Projekt s názvem Sacred 2: Fallen Angel nezmiňujeme poprvé. Jde o pokračování úspěšné akční RPG Sacred z roku 2004 (recenze), která si v roce 2005 vysloužila také datadisk - Sacred Underworld (recenze). Sacred 2 sice nevyjde dříve než v prvním čtvrtletí roku 2008, ale má také velké ambice. Tvůrci z německého Studia 2 společnosti Ascaron Entertainment chtějí hráčům nabídnout ještě detailnější, živější a úžasnější svět - nově celý ve 3D, ještě propracovanější systém vývoje postavičky, spoustu nových unikátních funkcí a v neposlední řadě samozřejmě také hluboký příběh. Ten vás zavede nějakých 2000 let před děj původní hry. Tehdy světu Ancaria dominovala vyspělá rasa elfů, jejíž kultura a technologie vycházela s umění ovládat bohy utkanou elementární tvořivou sílu zvanou T-Energy. Elfové tuto sílu získali od andělského serafa, ale zjevně nebyli připraveni nést takovou zodpovědnost. Celé se jim to vymklo z rukou, začali válčit a ztratili nad T-Energy kontrolu. To nejdříve vedlo k mutaci krajiny a jejích obyvatel, ale pak energie začala ohrožovat celou říši...
Sacred 2 vám nabídne dvě různé kampaně - za mocnosti světla nebo stínů. Můžete se proto zcela svobodně rozhodnout, zda se pokusíte jít cestou míru a nastolit znovu řád, anebo budete sledovat nečestné zájmy a uděláte vše proto, abyste získali veškerou moc sami pro sebe. Na základě této volby a vůbec na základě vašeho konání se pak bude odvíjet děj a události ve hře. Příklad - v rámci hlavní příběhové linie dorazíte do malé vesnice, kde vás čekají různé úkoly podle toho, jakou orientaci jste si vybrali. Pokud to bude ta čestná, setkáte se zde se starostou, který vás požádá o pomoc při řešení jistého problému. Pokud se vydáte cestou temnoty, pak to budete právě vy, kdo působí vesnici problém.



Herní svět má být obrovský. Jen procestovat ho celý zabere hodiny. Rozdělen bude do cca deseti regionů, jež se budou lišit grafickým stylem i celkovým dojmem (včetně hudebního stylu na pozadí). Těšit se můžete na změny dne a noci, stejně jako na různé rozmary počasí. Obyvatelé budou žít své vlastní životy - ráno půjdou pracovat na pole, večer spát, apod. Svého hrdinu si budete moci vybrat ze šesti postav různého pohlaví a rasy. Každá z nich bude mít unikátní vzhled, vlastní bojový styl, minulost a motivaci, stejně jako tři tzv. Aspekty, které obsahují určité rozmezí bojových umění a představují alternativní herní styl (zaměřit se můžete na jeden, ale třeba i na kombinaci všech tří). Ovšem výběrem postavičky to nekončí. Dále totiž budete muset určit své božstvo, což ovlivní váš další postup hrou i rozvoj hrdiny.
Bojovat se bude v Sacred 2 prakticky neustále. Souboje to budou často rychlé, ale i taktické. Už dopředu si můžete připravit zbraně a kouzla, abyste se mezi nimi snadno přepínali podle situace a bude možné sestavovat i komba pro speciální kombinace bojových umění (budou potřebovat čas pro regeneraci a vycházet z vaší úrovně a schopností; mohou být silná, ale náročná na obnovu, anebo naopak). Kromě toho si můžete najmout pomocníky. Nepřátelé tu budou všech druhů a velikostí. Budou se lišit i ve schopnostech, taktice a AI. Co se týče questů, těch Sacred 2 obsáhne skutečně mnoho, stovky. Sacred 2 je mimochodem vyvíjena ve verzích pro PC a Xbox 360. Pro X360 je optimalizovaná tak, aby využívala všech tří CPU jader, tudíž by měla vypadat lépe. Jedno jádro zařídí chod hry, druhé, obstará speciální efekty a třetí zajistí plynulý chod (bez načítání levelů). PC verze bude o tuto dynamiku ochuzena, protože by musela využívat dvoujádrových procesorů, které však Ascaron považuje stále ještě za nedostatečně rozšířené. Více na oficiální stránce dnes spuštěné v novém designu.