Dantes Inferno - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Dantes Inferno - dojmy z dema

15. 12. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Dante začíná svou velkolepou cestu peklem. Zahráli jsme si demo rubačky pro dospělé, která se až nápadně inspirovala sérií God of War.

Autor: ChewieDC
Publikováno: 15.prosince 2009
Verze: PS3/demo/americké
Doba hraní: pár dnů

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Je skoro s podivem, že to trvalo tak dlouho. Zatím na jiné platformy, než na PS3, neexistovalo téměř nic (snad jedině LOTR: Return of the King?), co by se podobalo sérii God of War. Tedy rubačce pro dospělé, která staví všechno na co nejmaximálnější efekt. Efektní scenérie, efektní způsoby zabíjení bossů, efektní prostředí. Až teď přichází Dante’s Inferno, které vlastně inspiraci sérií God of War ani trošku nezastírá. Při bližším pohledu zjistíte, že nejen to – Dante’s Inferno je stoprocentní kopií GoW, jenom s tím rozdílem, že se odehrává jinde a hlavní postava vypadá jinak (ale jen trošku jinak).

Jak již jistě víte, hra Dante’s Inferno vychází z Božské komedie od Dante Aligheriho. Hlavní postavou je Dante, jenž musí projít devíti okruhy Pekla, aby zachránil svou milovanou Beatrice, kterou má ve své moci sám Lucifer. Už bylo různě na internetu popsáno, jak hra vypadá v kruhu chtíče nebo v kruhu hněvu, ale demo, jež se o víkendu objevilo na americkém PSN, a které si může zahrát každý, kdo si na Playstation Network zaregistruje americký účet, konečně ukazuje začátek celé hry.


Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
oficiální obrázky od výrobce

Hned při intro animaci je jasné, že hra rozhodně nebude pro malé děti. Dante si v ní totiž našívá na svou vlastní kůži symbol kříže (což mu má pravděpodobně smýt jeho hříchy... nebo tak něco) a přitom vzpomíná, copak dělal za křižáckých válek. V tu chvíli se přesunete do minulosti, konkrétně do doby, kdy Dante jako rytíř bojoval pod králem Richardem a spolu se svými spolubojovníky drželi v jednom městě jako rukojmí tři tisíce nevinných lidí, které chtěli vyměnit za posvátný objekt, jenž měl v držení Saladin. Ten s nimi vyjednávat odmítl a tak Dante začal zabíjet. Desítky nevinných lidí. A vy přitom Danteho ovládáte. Vlastně jde o podobnou pasáž, jako je to známé ruské letiště v Modern Warfare 2. Vyvolá to podobnou kontroverzi? Těžko. Přitom se obě hry odehrávají ve fiktivním světě, který nemá se skutečností nic společného...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Úvodní bojová pasáž navíc slouží jako tutoriál, při kterém si vyzkoušíte lehké i těžké útoky a vyhýbání nepřátelům. Pokud jste někdy hráli God of War, nebudete mít s ovládáním nejmenší problémy. Ty hry jsou si prostě podobné jako vejce vejci. Než se nadějete, po další krátké animaci se setkáte se samotnou Smrtí, což je první ze sérií soubojů s „bossy“, které fungují opět docela standardně. S bossem se utkáte ve striktně ohraničené oblasti a jakmile začne mít málo života, musíte stisknout jistá tlačítka v konkrétních sekvencích, čímž nepřítele nějak hodně efektně (a brutálně) dorazíte. V tomto případě získáte od Smrti výbornou zbraň – její vlastní kosu (s níž Smrt předtím sami zabijete).

Jakmile se ale potom vrátíte domů, najdete svou Beatrice u domu, svlečenou, znásilněnou a zdánlivě mrtvou (ještě k tomu svlečení – mnohokrát si v demu všimnete, že tentokrát se tvůrci nebojí ani bradavek). Jenom její duši právě odnáší sám Lucifer, za kterým se Dante vydává a teprve zde pořádně začíná vaše cesta. Lucifer se vás zpočátku asi příliš nebojí, ale brzy přijde na to, že máte kosu Smrtky, s jejíchž pomocí můžete sbírat duše zabitých a z nich si vylepšovat své schopnosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

V EA byli velice chytří a počítali i s tím, aby se do dema vešlo vylepšování vaší postavy, protože by mělo být ve finální hře důležité. Schopnosti Danteho se dělí na dvě části – holy a unholy (svaté a nesvaté). Pokud budete nepřátele zabíjet „pokáním“, získáte svaté body. Pokud je zabijete brutální silou, získáte nesvaté body. Dante má pak sedm různých úrovní holy a unholy schopností. V demu lze získat jen pár bodů, takže příliš po stromě schopností nevystoupáte, ale máte možnost nakoupit alespoň nějaká základní komba.

Velice brzy zjistíte, že cesta unholy skillů je jednodušší, ale za získaná unholy komba použitá v praxi pak dostanete podstatně méně duší na nákupy dalších skillů. Na druhou stranu, pokud půjdete holy cestou, musíte mít hodně nervů. Abyste svého nepřítele „pokali“ a odpustili mu jeho hříchy (čímž získáte body na holy skilly), je na to třeba podstatně víc času, než ho jednoduše sejmout. A když vám přitom dýchá na záda pět dalších nepřátel... vždycky jsem měl prostě mnohem více unholy bodů. Zda zabíjíte holy nebo unholy cestou jednoduše poznáte tím, že z vás jde buďto načervenalá nebo namodralá záře.

Dante má ale i další schopnosti. Jednou z nich je měřič Redemption, který se při likvidaci nepřátel postupně naplňuje a jakmile je na maximu, můžete zdvojnásobit svou rychlost a sílu úderů. Dokoupit za duše si můžete dokonce vylepšení této schopnosti, takže bude třeba působit delší dobu. A pak jsou tu samozřejmě ještě další speciální schopnosti, které postupně získáváte a hra vás učí je používat. V demu je jedna z nich (Dante se rozeběhne a nechává za sebou zmraženou cestu – v tom jednom boji se mi to ale moc využít nedařilo).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Demo sice není příliš dlouhé, ale dovolí vám osahat téměř všechno, co přinese finální hra. Už teď je poznat, že tu prostě takováhle krásně vypadající kopie God of War chyběla. Na Dante’s Inferno ale není nejzajímavější ani tak povedená grafika, výborné příběhové animace (na nich si skutečně někdo hodně vyhrál a zdá se, že hru budou provázet neustále – nejen na začátku a pak případně na konci) a zábava. Tahle hra bude očividně hodně stavit na atmosféře a ta z ní opravdu jen čiší. Bizarně vypadající nepřátelé, neobvyklé nápady a bossové, a také zajímavé způsoby likvidace nepřátel.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Je jasné, že Dante’s Inferno nejspíš nepřinese vůbec nic nového. Dokonce i takové doplňování zdraví a many v rozesetých fontánkách je naprosto totožné s tím, jak jste v God of War vybírali bedny (i s tím, že musíte rychle za sebou mačkat tlačítko, abyste fontánu vysáli/bednu otevřeli). Pokud si ovšem hra po celou dobu udrží zábavnost tohoto začátku, určitě si každého získá. Dokonce se už teď zdá, že jakmile hru dohrajete do konce, člověk ji může začít hnedle znovu díky holy a unholy cestě, při které má Dante pokaždé jiné schopnosti.

Demo si můžete na americkém PSN stáhnout již nyní. Na evropském PSN a na Xbox Live se objeví až 24. prosince.

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Novinky, God of War II recenze



ChewieDC


 
 

Nejnovější články