Command & Conquer 3 - dojmy z GC
zdroj: tisková zpráva

Command & Conquer 3 - dojmy z GC

6. 9. 2006 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Pokračování zřejmě nejslavnější RTS série všech dob na sebe poutá silnou pozornost již od svého ohlášení na jaře. Teprve na veletrhu v Lipsku jsme ale shlédli více než jen reklamní filmečky: hraní multiplayerové bitvy.

Autor: Martin Zavřel
Publikováno: 6.září 2006

Pokračování zřejmě nejslavnější RTS série všech dob na sebe poutá silnou pozornost již od svého ohlášení na jaře a našeho preview. Teprve na veletrhu v Lipsku ale bylo možné shlédnout více než jen reklamní filmečky - samotné hraní multiplayerové bitvy.


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Command and Conquer 3: Tiberium Wars je přímé pokračování CC: Tiberium Sun. Vývojářský tým Electronic Arts Los Angeles (čítající stovku lidí, včetně jedinců z řad původního CC týmu nebo posil z týmu LOTR: Battle for Middle Earth) na hře pracuje již zhruba rok. Hotova je téměř polovina obsahu (především grafika a základní hratelnost, nyní se ladí vlastnosti jednotek, dopisuje se příběh a chystá se natáčení filmových příběhových pasáží), předpokládané datum vydání je stanoveno na „podzim 2007“. Tvůrci využili veletrh Game Convention 2006 v Lipsku pro první ukázku samotné hry. Návštěvníci tak mohli shlédnout multiplayerový souboj mezi základnami GDI a NOD. Z prezentace bylo zcela jasné, že tvůrci nechystají žádnou revoluci, nýbrž „prostý“ návrat milovaných jednotek a světa v moderní grafice.

 Pokračování nebo jen remake?
První, co mne během demonstrace hry zarazilo, byla výrazná absence nových jednotek či staveb. Prakticky všechno - od základní velitelské budovy, přes rafinérii, kasárna, továrnu na vozidla, letiště či obranné věže (případně Obelisk of Light) po tanky Mammoth, vrtulníky Orca, plamenometné či stealth tanky, inženýry atd. – všechno již důvěrně známe z předchozích dílů série Command and Conquer. Je celkem zřejmé, že tvůrci mají v úmyslu vsadit na jistotu a přinést fanouškům přesně to, co měli nejradši (nepochybně z tohoto důvodu je nový díl série založen právě na světě Tiberium Sun a ne třeba na odnožích Red Alert či Generals).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Do značné míry ve mně demonstrace zanechala dojem, že EA se rozhodla vytvořit spíše jakýsi „remake“, vzkříšení původní hry v grafice a s funkcemi (bohatý multiplayer apod.) hodnými moderní nové generace hardware. Jediné, co bude pro hru zcela nové, bude samotný příběh, jež má navazovat na události ze starých dílů. Nicméně i v tomto případě jde vlastně znovu o to samé – hodní GDI se snaží porazit proradného vojevůdce Kanea a jeho teroristickou armádu NOD, jež šíří po světě nebezpečnou mimozemskou látku Tiberium.

Jedinou nadějí pro ty z vás, kdo chtěli od nové hry něco opravdu nového a ne pouze staré známé v nádherné nové grafice, zůstává stále utajovaná třetí strana, za níž údajně budete moci hrát. Stále se neví, jestli to budou mutanti, mimozemšťané zodpovědní za Tiberium… nebo třeba roboti. Každopádně lehce podezřelý je fakt, že za tuto stranu budete moci hrát až po dohrání hlavních dvou kampaní. Hrstka nových jednotek se ale přeci jen najde také pro GDI a NOD. Patří sem například stíhačky Firehawk, rychlý tank Scorpion nebo třeba kráčející mech „Avatar“, schopný upgradovat sám sebe součástkami z jiných jednotek.

