Autor: Warlock Publikováno: 22.srpna 2006 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Že je to málo? Máte pravdu, puška je stále puška a pokud nehrajete zrovna za Irokéze, kteří si ze všech indiánských kmenů dokázali přebrat od svých dobyvatelů nejvíce technologií včetně efektních falkonetů, nemusíte věšet hlavu. A to ani v případě Azteků, kteří do posledního okamžiku nedisponovali žádným druhem jízdy a střelný prach prostě neznali. U nich vše nahrazuje značně silná pěchota ve třetí době doplněná o tři unikátní bojovníky. Koňů si naopak užijete do sytosti při hře za Siuxe, kteří stejně jako Hunové v druhém dílu Age of Empires nemusejí budovat žádné domky. Tato schopnost je řadí do role jednoho z nejagresivnějších národů a hrdě se můžou rovnat se Španěly, Němci či Turky. Jen o trochu hůře na tom jsou Irokézové s Travois. To je jednotka objevivší se hned na začátku hry a schopná jednorázově postavit některou z raných budov. Pořádně jim zatopte! Pomalu se dostávám k odpovědi na úvodní otázku a tou budiž, že Ensemble Studios skutečně ví, jak vybalancovat zdánlivě nesrovnatelné strany konfliktu a dokázali to nejenom v tomto datadisku, ale už dříve v Age of Mythology. Oproti němu nejsou indiáni ve Warchiefs natolik odlišní od evropských civilizací, ale více či méně se jedná o jejich protějšky vybavené luky a šípy. O čem si dobyvatelé však mohou nechat jen zdát, je posvátné ohniště plné tančících vesničanů. ![]() ![]() ![]() Samozřejmě platí, že čím více obětujete vesničanů, tím rychleji se určité bonusy generují. Na druhou stranu chtě nechtě zanedbáte těžbu surovin, což se může dosti vymstít. S podobným problémem se potýkali už Řekové v AoM. Skutečná síla Firepitu přichází až v pozdějších dobách a tím pádem mizí plné využití potencionálně zajímavých ekonomických výhod. ![]() ![]() ![]() Revoluce prozatím vypadá jako daleko použitelnější nástroj k vítězství něž nově přidaný obchodní monopol. V něm musíte po určitou dobu od čtvrtého věku kontrolovat minimálně čtyři obchodní stanice. Nemusím snad připomínat, jak těžké bylo udržet div světa (Wonder) v prvních dílech AoE a zde se jeví tato alternativa jako dost nepravděpodobná cesta k úspěchu.
Čeká nás světlá minulost Ačkoli grafický kabátek nedoznal žádných změn, vypadá stejně úchvatně jako vloni a o několik skladeb se rozšířil okouzlující hudební doprovod. Po stránce hratelnosti přinesla betaverze ujištění, že tři indiánské národy se budou moci postavit po bok dosavadních vládců Nového světa. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Mám-li to shrnout, za trochu nešťastný považuji návrat k některým pseudo-novinkám, které již dříve fungovaly pouze na čestné slovo. Naopak za výtečné vlastnosti datadisku pokládám revoluci a špehování, které se v plné parádě předvede teprve v hrách proti živému hráči. Přibyly i dvě budovy - Saloon, v němž se trénují žoldáci všeho druhu, a Native Embassy pro cvičení indiánských spojenců. Nadále platí, že musíte mít pod kontrolou některou z osad rozesetých na mapě. ![]() V plné verzi přídavku se můžete těšit na tři domorodé civilizace a kampaň, které jsme se už teď zlehka podívali pod pokličku. Připravte se na americkou revoluci, setkání s Georgem Washingtonem a především hodně zajímavou směsici indiánských a evropských jednotek, jež budete moci vyrábět doslova pod jednou střechou. Pomalu si tedy začněte shánět náčelnickou čelenku, do října totiž moc času nezbývá! Stáhněte si: Trailer, Vše k původnímu AOE3 Související články: Age of Empires III recenze, průvodce hrou a návod; Novinky... | ||
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |