Autor: Mickey Mouse Publikováno: 9.října 2002 |
![]() ![]() ![]() Odkopnuté míče Dalším vylepšením jsou tzv. „mrtvé míče“, čili ty, které neskončí vždy na kopačce hráčů, ale kdesi v prostoru trávníku a je nutné si pro ně doběhnout. Moc se mi zamlouvá i fotbalové chování počítače, kdy neváhá třeba při nepřehledné situaci zakopnout schválně míč do zámezí, aby hru uklidnil a zabránil možné pohromě. Zatím jsem nepřišel na efektivní příjem centrů a výkopů od branky, kdy mi stále připadá, že není možné hráče přijímajícího míč ovládat a tak si třeba lépe naběhnout, odstrčit soupeře apod. ![]() Standardní situace Změny doznaly i standardní situace, kdy se třeba při přímých kopech zobrazuje na trávníku vzdálenost k brance a okruh, za který bránící soupeř nesmí jít. Když naopak kope soupeř a vy stavíte zeď, můžete s ní popocházet tak, že pohybujete jedním z hráčů ve zdi a ostatní se jeho poloze přizpůsobují. Při rohových kopech pak používáte tolik let žádaný indikátor, kdy se na stupnici objeví pohybující se ukazatel a vy se jej snažíte zastavit na určité pozici. Volíte si samozřejmě i místo, kam bude centr směrován, a tak je konečně použit ve zpracování standardních kopů rozum a hře to hodně pomáhá. Golmani Každý harcovník zná problém FIFY v dementních golmanech, dohánějících zoufalé hráče k šílenství. I jejich zpracování nový engine vylepšuje a třeba při rohových kopech boxují golmani centry z vápna, vybíhají proti útočníkům pro zmenšení střeleckého úhlu, vyrážejí reflexivně prudké střely a dělají víceméně to, co byste čekali. Nicméně občasné kiksy najdete i tak, což je škoda, ale finální hra může ještě překvapit i v tomto ohledu. ![]() ![]() ![]() Navíc jsem v konfiguračním souboru našel parametr, kterým se dají schopnosti golmanů nastavit na „absolutně perfektní“, což jsem provedl a bylo to na jejich chování hodně znát. Nepouštěli už kde co, ale zase zcela neprůstřelní nebyli a přišli mi tak akorát. Dal jsem jim i krásnou branku z přímého kopu do pavučiny, dorážku skluzem i třeba peckou z hranice vápna. Chcete-li takto vylepšené golmany vyzkoušet, stáhněte si tento soubor a přepište jím soubor ini.big v adresáři Data/Cmn, případně si sami změňte parametr ABSOLUTELY_PERFECT_GOALIES na hodnotu 1. Ono když si soubor ini.big prohlédněte, najdete v něm celou spoustu parametrů pro nastavení hry jako takové, střel, přihrávek, hráčů v poli, golmanů a prostě všeho, co s hrou souvisí a čím bude možné hru ladit. Ovládání ![]() V každém případě můžeme přihrávat, střílet, centrovat, posílat spoluhráče do úniků a přihrávky směrovat do běhu, hlavičkovat. Nechybí ani kličkování, které se v demu provádí mezerníkem a hráč poté provede některý ze speciálních pohybů, případně si míč narazí dopředu a trochu rychleji se za ním rozběhne, čímž získá malý náskok. Tato metoda je snadno použitelná, ale zároveň trochu nepraktická v tom, že dopředu nijak netušíte, co daný hráč zrovna udělá. Někdy to je klička do boku, jindy překulení se přes míč, již zmíněné rychlé popoběhnutí s míčem apod. ![]() ![]() ![]() Šikovné na tom celém je, že i při kličkování vás soupeř (a vy jej) dokáže o míč připravit a tak není klička snadnou tutovkou na oblbnutí obrany. Všechny kličky navíc vypadají přirozeně a nejde o žádné varietní kousky. Při střelách i některých typech přihrávek zůstaly naštěstí zachovány stupnice síly a tak záleží i na vás, jakou sílu se vám podaří odměřit. Další postřehy ![]() Zajímavý negativní postřeh o AI zaznamenáte v případě, kdy se s míčem úplně zastavíte - nikdo po vás dlouhou dobu vůbec nepůjde a oba týmy jako kdyby usnuly. Nikdo se ani nehne, a to jak spoluhráči, kteří by si mohli nabíhat, tak soupeř (dělá to na všech obtížnostech). Naopak se mi líbí, že hráč vedoucí míč je přeci jen o poznání pomalejší než sprintující soupeř, který vás při delším běhu chtě nechtě dohoní a o míč připraví. Je tedy nutné kombinovat a to je fajn. Potěší i ukázky zajímavých momentů na konci každého poločasu v podání krátkých sestřihů jako v televizi. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů Nakonec ještě trochu pohaním grafiku, kde mi třeba takové stíny stadionu na trávníku v podobě špatně navazujících bitmap připadaly dost ošklivé, zvláště ve srovnání se vždy perfektní grafikou v této hře. ![]() Stáhněte si: Demo (16 MB), Demo Raptor (180 kb), Videa (2x 4 MB) Související články: Novinky, FIFA Football 2002 recenze (10/2001), World Cup 2002 recenze (4/2002), FIFA 2001 recenze (11/2000), FIFA 2000 recenze (11/1999) |
Mickey Mouse připravil: jd |