Blitzkrieg II - dojmy z dema
zdroj: tisková zpráva

Blitzkrieg II - dojmy z dema

17. 9. 2005 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Datadisky k Blitzkriegu sice ujdou, ale už to prostě chce něco nového. Třeba plnohodnotný druhý díl. Jeho vydání se nezadržitelně blíží a my jsme tuhle lákavou strategii proklepli v demoverzi.

Autor: Jiří Sládek
Publikováno: 17.září 2005
První české dojmy z této hry zdroj: tisková zpráva Verze hry: anglické demo
Doba hraní: pár dnů

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Tak to vypadá, že datadiskům k Blitzkriegu už je definitivně odzvoněno a na dveře klepe plnohodnotný druhý díl. A vy všichni se díky nedávno vydanému demu můžete sami přesvědčit, jaké tohle pokračování vlastně bude. Demoverze o velikosti 270 MB nabízí tři scénáře – po jednom za každou zúčastněnou stranu, tedy vcelku klasicky Amíky, Sovětský svaz a Německo, to vše ve čtyřech různých obtížnostech. Díky samostatnosti map nemůžeme posoudit, jakých změn dozná stavba kampaní, nicméně o průběhu samotných bitev si lze udělat dostatečný obrázek.

 Ve třech rozměrech
První, čeho si všimnete v okamžiku, kdy se ocitnete v bitevním scénáři, je samozřejmě přechod do 3D grafiky. Zcela upřímně, náš první dojem nebyl zrovna skvělý. Oproti líbivé a detailní 2D krajině v prvním díle vypadá prostředí Blitzkrieg II zpočátku značně schématicky a zprvu tak trochu působí jako omalovánky. A to třeba i ve srovnání s aktuálním pokračováním válečné strategie Codename: Panzers. Se stroji a vojáčky už je to lepší, ale i tak si budete muset na novou grafickou podobu chvíli zvykat.

Po pár minutách vám to ale ani nepřijde, trojrozměrné zpracování se vám nejspíš začne opravdu líbit (u nás to tak každopádně fungovalo) a začnete si všímat pěkných detailů, jako je přirozeně padající strom pokácený tankem, propracované vizuální efekty výbuchů a podobně. Pro větší přehlednost lze zapnout zvýrazňování obrysů jednotek skrytých vašemu oku za nějakou terénní překážkou nebo stavbou, ovšem na pohled to moc dobře nevypadá.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Potěší samozřejmě volnost kamery, i když zde platí jistá omezení – pohybovat a rotovat můžete libovolně, ale již klasicky je omezen zoom a naklánění. Kameru nelze přiblížit úplně na zem (což je samozřejmě ze strategického hlediska k ničemu, ale někdo se třeba rád kochá detaily na svých tancích), naopak oddálení mi připadá vcelku Zvětšit zdroj: tisková zpráva dostatečné; určitě větší než třeba u již zmíněných Panzers.

 Posily a mohutné bitvy
Hlavní změnou v bojích samotných je začlenění posil. Ty si můžete kdykoliv přivolat ze speciálního menu (tedy úplně kdykoliv ne – možnost přivolání se vždy chvíli „nabijí“ a navíc vám postupně docházejí body, za které si rezervy přivoláváte), a je jen na vás, zda-li si povoláte na pomoc tanky, pěchotu nebo třeba bombardéry. Posily se objeví v jednom z vašich táborů, což přidává do hry další strategický prvek: nutnost tyto základny obsazovat. Je samozřejmě příjemnější, když se vám čerstvé síly objeví co nejblíže u fronty, než někdo daleko v zázemí.

Kromě jiného posily také znamenají, že se můžete těšit na mnohem masovější bitvy a tedy drobet jiný styl hraní než v jedničce. Třeba mise za wehrmacht je toho jasným důkazem – desítky tanků a dělostřelectva na obou stranách jsou zárukou pořádné bitevní vřavy. Kromě toho, že v tomto scénáři máte k dispozici téměř třicet možností na přivolání posil (což je dohromady skoro sto tanků!), se navíc po vašem boku bitvy účastní ještě další, vámi neovládané německé stroje. Jejich postup je do značné míry naskriptovaný; když například zaútočíte na vesnici, přidají se k vám a pomohou vám v ofenzívě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Rozmanité mise
Americký scénář je principielně podobný – k dispozici máte poměrně dost strojů a pěchoty do začátku, a k tomu dvacet možností pro přivolání posil. Mezi těmi nechybí ani „super zbraň“, konkrétně mohutný bombardovací svaz, který místo určení de fakto srovná se zemí. Vaším úkolem je dobýt nejprve nádraží, pak nedalekou vesnici a tu posléze udržet proti nepřátelským tankům.

Mise za Sovětský svaz je naopak co se počtu strojů týče skromnější – pod velením máte jen jeden tank a šest možných posil (na pomoc si můžete povolat tanky nebo populární „Kaťuše“), a vaším úkolem je ubránit dvě malé vesničky před útokem německých tanků a pěchoty. V rámci kampaně by se měly posily načítat a jejich přivolání v každé misi je tak strategickým rozhodnutím, které nepřímo ovlivní i průběh dalších bojů.

Výběr konkrétních jednotek nabízí řadu taktických možností, a navíc umožňuje hrát tu samou misi mnoha různými způsoby. Je jen na vás, jestli nepřítele smetete mohutnou pozemní ofenzívou nebo zdecimujete opakovanými nálety. Když už mluvíme o náletech – bombardéry stále ovládáte nepřímo (prostě jim zadáte cíl), ale třeba průzkumnému letadlu můžete opakovaně zadávat manuálně místa, která má prozkoumat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Těšíme se
Ovládání je podobné jako v prvním Blitzkriegu – tedy pauzování mezerníkem, klasické příkazy (attack, hold position...) a seskupování jednotek. Nicméně najdete zde i nové možnosti. Třeba povel „ambush“, který jednotkám nařizuje neprozradit se palbou hned, jak vidí nepřítele, ale počkat, až se dostane co nejblíže. Podle slibů autorů bychom se v plné verzi měli dočkat několika set různých jednotek, od legendárních strojů až po méně známé speciality.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kampaně by měly být částečně nelineární a zavítáme jak do Evropy, tak do rozpálených afrických pouští. Blitzkrieg II stále balancuje na pomezí masové záležitosti a hardcore strategie, prostě jde o takový kompromis mezi tituly Codename: Panzers a Sudden Strike. Tedy o kompromis, který je pro mnohé hráče více než přijatelný. Takže se těšíme na plnou verzi, která je už hotova a v USA vyjde koncem září (v EU/ČR v půlce října).

Každý kdo si z Tiscali GameShopu předobjedná Blitzkrieg II CZ, dostane k němu zdarma strategickou hru v češtině 1944: Bitva v Ardenách. Akční nabídka platí jen do vydání hry v ČR nebo do rozebrání zásob.

Stáhněte si: Demo, Intro, Videa, Trailery...

Související články: Preview, Rozhovor, Novinky, Recenze původního Blitzkriegu a datadisků



Jiří Sládek
autorovi je 27 let a pracuje v papírovém herním magazínu GameStar, hry jsou jeho prací i koníčkem, zvláště pak RPG, strategie, taktické hry a vesmírné obchodní simulátory (divná kombinace, že? :-)



 
 
Jiří Sládek

Nejnovější články