Autor: Warlock Publikováno: 3. června 2010 |
oficiální obrázky od výrobce Novinkou se stane schopnost tactics, v níž získáte jasnější přehled o nepřátelích v okolí a jejich pohyb se bude zaznamenávat na mini-mapě. Tato schopnost půjde využít ve spojení s režimem neviditelnost, ve kterém bude možné pomocí odemknutelného vylepšení sledovat protivníky skrze zdi. Zmiňovaná neviditelnost se bude hodit v kombinaci se sílou a půjde tak likvidovat stráže hezky potichu a hlavně ručně. „V současné době ladíme i další vlastnosti obleku. Delší dobu by hráč mohl zůstat neviditelný, ale na druhou stranu, každý výstřel mu v tomto režimu sebere veškerou energii. Pohráváme si i s myšlenkou, že by při zapnutém brnění bylo možné aktivovat pětivteřinový interval, kdyby byl hráč kompletně nezranitelný,“ dodal k novému nano obleku prezentující. Po těchto slovech následovala již živá ukázka a pro mě první skutečně dech beroucí zážitek toho dne. Začátek dema byl totiž situován do nějakého třicátého patra výškové budovy s nádherným výhledem na celé město. Nešlo ani tak o grafickou stránku, ale spíše jsem si uvědomil, jaké možnosti by tohle nové prostředí mohlo nabídnout. Oproti ploché džungli totiž přibyl další rozměr, jak se dívat na celou situaci a já jsem doufal, že to ještě více rozšíří možnosti předchozího sandbox režimu. Následně producent seskočil s postavou až téměř do přízemí budovy a přestože oblek hlásil pár poruch, rychle se otřepal a v režimu síly přeskočil přes celou ulici na protější nízkou střechu. Trochu si posléze pohrál s neviditelností a během přestřelky sebral protivníkovi odstřelovací pušku, kterou za chvilku použil k zneškodnění několika nepřátel na protější střeše. „Jistě se ptáte, proč jsme se rozhodli právě pro New York a nevrátili jsme se zpátky do džungle. Předně jsme chtěli, aby se hráč s prostředím více emociálně sžil. Ve Far Cry a prvním Crysis jste přišli na tropický ostrov a stříleli jste na vše, co se hýbalo. Nyní se snažíme docílit toho, aby vás skutečně zajímalo, kdo tam žije, co to provedlo s jeho životem a dáme vám nahlédnout i do naprosto zdevastovaných ulic a celých městských čtvrtí. A navíc New York má podle nás ten potřebný charakter a několik různých podob,“ dodal producent k zasazení celého děje do nového prostředí. Zbrusu nová bude umělá inteligence nepřátel, která je dokonce pro mimozemšťany vyvíjena naprosto separátně. Oba dva vaši protivníci (vojáci a mimozemšťané) budou disponovat naprosto jinými vzorci chování a jinou citlivostí jednotlivých smyslů. Výsledkem by tak měly být dva naprosto unikátní zážitky z hraní proti těmto oponentům. Navíc mimozemšťané po vás budou klidně házet poštovní schránky nebo taxíky a daleko více využívat okolního prostředí. Naopak vojáci armádní odnože CryNetu budou taktizovat ve skupinách. Další část prezentace se již odehrávala výhradně na hlavní křižovatce se spoustou vraků aut a trosek budov. Prakticky odnikud se začali snášet mimozemšťané navlečení do pancéřových obleků a chodili po dvou nohách podobně jako mechové. Byli prakticky všude a producentovi nezbylo, než použít maskování a najít vhodnou skrýš, odkud by se mu podařilo zaútočit. Posléze vzal do rukou granátomet a zběsilou akci zastavil až příchod in-game sekvence a přelet několika vrtulníků. K výše uvedené scéně se hodí dodat, že destrukční model se rozhodně nebude moci rovnat tomu z Battlefield: Bad Company 2. Na druhé straně si autoři vyhráli s fyzikální stránkou hry a nejrůznější předměty létaly nestále vzduchem. Povedená byla grafická stránka hry, a to i přesto celé demo bylo prezentováno na X360 a ne na výkonné PC sestavě. Nějaké ohromné grafické orgie jsem však nezaznamenal a otázkou spíše bude, nakolik rozlehlý má být celý svět. další obrázky v galerii Jeden z dotazů se týkal právě HW náročnosti pro konzole a proč raději vybrali hranatou městskou zástavbu před košatou džunglí, na což prezentující odpověděl takto: „Opravdu jsme si nechtěli zjednodušit práci a dokazujeme to při vykreslování obřích scenérií do hodně velké vzdálenosti. Z mrakodrapu se tak budete moci podívat do údolí, které kdysi bývalo obyčejnou ulicí a nyní se v něm hromadí voda. Nehledě na přidání dalšího rozměru, pokud jde o samotnou hratelnost.“ Aby se podařilo perfektně sladit level design s příběhem, byl najat profesionální spisovatel, který se dokonce musel přestěhovat do Frankfurtu. Tam nyní denně konzultuje jednotlivé úrovně s domácím tvůrcem. „Není to pouze o tom, že by tito dva členové našeho týmu pouze handlovali ve stylu trochu příběhu za trochu hratelnosti. Chceme, aby to skutečně celé na sebe pasovalo a oba vývojáři byli schopní se dohodnout,“ uvedl producent. Na samotný závěr jsem se ještě s trochou ironie optal, zdali se můžeme těšit opět na zmatečnou návštěvu mimozemské lodi a na podobně lineární závěr hry. Odpovědí mi bylo konstatování, že jsou si těchto chyb vědomi a udělají vše proto, aby se tentokráte tato situace neopakovala. Celkově tak na mě udělal Crysis 2 dobrý dojem. Sice se nebude jednat o žádnou revoluci v žánru, ale pokud se podaří vyladit sandbox režim i v městské zástavbě, můžeme se těšit na pořádnou akci, oděni navíc do slušivého obleku. Crysis 2 vyjde letos v prosinci na PC a konzole PS3 a X360. Stáhněte si: Videa... Související články: Novinky, Vše o prvním dílu Crysis |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |