Sága pokračuje Série her Warlords se stala po svém uvedení v roce 1989 základem pro každého hráče strategií. Spousta z nich si oblíbila tuto tahovou strategii a tak se za poslední desetiletí hra rozrostla o další pokračování. Nyní Warlords přichází s dramatickou změnou: nová hra nebude už tahovou strategií, ale bude se jednat o strategii realtimovou.
Garrett Graham, tvůrce Warlords Battlecry, nemá obavy, že by tato změna nějak ubrala hře na přitažlivosti. Firma Red Orb, která je pod Battlecry podepsaná, si nechala udělat průzkum a zjistila, že valná většina hráčů Warlords hraje také realtimové hry. Tahové hry ale neopouštíme úplně, řekl Graham. Další ze série Warlords založená principu tahové strategie, vyjde v první polovině roku 2001. To by mohla být úleva pro pravověrné tahové stratégy, ale teď se podívejme, jak se Grahamovi a jeho týmu podařila změna na realtimovou strategii.
Je to jiné, ale ještě pořád podobné Ačkoliv vývojový tým Warlords Battlecry získával zkušenosti hraním těch nejúspěšnějších titulů z oblasti realtimových strategií jako jsou Warcraft a Command & Conquer, nemyslete si že se bude jednat o pouhou kopii těchto her. Čím se budou Warlords zejména odlišovat od RTS je používání hrdinů. Ti, kteří jsou obeznámeni se sérií Warlords, vědí, že se vždy vše točilo kolem hrdinů a Battlecry nebude žádnou výjimkou. Na začátku hry si vytvoříte hrdinu z jedné z osmi ras. A jak váš hrdina postupuje postupně dál, získává zkušenosti a ty pak mohou být využity k zvýšení statistik a nebo k nakoupení nových dovedností, zvláštních schopností apod.
Ve starších Warlordech bylo zvykem, že pokud byly další jednotky ve společné skupině s hrdinou, tak užívali také jeho bonusů. Na podobném principu to funguje i zde. Pokud se jednotka nachází v hrdinově dosahu, tak lépe bojuje, lépe se pohybuje a má i lepší morálku. Jak vás asi už napadlo, bude hrdina docela důležitým prvkem ve hře.
Každý kdo jen něco málo slyšel o realtimových hrách, tak ví, že vždy jde buď o těžbu nějaké velmi důležité suroviny a nebo o splnění těžkého a důležitého úkolu. Warlords na to jdou z jiného konce. Hrdina a několik dalších jednotek budou moci konvertovat různé budovy. Tyto konvertované zdroje se přidají do vašeho majetku. Také se tvůrci domnívají, že není špatný nápad, aby některé rasy měly schopnost umístit k těmto zdrojům pěšáky pro urychlení hromadění těchto zdrojů. Budovy jsou rovněž samoopravitelné, takže nemusíte posílat pěšáka na opravdu budovy, ale jen na ni kliknete a vyberete si jednu ze dvou možností opravy. Rychlou a pomalou. Rozdíl je jen pak v ceně.
Chceme víc... Dalším hlavním rozdílem mezi Warlords Battlecry a jinou reatimovou strategií je existence až 9 různých ras. To vypadá jako velmi odvážný krok, jelikož mnoho her často mívá problémy udržet vyváženost mezi třemi rasami. Ale nemyslete si, že všechny rasy na tom budou stejně a podobné jedna druhé. Každá bude mít své přednosti a své slabiny. Například lesní skřítci jsou excelentní lučišníci, což je dělá smrtelně nebezpečnými proti velkým a pomalým jednotkám jako jsou Lidožrouti a Vražední rytíři. Naproti tomu Orkové mají silné štíty, které je mnohem lépe chrání před šípy a jinými střelami a zase další rasy ovládají kouzla, pomocí niž zlikvidují i větší skupiny nepřátel.
Co dalšího činí Warlords jedinečnými je zavedení počasí a střídání dne i noci. Jedná se však o více než o pouhou kosmetickou úpravu. Některé jednotky budou získávat výhody ve dne, jiné v noci a jiné třeba v dešti. Takže zatímco pro někoho může počasí a denní doba být prospěšná, tak jiným rasám může činnost ve stejné době přinést těžkosti. Toto je další příklad toho, jak se tvůrci snaží hru držet vyváženou a jak se zároveň Warlords pokoušejí vybočit z řady.
Hrátky na hrdiny Na začátku hry si vyberete z daných ras svého hrdinu. Když hrdina dosáhne druhé úrovně, tak si může vybrat jednu ze čtyř profesí: válečník, mág, kněz a zloděj. V úrovni třetí si může hrdina zvolit ještě další z šestnácti ještě větších speializací. Zde ale už záleží, jaké si hráč vybral povolání v předchozí úrovni, jelikož zloděj a ani rytiř nemůžou být například paladinem, zatímco kněz samozřejmně ano.
Kouzla a čáry budou mít ve hře důležitou roli a jejich účinek a použití bude záležet na specializaci herní postavy. Jisté profese a specializace budou mít svá zvláštní kouzla, ale bude i dost kouzel stejných pro všechny hrdiny, kteří dosáhnout druhé úrovně. Celkově to bude devět okruhů kozel, které mohou být navíc různě kombinovány. Bylo slíbenol, že se ve finální verzi dočkáme cca 83 kouzel, pokud tedy rádi kouzlíte, tak toto je hra pro vás.
Kámen, nůžky, papír Na otázku, jak se Warlords Battlecry vypořádali s tolik neoblíbenou věcí u realtime strategií, kterou je nutnost neustálého rychlého přesunu po mapě a kontrolování všeho možného, kdy vyhrává většinou ta „rychlejší“ strategie, Graham odpověděl: „Občas samozřejmě bude rychlost tou nejlepší volbou, ale vždy je kladen důraz na strategické myšlení. A mnozí z nás jistě uvítají možnost rozehrát brilantní strategii, namísto neustálého rychlého přesunu po herní mapě tam a zpět." Graficky hra udělala velký pokrok i když se drží svého klasického vzhledu, takže ostřílení a zkušení hráči nebudou ve hře nijak tápat a nové hráče zase určitě zaujme.
Tvůrci hry tvrdí, že hra bude poskytovat umělou inteligenci srovnatelnou s lidským protivníkem a nemělo by jít na ni najít nějaký fígl. Konečně něco pro otrlé a znuděné hráče, kteří vždy v uvažování počítače našli mezery :) Hráči se rovněž mohou těšit na jednu kampaň rozdělenou do šesti kapitol. Ke hře bude i editor misí, takže se určitě krátce po vyjití hry objeví velké množství nových map od nadšených hráčů. Rovněž si přes Internet budou moci zahrát až 4 hráči proti sobě.
Jestliže se podaří tvůrcům udržet vyváženost mezi všemi devíti rasami, dobře začlenit model střídaní počasí a denní doby společně s dalšími chystanými vylepšeními, můžeme považovat Warlords Battlecry za budoucího krále fantasy realtime strategií.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|