Warhorse řeší alkoholismus v Kingdom Come a dokončují alfa verzi alchymistické minihry
zdroj: Archiv

Warhorse řeší alkoholismus v Kingdom Come a dokončují alfa verzi alchymistické minihry

9. 7. 2014 11:38 | Preview | autor: Aleš Smutný |

V úvodu dalšího blogu o vývoji Kingdom Come: Deliverance se Dan Vávra rozpovídal o stěhování do nových prostor, kde už konečně jeden člověk nepracuje na zádech druhého. Zároveň je ale prostředí tišší a nudnější. V krátké doušce ještě vychválil nedávno vydané RPG Divinity: Original Sin od Larianů, ale pak už se konečně věnuje novinkám z vývoje Kingdom Come: Deliverance.

Nejdříve se Dan zastavil u alchymistické minihry. Pracuje na ní malý tým bez jakýchkoli kreativních omezení. Do týdne by se jeho členové měli prezentovat s alfa verzí, kterou samozřejmě čeká schvalovací proces. Doplňování drobných, ale v celkovém měřítku hry důležitých prvků je leitmotiv, který se nese celým blog postem. Vávra třeba zmiňuje dokončení systému rychlého cestování, rozhraní pro léčení, učesání systém úrovní, perků a schopností.

Warhorse v rámci tohoto doplňování chybějících částí designu hry přišli s „relativně inovativním systémem čtení knih,“ systémem léčení, pravidly pro schopnosti barda a s tím spojenou minihrou, lovením, questlogem, posunem času, otravou a sběrem rostlin, který bude navázán na alchymii a konzumací jídla a pití. Na pořadu dne je práce na detailech krajiny a poté přijde na řadu psaní herních úkolů.

kingdom come zdroj: Archiv

Programátoři mezitím pracují na umělé inteligenci - upravují systém hledání cesty a ladí bojovou AI. Navíc chystají systémy denních cyklů pro NPC, takže se první dávka postav středověkého světa Kingdom Come: Deliverance dočká definitivní podoby a úlohy ve světě. Grafici Warhorse navíc pro NPC postavy vytváří pracovní nářadí a obecně předměty každodenní potřeby - vozy, káry, koně...

Jak ovšem Dan poznamenal, ne všechno, co je aktuální ve vývoji, se nutně musí objevit ve hře, což dokumentuje na problému s alkoholismem. Nepředstavujte si hned smutný úpadek herního designéra na dno lahve. Dan opravdu nebojuje se závislostí na alkoholu. Má na mysli typický problém řady vývojářů s tím, aby se nezdržovali s přílišným rozvíjením zajímavého, ale ve výsledku rozhodně ne stěžejního herního prvku.

V Kingdom Come bude možné konzumovat alkohol. Protože se ale tvůrci nechtějí omezit jen na zpracování stylem „napiju se, zvedne mi to zdraví a mám rozmazanou obrazovku,“ bude systém pití alkoholu propracovanější. Možná!

Nejprve se projeví pozitivní účinky alkoholu - dočasně se postavě zvýší některé statistiky, zejména komunikační, protože je sebevědomější a výřečnější. Další pití třeba piva ale přivodí nástup negativních následků, protože hrdina bude spíš nabručenější, hůře artikuluje a chytne opileckou „kecavku.“

kingdom come zdroj: Archiv

Navíc jej čeká kocovina, o jejíž síle rozhodne kvalita vypitého alkoholu. Čím horší pivo, tím silnější kočka. Když už hra rozlišuje kvalitu alkoholu, musí logicky rozlišovat i cenu. Lepší alkohol je dražší a nezpůsobí takové problémy, jako levnější patok. Třeba nevyvolá zvracení.

Jak ale zabráníte hráči, aby se neudržoval jen ve stavu „dobré nálady“ a nepřekračoval míru, aby si zajistil konstantně vyšší skilly? Přeci tím, že přidáte do hry další realistický prvek – alkoholismus. Když hráč moc pije, stane se alkoholikem. Jenže přichází na řadu otázka množství alkoholu, jehož konzumací se postava stane alkoholikem. A tím se dostáváme k problému zlaté střední cesty.

Dan Vávra prý strávil vymýšlením systému alkoholismu tři namísto jednoho a výsledný elaborát mu programátoři hodili na hlavu se slovy „A kdy přestaneš řešit kraviny a pohneme s hrou?“  Jak ale praví klasik, ďábel tkví v detailech a v tomto případě v něm tkví i anděl - jen musíte nají zlatou střední cestu.

„Může se zdá, že jsme se nechali trochu unést,“ vysvětluje Vávra. „Problém ale je, že pokud podobné detaily nebudeme řešit, celý systém může narušit zbytek mechanismů. … Je jasné, že najít rovnováhu mezi správnou mírou a extrémem, je obtížné. Může se tedy stát, že ve finální verzi hry vám alkohol jen přidá sílu a obraz kolem se rozmaže.“

Blog post v plné znění najdete na stránkách hry

Nejnovější články