Když jsem trailer na The Tomorrow Children viděl během tiskovky na Gamescomu, naskočila mi husí kůže, protože Q Games vtiskli své hře stylizaci, která by se před rokem 1989 dala považovat za parádní odraz reality. Vidět hru soudruzi z tehdejší doby, utleskali si ruce. Samozřejmě ve stoje. Možná by se jim ale líbil i námět, jakkoli dnes působí bizarně. Ale tím zajímavým způsobem.
Mytologie světa The Tomorrow Children je následující. Sověti se v šedesátých letech pokusili povznést lidskou rasu na novou úroveň a sjednotit myšlení všech lidí do globálního vědomí. Stejně jako se samotným komunistickým experimentem to ale i s fiktivním pokusem ve hře dopadlo bídně. Z experimentu vznikla Prázdnota (Void). Naštěstí několik jedinců komunistický zlepšovák přežilo, postupně vybudovali společnost vyznávající komunistické ideály po vzoru SSSR v šedesátkách (aneb nikdy se nepoučíme), která nyní vysílá projekční klony (hráče), aby kutali v Prázdnotě, těžili suroviny a hledali zbytky skutečné lidské DNA. Proč? Pro blaho lidu a společnosti.
zdroj: Vlastní
Kdybych měl herní stránku vysvětlit v jedné větě, asi bych se hodnou chvíli drbal na hlavě a vysekl něco jako: The Tomorrow Children je klasická onlineovka postavená na kooperaci, která se inspiruje v Minecraftu. Příliš výstižné by to ale nebylo.
Jako projekční klon si zvolíte povolání (inženýr, dělňas v dole, radista a spousta dalších), které pak naplňujete ku prospěchu všech. Bez ohledu na povolání se víceméně každý klon vydává do Prázdnoty, aby zde prováděl určenou práci a ideálně se vyhýbal Izvergovi – monstru a hlavnímu nepříteli lidstva v jedné ...no asi osobě. Prázdnota však krom něj obsahuje i jiné „dobroty“ včetně pokladů a tuny dalších monster. Nejenom k jejich likvidaci je třeba spolupráce mezi hráči, která začíná třeba už na tom, že si vzájemně posvítí na práci nebo jeden druhého vyvede z temnoty v Prázdnotě, kde se dá ztratit po delším pobytu vědomí a tím pádem i všechny nakutané suroviny a jiné nalezené poklady.
Vytěžené suroviny samozřejmě nepřijdou na zmar. Staví se z nich budovy, opevnění i zbraně různého druhu, které slouží jako ochrana, když zaútočí Izverg. Hlavním cílem veškerého konání je ovšem nacházet v Prázdnotě matrjošky, protože obsahují neupravenou lidskou DNA. Jenom tímto způsobem bude možné obnovit lidskou populaci. Když DNA donese hráč do města, systém z ní obnoví konkrétní bytost, která začne město opravovat.
Tvůrci z Q Games zatím nechávají spoustu otázek nezodpovězených. Kooperace je sice prezentovaná jako základ hry, ale zatím neobjasnili, jestli jde o čistou onlineovku, nebo o hru s online prvkem. Není tedy jasné, jestli bude interakce s ostatními hráči povinná, jako v typické onlineovce, nebo spíš jen dobrovolná, jako například v Dark Souls. Dle dostupných informací se však kloním spíše k názoru, že The Tomorrow Children je onlineovka. Kupříkladu se mají každý pár dní v rámci hry konat volby starosty města, jehož vlastnosti pak plošně ovlivní třeba náklady na stavbu budov nebo účinnost zbraní. A předpokládám, že volba patří živím hráčům, ne NPC postavám.
Ať už ale má být povaha hry jakákoli, dobře se poslouchají informace o způsobech, jakým si hráči vzájemně hraní ovlivňují. Když něco ve hře vykutáte, projeví se to ve hře jiného hráče. Jinak řečeno, svět je persistentní a je pouze otázkou, zda persistence platí v rámci serveru, instance nebo snad globální herní infrastruktury. Tipuju omezení na server, ale ještě uvidíme.
Dalším příjemným aspektem je RPG prvek v podobě získávání nových schopností. Tvůrci třeba uvádí příklad, že díky vytěženým surovinám lze získat kupón, za který si může hráč koupit perk „ostré lokty“, aby už nemusel stát v příšerných frontách na všechno (třeba i na bus do práce a zřejmě i na ikonické banány).
The Tomorrow Children zaujala stylizací, zaujala konceptem, a přestože hře úplně nerozumím (spousta informačních děr), chci a budu další vývoj sledovat. Jestli to cítíte podobně, je jenom na vás, ale silně vám to doporučuju. The Tomorrow Children má vyjít příští rok sice jen na PS4, ale vzhledem k tomu, že Q Games vydali nakonec na PC i své předchozí "PlayStation exkluzivní" tituly, vůbec bych se nebál o PC verzi spekulovat.