Batman Arkham Asylum - dojmy
zdroj: tisková zpráva

Batman Arkham Asylum - dojmy

10. 8. 2009 0:00 | Dojmy z hraní | autor: Redakce Games.cz |

Letmá návštěva arkhamského blázince, kam netopýří muž dopravil lapeného Jokera a vše se rychle zvrtlo, svědčí o vysokých ambicích této bojové akce.

Autor: Michal Jonáš
Publikováno: 10.srpna 2009
Verze: PC/demo/anglické
Doba recenzování: pár dnů

Obrázek zdroj: tisková zpráva
V pátek uvolněná demoverze očekávané akční hry s netopýřím hrdinou v hlavní roli sice zobrazuje pouze kratičký úvod, dohraný doslova za pár minutek. Ovšem i v této krátké pasáži nám tvůrci částečně odtajnili náplň a hlavní lákadla tohoto nového titulu z pohledu třetí osoby. Vše začíná Batmanovým příjezdem do arkhamského blázince, kam dopravil lapeného Jokera. Ovšem celé to byla léčka, takže se situace ihned zvrtne a naopak Batman je tím lapeným v pasti tajemné léčebny. Pročež si tak musí hnedle ze začátku vyřídit pár pozdravů s místním osazenstvem.

Tím si vyzkoušíte zdejší boj, situovaný v demu ponejvíce na blízko, což Batmanovi ovšem pranic nevadí. Je totiž vybaven nadmíru dobře drtivým direktem, omračujícím výpadem, i šikovným blokem s protiútokem. Toto všechno pak lze při hbité ruce spojovat skrze systém FreeFlow Combat do silných komb, takže ani parta hrdlořezů nemá šanci. Přitom tento tanec vypadá díky volné kameře naprosto plynule, reálně a efektně k tomu!

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Při boji mi přišel k duhu více joypad, než používání myši, přičemž ten xboxový hra automaticky načte, včetně současného použití klávesnice s myší. Ovladač pak má jednu podstatnou výhodu, a to vibrace, kteréžto jsou právě zde výborně využity a přispívají tak k lepšímu prožitku. Lidský netopýrek je v duchu své pověsti dosti schopný, takže v cuku letu unikne sevření jedním parakotoulem a na dálku pošimrá protivníka hozením Batarangu, což je netopýří broušená varianta na bumerang.

A je jisté, že později dojde i na další vrhací zbraně, ovšem je škoda, že po pacifikaci nepřátel zmizí jejich střelné zbraně (jejich mrtvoly naštěstí nikoli) a alespoň v demu tak je Batman odkázán pouze na svá udělátka. Mezi ně ovšem patří i praktický vystřelovací háček, díky němuž se vyšvihnete na výše položené sochy a výklenky, takže snáze uniknete drzým pohledům a obhlédnete situaci.

Pokud tedy vezmete zavděk zvýšeným bidélkem, hnedle vám to dodá taktické převahy skrze klouzavý let s kopnutím do oběti, nebo třeba možnost obejití nepřítele a následný tichý seskok. Lokace těchto míst pomáhá nalézt tzv. detektivní režim, kdy se vidění přepne tak, že zmíněné prvky zvýrazní a do toho ještě odkryje pozice nepřátel, třeba schovaných za zdí. Díky tomuto šestému smyslu pak budete dále vědět, co se v blázinci odehrálo v minulosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na tichý seskok můžete navázat kradmým přikrčením, po kterém zpravidla následuje taktéž nenápadné zlikvidování oponenta. Pokud pak nešťastník projde přímo pod vámi, když jste přikrčeni ve výšce, jedním naučeným pohybem si ho podáte a z výšiny opět vrátíte na zem, což nedobrovolný parašutista rozhodně nezajistí ani záložním padákem. Asi v tomto směru netřeba dlouze opakovat, že všechny tyto eskapády jsou jednoduché na provedení, ale velice krásné na pohled.

Praktické drobnosti pak znamenají toliko možný rozhled z vlastních očí nebo pomůcku samočinného zacílení vrhacích nástrojů při zaměření pohledu na žádaný cíl. Neortodoxní přístup tvůrci zvolili stran léčení, když vám body života nedarují prostým vydýcháním, ale spíše úspěšnými útoky na protivníky. Ukládání pak zajišťují tradiční checkpointy.

Už první okamžiky v demu ukazují opravdu znamenitou grafiku, přičemž Batman má zatím nejvíce využívat možností technologie PhysX od NVIDIE. Ta sice v úvodní úrovni není tolik vidět, ovšem i tak je třeba pohled na úžasně vlající plášť Batmana a vůbec jeho nakrásně realistické pohyby naprosto impresivní! A daní za to nejsou ani velké požadavky na hardware, neboť demo autorovi jelo na max. detaily plynule ve 1280x1024, 50-60 FPS, 8xAA na C2D 2,66 MHz, 3GB RAM, GeForce 260 896 MB a Windows 7.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky v galerii

Demoverze dále již pouze nakusuje další zajímavé prvky hry, jako jsou souboje s bossy ovládanými Jokerem a další zlé postavy z Batmanova univerza (Harley Quinn a Mr. Zsasz), přičemž každá se vám posléze představí svojí informační kartičkou. Z kartiček se nechá odhadnout celkový počet 42 NPC charakterů, jenž potkáte, z nichž dvě desítky z té špatné strany si prohlédnete jako dokonalé modely v trofejní galerii.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Až po dohrání dema mi došlo, že ve hře se sice umírá, ale zcela bez křupajících kostí a krve, což je daň za širokou přístupnost. Na můj vkus by taktéž mohl Batman zabírat menší místo ve výhledu kamery. Největší škody je ale pěkného, byť jen velmi málo interaktivního prostředí, kde lze pohříchu zničit jen minimum věcí. Nicméně i přesto demo jasně ukazuje, že nový Batman může být znamenitou licencovanou hrou, takže bych se o jeho osud určitě nebál.

Stáhněte si: Demo, Videa, Trailery...

Související články: Novinky



Michal Jonáš
autorovi je 32 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry


 
 
Michal Jonáš
Smarty.cz

Nejnovější články