E3 dojmy: Sunset Overdrive je parádně praštěná zábava pro majitele Xbox One
zdroj: tisková zpráva

E3 dojmy: Sunset Overdrive je parádně praštěná zábava pro majitele Xbox One

11. 7. 2014 19:45 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Sunset Overdrive je hravá záležitost. Nesnaží se o filozofický přesah, nematlá med kolem úst a nechlubí se revolučními technologiemi. Sunset Overdrive se na vás usmívá jako rošťák z vedlejší ulice, se kterým máte od maminky zákaz chodit ven, protože to vždycky smrdí nějakou veselou lumpárnou. Je to v podstatě barevné GTA, kde namísto krve cáká energeťák, poslouchá se punk rock a frčí tam skateboardové tituly ze stáje Tony Hawka. Běháte po roztodivném zábavním parku, skáčete ze slunečníku na slunečník, odstřelujete závisláky na taurinu a stylově sjíždíte všudypřítomná zábradlí.

Zní to slibně? Je to slibné. Akorát si předtím musíte obstarat Xbox One, protože až hra koncem října vyjde, na žádné jiné platformě k mání nebude. Ano, stále mluvíme o titulu z dílny studia Insomniac Games, které je historicky spjato s PlayStation platformami a na krku má řadu exkluzivit v sériiích Ratcher & Clank nebo Resistance. Inu, časy se mění.

Nová platforma, staří dobří Insomniac Games. Po tematicky zamračenějších Resistance a Fuse se tvůrci vrací ke svým hravým kořenům, z nichž vyrostla právě rozkošná dvojice Ratchet & Clank (aktuálně se chystá předělávka jedničky na PS4). Sunset Overdrive se odehrává ve fiktivním světě, co hýří světlými barvami, kde bídná korporace FizzCo vypustila neotestovaný energetický nápoj, který z lidí udělal mutanty. Apokalypsa jako žádná jiná.

Vy jste jeden z mála přeživších, lidská spása a poslední naděje na obnovu pořádku. Unesete takové břímě? Pomůžete ostatním? Dovedete zachránit Sunset City? No tak, dovedete?! „Jistěže dovedete, vždyť je to jen podělaná videohra.“ 

Osm opičáků

Partička rockových hrdinů, bujarý otevřený svět, mutanti, bandité, veselé filmečky a různé dobývací mise. Singleplayerová kampaň je v Sunset Overdrive samozřejmostí a všechny, které rozesmutnila nemožnost hrát v Assassin’s Creed Unity za ženu, jistě potěší zdejší editor, v němž vdechnete život vlastnímu alter-egu. Upravit půjde první poslední a kdo ví, třeba se z vaší postavy čistě náhodou vyklube svého druhu asasínka… 

E3 prezentace se singleplayerem vůbec nezabývala a dala možnost vyzkoušet multiplayerový režim Chaos Squad. Jedná se o kooperaci až pro osm lidí, do které lze ze singleplayeru kdykoli přeskočit návštěvou fotobuňky, kde pořídíte selfie a rázem se ocitnete online mezi ostatními. Proč zrovna takhle? Prostě proto.

Mezi režimy SP a MP se přenáší veškerá výbava, což mě během dvacetiminutové prezentace vskutku moc netrápilo, a odehrávají se i ve stejném světě. Multiplayer v podání Insomniac Games je blázinec. Jen se podívejte na ukázku ze singleplayeru a pak si ten brajgl vynásobte osmi. Jo a trochu uberte na plynulosti obrazu, během největších ohňostrojů padal počet snímků za vteřinu pod 30, ale to snad můžeme přisuzovat rozdělanému stavu hry. Snad.

zdroj: Archiv

Noční Matějská 

Kooperativní multiplayer pro osm lidí stojí na klasickém modelu hordy. Valící se tuny nepřátel chtějí sežrat lidskou baštu a vy jim v tom musíte zabránit. Model je to věru klasický a okoukaný, avšak jeho zpracování je už věru neklasické a neokoukané. Hlavním důvodem je fakt, že v Sunset Overdrive skoro vůbec neběháte po zemi.

Většinu času trávíte skákáním mezi budkami a stánky, krátkodobým létáním a sjížděním zábradlí či drátů všeho druhu. Vždy je nač vyskočit a po čem grindovat, v praxi hraní vážně evokuje Tony Hawka, který absolvoval paintballovou spršku, a pak mu někdo strčil do rukou totálně ujeté kanóny. Sunset Overdrive v rukou zkušeného hráče vypadá jako náramná stylovka, u které se pobaví i pouzí pozorovatelé (let’s playery už svrbí prsty). Podmínkou ovšem je, že se hru naučíte pořádně hrát.

Ovládání Sunset Overdrive je složitější než se na první pohled zdá. Podobně jako v Tony Hawk's Pro Skater musíte i tady lepší triky nejprve natrénovat. Na vlastní ruce tedy bylo mé hraní sotva z poloviny tak stylové jako na záběrech z E3 konference. Občas jej přerušovaly pocity frustrace z toho, že můj geroj spadl z elektrického vedení a nebyl s to na něj zpátky naskočit. Chce to cvik. 

Dejte tam všechno

Jak vypadal brainstorming předcházející vzniku Sunset Overdrive? Netuším, ale mám svou představu. Ted Price svolal všech 200 zaměstnanců Insomniac Games, od každého si vyžádal aspoň jeden nápad a pak je do jednoho implementoval. Jak jinak si vysvětlit zdejší arzenál?

Když pominu vesměs klasický kulomet, jsou kvéry naprosto mimo realitu, unesete jich asi tucet a najdete mezi nimi metač propanbutanových lahví, vrhač růžových medvídků, zmrazovač nebo samopal na vinylové desky. Munice máte na rozdávání, protož ve hře neustále něco bouchá nebo jiskří, přičemž velké exploze se efektně mění v anglické citoslovné nápisy. BOOM! E3 demo se odehrávalo v noci a nebýt občasných prodlev mezi vlnami nepřátel, člověk si pro všechny ty oslňující výbuchy mohl klidně myslet, že je den.

Je to sranda, ke slovu přijdou i různé upgrady zvyšující efektivitu jednotlivých kvérů a při multiplayerové defenzívě došlo i na pasti. Některé vypadají jako střešní větráky a rozsekají vše v okolí, jiné zase okolí podpalují a autoři vymysleli i jakési Pandořiny skříňky, které protivníky změní třeba v psy. Jen tak, zničehonic. Fakt nevím, kde na to chodí. 

Sunset Overdrive se na E3 trefně prezentovala v kulisách zábavního parku, protože její hraní právě jízdu na ztřeštěné horské dráze připomíná. Pestrobarevností a punkovým humorem asi nesedne každému, ale upřímná hravost mi je tuze sympatická. Jen doufám, že tempo nasazené na losangeleském veletrhu se přenese i do plné hry. Sunset Overdrive je pitomost, bláznovina a také jedna z nejatraktivnějších exkluzivit pro Xbox One.

Nejnovější články