| Autor: Cappy Publikováno: 8.února 2005  | 
  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek  ... s rotačním kulometem Ale zpět k demu. Druhý druh závodů je také pro jednoho hráče a má také destrukční charakter, proto se asi jmenuje Wrecking Match. Jde v něm o to nezničit sebe, ale protivníky. Jednoduše je rozstřílet na cimpr campr, a to buď na kapotě připevněným rotačním kulometem nebo raketami země-země. Trochu to připomíná stařičký Interstate 76 (86), ale bohužel s tím rozdílem, že otevřené prostranství není tak rozlehlé, všechno je strašně zjednodušené a nějak jsem "nerozchodil" zaměřování raket, takže jsem rakety posílal před sebe naslepo a většinou s výsledkem 0,000 nic (což v Interstate nebylo, tam se dalo slušně zaměřovat). Druhý problém je rychle mizející munice z kulometu a jeho malý účinek.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Oba módy             jsou poměrně nezábavné, divné a velmi těžce se mi popisuje, proč nejsou             zábavné. Návrh herního prostředí se pro daný typ hry prostě nehodí.             Aréna pro kaskadérské kousky je tak "dobře navržená", že umožňuje             provést tak maximálně jeden nebo dva kousky po sobě. Překážky na sebe             zkrátka vůbec nenavazují. Probíhá to tak, že se půl hodiny rozjíždíte,             pak něco skočíte, následně se rozbijete (zastavíte), takže se zase             půl hodiny rozjíždíte, pak něco skočíte, zase se rozbijete - a tak             dále. Protože se při každém dopadu demoluje i vaše auto a zhoršují             se jeho jízdní vlastnosti, je každý další rozjezd větším a větším             utrpením. V plné verzi však bude editor tratí, který by toto mohl             dovolit vyřešit. Jako na kolotoči Na hru se dá dívat z několika úhlů pohledu. Z kamery umístěné v odstupu za vozem a mírně nahoře, dále z kabiny, z nárazníku, ještě z kapoty a dva tři další. Ovšem s tím, že když hrajete Stunt Show, tak potřebujete s autem logicky ve vzduchu různě rotovat, abyste dostali více bodů do hodnocení. No a když se při tom díváte z kabiny, tak si za chvíli připadáte jako na kolotoči. Efekt je to značně… nechutný. Stunt aréna totiž nemá žádné jednoznačně rozpoznatelné záchytné body - takové prvky, na které byste se mohli zaměřit a které by vám pomohly v orientaci.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
       Ryzí arkáda (zachraň se kdo můžeš)  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Bystří             už pochopili. Tahle hra je ryzí akrkádou a když už jsem u toho, tak             věřte tomu, že ryze arkádovému pojetí se nevyhnulo ani ovládání. Za             šílený dojem z hraní s největší pravděpodobností může právě systém             řízení. Jedná se totiž o prehistorický způsob zatáčení, který je navázán             na pohyb volantu. Nevím, kde to autoři vyhrabali nebo jak jim to vlastně             funguje. Vypadá to, že hráč směrovými šipkami na klávesnici ovládá             primárně volant a nikoliv kola. Při rychlé změně směru je pak prakticky             nemožné odhadnout momentální "pozici volantu" a vrátit auto na trajektorii,             na kterou ho potřebujete navést. Automatické centrování volantu je             pomalé, takže si občas připadáte jak kormidelník na lodi.A to jsem ještě nezmínil podivný kontakt kol s vozovkou. Auta se chovají pomalu jak žebřiňák, vůbec nepérují a nekopírují terén. Když se snažíte třeba najet na skokánek, auto na jeho úpatí jakoby nadskočí, protože nájezdy jsou příliš příkré nebo je tam nějaký rantl/obrubník. Ohledně počínání vývojářů mě zaráží jedna věc - proč nebyli schopni přizpůsobit překážky technologii ovládání, kterou mají? Nad tím opravdu zůstává rozum stát Asi si tedy dokážete představit, jaká je u Crashday hratelnost. Nebudu vás napínat: tragická.  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Nějaké plusové body? Prostředí je částečně zničitelné a zdemolovatelná jsou i auta, což je asi nejlepší vlastnost hry. Autoři ji nazývají "detailed vehicle damage simulation" a opravdu, po chvíli řádění na skokáncích svého naleštěného miláčka nepoznáte. Sešrotovat auto do patvaru na kolečkách není zase až takový problém. Ale že by to nějak odpovídalo realitě? Ale kdeže, ani náhodou. Kolům se jen tak něco nestane a tak trčí ven z karoserie. Nemyslím si ale, že by to u tohoto typu hry bylo na škodu. Tím spíš, že existují mnohem horší modely poškození/nepoškození. Další plusový bodík bych dal za hudbu a také za grafiku, i když s výhradami, protože třeba Mustang povedený je, ale Ford už vypadá lehce humpolácky (ale to bude i problém originálního vozu :)  
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      Bude finální             hra, vycházející 24. února, podstatně lepší než to, co jsem měl možnost             vidět v demu? Toť otázka. Ale měla by se snažit být lepší. Jinak totiž             nemůže počítat s hodnocením větším než tak 40 procent. Konkurenti,             jako třeba Trackmania, byť určitě nejsou úplně dokonalí, nabízí mnohem             lepší zábavu. Vypadá to, že Crashday je dělaný čistě na efekt a nikoliv             k hraní.Stáhněte si: Demo, Trailery... Související články: Novinky, Vše o sérii Trackmania  | 
| Cappy | |
| autorovi je 27 let, momentálně pobývá v zahraničí a specializuje se na hardware, dříve se podílel na vývoji několika počítačových her |