Neznámému magazínu PLAY se podařilo předstihnout nesrovnatelně větší americké rivaly v oficiálním odhalení osmého dílu patrně nejpopulárnější akční adventury Tomb Raider, který se skutečně jmenuje Underworld, jak se pár týdnů šeptalo. Hru plánovanou na podzim 2008 vyvíjí pro PC/PS3/X360 osvědčení tvůrci minulých dvou dílů (Anniversary, Legend) ze studia Crystal Dynamics. Přinášíme čtveřici prvních obrázků a všechny zatím dostupné informace, jež se nám podařilo vyluštit z náhledu časáku a schrastit po diskusních fórech od skalních fanoušků:
- Mottem Underworldu, odehrávajícího se po událostech Legend, "prostá žena versus divočina".
- Interaktivní herní svět na hrdinku poprvé dynamicky reaguje a pamatuje si její činy - bude zanechávat stopy v blátě, mrtví nepřátele po bojích se už nevypaří ani nezmizí trosky po destrukci něčeho (což pomůže při identifikaci, jestli jste už někde byli nebo ne).
- Žádná jasně definovaná cesta vpřed, tu sami objevíte prozkoumáváním prostředí (křoví, listí atd.), kdy terén je živoucí součástí hry jako v Crysis. Mokrá plocha znamená vyšší pravděpodobnost k uklouznutí, kus klacku půjde použít k páčení... vše má být jednou velkou ódou na fyziku.
- Většina levelů v jižním Mexiku, některé za za deště, což máme brát jako důkaz o výskytu různého počasí ve hře - zmíněny bouřka, blesky a posunující se mračna.
- Lidských druhů nepřátel jen pár (dosti agresivních a vyzbrojených), ale o to více mystických kreatur ("Cryptidové" kdysi považovaní za vyhynulé) z podsvětí mnoha starodávných civilizací, jež budete prozkoumávat.
- K překonání delších vzdáleností mezi levely poslouží bicykl s lepším řízením, hodící se i při řešení hádanek.
- Ještě přirozenější a plynulejší animace s řádným přenášením váhy a zohledněním druhotných pohybů.
- Když si Lara klekne na zablácený povrch, ušpiní si přitom pouze svá kolena (ne celé tělo) a tahle nečistota sama postupně opadne časem (při dalším dobrodružství).
- Přítomnost typických prvků pro sérii: balancování na výčnělcích, šplhání po skalách i houpání se na laně.
- Nový, blíže neupřesněný styl boje na blízko.
- Zatím nerozhodnuto o způsobu uzdravování, ale určitě to nebudou lékárničky povalující se okolo.
- Technická stránka: hybridní model kombinující dynamické nasvícení s pečlivě vytvořenými lightmapami má dosahovat fotorealistického výsledku (no, dle obrázků se grafika až nezdravě podobá předchůdcům, možná záměr? - pozn.ed.), který by prý nebyl možný jen při použití jedné metody.
- Hlas Laře opět propůjčí britská herečka Keeley Hawes.