hry, ale můžete se kdykoliv připojit už do existující hry a okamžitě začít hrát. Abyste nebyli znevýhodněni oproti hráčům, kteří začali dříve, dostanete navíc několikanásobný počet AP, který je prý přímo úměrný rozložení sil a situaci na mapě. Multiplayer má v budoucnu také umožňovat kooperativní hru. Počet map, které nakonec budou přítomny v plné verzi GC II, zatím není znám. Pokud však budou Massive Entertainment pokračovat v trendu, který nastolili s mapami v betaverzi, půjde rozhodně o kvalitní mapy, které se asi budou lišit jak prostředím, tak i taktikami, které v nich musíte používat. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Audiovizuální zpracování je opět jednou z hlavních předností hry. Detailní modely jednotek i terénu vypadají velice pěkně i při úplném přiblížení a hra přitom ani není nijak extra hardwarově náročná. V GC II je navíc přítomna kamera, kterou si můžete nastavovat dle libosti, jak chcete (od výšky po úhel pohledu), takže se krásné grafiky skutečně nasytíte. Shrnutí ![]() Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery... Související články: Novinky, Ground Control recenze (6/2000), Ground Control: Dark Conspiracy recenze (1/2001) |
Levis | |
autorovi je 16 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars (všechny články autora) |