Nejdůležitější změnou Paradise oproti minulým dílům Burnoutu, aneb sérii narozdíl od NFS zaměřené především na efektní bouračky a co nejzběsilejší jízdu přeplněnými ulicemi, je otevřenost herního světa. Nejste již vázáni jednotlivými závody, které byste museli odehrát popořadě. Rozloha celého města a přilehlých částí, jako jsou horské útesy nebo prašné cesty na předměstí, má čítat 30 kilometrů čtverečních. Designér to komentoval slovy: „Ve hře je přesně 65 ulic. Dali jsme si velkou práci s tím, aby se hráč ve městě necítil ztracen. Před každou křižovatkou je s dostatečným předstihem informován, jakými směry se může vydat.“ Myslelo se i na menší odbočky či napojení na větší silnice. Samozřejmostí je, že vše si můžete vychutnat bez jediného nahrávání.
Každá z ulic má kromě svého jména i tabulku s nejlepšími časy. Chcete-li nejvyšší skóre dané ulice pokořit, stačí se postavit na křižovatku, stisknout tlačítko na gamepadu a sledovat barevnou signalizaci na semaforech pro start. Pokud vás závod z jakýchkoli důvodů omrzí, nemusíte vstupovat do žádného menu, ale stačí prostě sjet z trasy. Tím získáte určitou časovou ztrátu na nejlepšího soupeře a závod se sám přeruší.
Velmi na mě zapůsobil fyzikální model a demolice aut, která ostatně v Burnoutu vždy hrála prim. Realita v Paradise se nijak neliší od skutečných crash testů, jež můžete sledovat v televizi. Ve zpomaleném záběru jsem detailně viděl ohýbání plechů karosérie, postupné rolování střechy až po odpadnutí kol vozidla. Lehké škrábnutí na metalíze opravil předvádějící v body shopu zdarma a k tomu na vysvětlenou dodal: „Na peníze se v Burnoutu nehraje a veškerá vylepšení se postupně odemykají podle vaší úspěšnosti.“
zdroj: Archiv
Burnout Paradise welcome trailer - stažitelná verze (45 MB, HD)
Velká část prezentace se zaměřila na hru více hráčů a možnost plynule se připojit k vašim přátelům. Tvůrce zdůrazňoval zejména překonávání rekordů na jednotlivých ulicích, o kterých jste okamžitě ve spodní liště obrazovky informování. Našlo se i využití pro webovou kamerku a po úspěšném take-downu je vyfocen váš a protivníkův obličej. Zmíněny byly další režimy jako drift, power parking (za rychlé jízdy musíte hodit ruční brzdu a trefit se na parkovací místo mezi dvě auta stojící u chodníku) nebo air-time record. Ten se prý nejlépe překonává na střechách budov, jež byly k tomuto účelu vylepšeny o řadu skokánků a jiných parádiček. Mé dojmy z prezentace byly veskrze pozitivní. Burnout Paradise vyjde koncem ledna pro Playstation 3 a Xbox 360 (předobjednávka z Xzone).