Za problémový start Warlords of Draenor mohou DDoS útoky a nečekaně velký zájem hráčů
zdroj: tisková zpráva

Za problémový start Warlords of Draenor mohou DDoS útoky a nečekaně velký zájem hráčů

14. 11. 2014 11:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Spustit obří online hru bez jediného problému se podaří málokdy (čti nikdy), a i když máte hromadu zkušeností i odpovídající infrastrukturu, vždycky vás něco překvapí. Stejně jako aktuálně Blizzard. Nejnovější datadisk pro World of WarCraft s názvem Warlords of Draenor se pomalu rozjíždí, ale start bohužel neprobíhá tak hladce, jak by si hráči i vývojáři přáli. Problémy způsobují především dvě věci a jednou z nich jsou regulérní DDoS útoky na herní servery.

Distributed Denial of Service útoky od neznámé skupiny "vtipálků" pomohly znefunkčnit hru, kterou chtějí v těchto dnech hrát stovky tisíc, možná i miliony hráčů. Externí útoky však nejsou jediným problémem, s nímž se musí technici z Blizzardu momentálně potýkat. Druhým jsou překvapivě i samotní hráči - na dveře serverovny jich pomyslně buší tolik, že technika nezvládá nápor ustát.

"Nejdříve jsme datadisk spouštěli v Evropě, kde jsme se potkali s několika problémy kvůli obrovskému množství hráčů, kteří se pokoušeli dostat do Draenoru z jediné lokace. Zapracovali jsme tak na nových způsobech, jak se do Draenoru dostat, což pomohlo - hráči se mohli dostat do Draenoru ze svých hlavních měst a z Pandarie. A zatímco tohle řešení hodně pomohlo americkému launchi, narazili jsme na několik dalších problémů, včetně DDoS útoku. Ten způsobil větší latenci," napsal na fórech komunitní manažer Bashiok.

Jedním z dalších opatření Blizzardu bylo snížení maximální možné populace pro jednotlivé realmy. Opět to pomohlo, ale na druhou stranu se kvůli tomu tvoří fronty na vstup do hry, jako při startu World of WarCraft před deseti lety. A čekací doby nejsou zrovna krátké. Technici také zápasí s velkou koncentrací hráčů ve specifických oblastech a zónách - právě to způsobilo nečekané technické problémy se stabilitou. 

zdroj: Archiv

Na odstranění problémů se intenzivně pracuje a technici mají pro hráče ještě jeden užitečný tip: pokud vás hra náhodou vykopne do menu, máte být trpěliví a chvíli vydržet. Okamžitý pokus o připojení do hry se s úspěchem asi nesetká, ale stačí počkat pár minut, než se pokusíte připojit znovu - pak budete mít mnohem větší šanci, že se do hry dostanete.

Spuštění Warlords of Draenor si Blizzard za rámeček asi nedá (stejně jako start Diablo III), ale je škoda, že se ke "klasickým" problémům přidal ještě DDoS útok, který všechno jen zhoršil.

Nejnovější články