 Hratelnost „kámen-nůžky-papír“
Během zhruba čtvrthodinové bitvy, jež na veletrhu autoři prezentovali (jak za zavřenými dveřmi, tak ve velkém kruhovém kině uprostřed show - viz nahrávka), bylo především patrné zvýraznění slabin i silných stránek všech jednotek. Cílem je přitom nepochybně zvýšení taktické a strategické náročnosti hry. Svého času bylo CC sérii vytýkáno, že „jde prostě jen o nacvakání velké skupiny panáků nebo tanků a následné převálcování armády a základny nepřítele hrubou silou či počtem“. Tohle ale nemá se strategií ani taktikou nic moc společného, je to spíš obyčejný akční vzorec. Kvalitní strategie jako je například Starcraft proto staví na výrazně vyladěných slabých i silných stránkách jednotek tak, aby byl hráč nucen pečlivě vybírat a kombinovat své jednotky na míru každé situaci.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Výraznější a pestřejší balanci jednotek i hratelnosti celkově doplňuje také fakt, že jednotlivé budovy se již na herní mapě (k dispozici budou bojiště v USA, Východní i Západní Evropě, Severní Africe a Austrálii) nestaví postupně. Poté co zadáte jejich výrobu, začne se naplňovat ukazatel jejich stavby ve vašem menu, ale budova se v krajině objeví až úplně na konec, když se ukazatel naplní – prostě se vztyčí najednou. To samozřejmě zabrání nešvaru v podobě ničení budov před dostavěním, ale kromě toho to také dodává nový agresivní prvek podporující obsazování základny nepřítele (stačí tam poslat jednoho inženýra, obsadit jednu z nepřátelských budov a pak kolem ní rychle začít vztyčovat obranné věže, jež zmasakrují nepřátelskou základnu).

Ačkoliv je ve hře také prvek skrývání se vojáků v budovách a další rádoby taktické vychytávky, těžiště všech bojů v prezentaci spočívalo v poslání správné jednotky na správnou práci – neviditelné tanky louskaly budovy jako ořechy, dokud na ně neshodily jednu várku raket vrtulníky Orca. Plamenometný tank jedním zášlehem usmažil celou rotu pěšáků, nicméně Mammoth tank jej zlikvidoval jednou pořádnou salvou. Prostě kámen-nůžky-papír.

 Další střípky
Ačkoliv samotný terén ve hře není zničitelný, drtivá většina budov a předmětů (prostředí je nyní mnohem detailnější) ano – samozřejmě s využitím nádherných, bohatých partiklových efektů. Jelikož obě strany mají své „komando“ jednotky, můžete se opět těšit na mise bez základny... nicméně nebudou se konat žádní unikátní „hrdinové“. Tibérium bude opět samo mutovat a plodit kromě jiného nové druhy otravných mutantů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Ačkoliv se tým nějakou dobu zabýval myšlenkou na možnost mobilních budov a základen, bylo od toho konceptu (známe jej například ze hry Starcraft) upuštěno. Příběhové filmečky mezi misemi, jež budou tradičně částečně živé a částečně CG animace, povede 6 hlavních příběhových postav. Jednotky budou opět povyšovány (získají bonusy k síle nebo odolnosti) za zkušenosti v boji.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Herní mapy budou ještě větší než v LOTR: Battle for Middle Earth 2 (hra využívá stejný engine, díky čemuž má také údajně vyžadovat stejně výkonné PC). Hra nebude obsahovat žádný limit na maximální počet vojáků nebo jednotek. GDI bude mít svoji klasickou ultimátní zbraň – Iontový kanón, zatímco NOD bude znovu disponovat atomovou raketou. Obě superzbraně se budou nějakou dobu nabíjet, než je budete moci použít podruhé. Námořní jednotky budou jen dovážet posily, není možné je vyrábět. Tajemná třetí frakce bude schopná nějakým způsobem přetahovat jednotky od nepřítele na svou stranu.

Zdroj: prezentace na GC, fansite

Stáhněte si: Video, Trailery...

Související články: Preview, Novinky...



Martin Zavřel
autorovi je 27 let, pracuje jako producent v Illusion Softworks, po uplynulých sedm let vedl konzolovou sekci Doupěte; nejraději má akční, RPG a hororové hry (plus cokoliv s dobrým příběhem); neobejde se bez kvalitní filmové a herní hudby, relaxuje při procházkách s kolií, tenisu, cestování, plavání a na srazech Brněnských Otaku

 
 
Martin Zavřel

Nejnovější články