Tomb Raider Underworld - odhalující preview
zdroj: tisková zpráva

Tomb Raider Underworld - odhalující preview

14. 12. 2007 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Lara konečně v interaktivním světě, resp. podsvětí při zkoumání starodávných civilizací, kde si ušpiní kolena od bláta.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Neznámému magazínu PLAY se podařilo předstihnout nesrovnatelně větší americké rivaly v oficiálním odhalení osmého dílu patrně nejpopulárnější akční adventury Tomb Raider, který se skutečně jmenuje Underworld, jak se pár týdnů šeptalo. Hru plánovanou na podzim 2008 vyvíjí pro PC/PS3/X360 osvědčení tvůrci minulých dvou dílů (Anniversary, Legend) ze studia Crystal Dynamics. Přinášíme čtveřici prvních obrázků a všechny zatím dostupné informace, jež se nám podařilo vyluštit z náhledu časáku a schrastit po diskusních fórech od skalních fanoušků:

  • Mottem Underworldu, odehrávajícího se po událostech Legend, "prostá žena versus divočina".
  • Interaktivní herní svět na hrdinku poprvé dynamicky reaguje a pamatuje si její činy - bude zanechávat stopy v blátě, mrtví nepřátele po bojích se už nevypaří ani nezmizí trosky po destrukci něčeho (což pomůže při identifikaci, jestli jste už někde byli nebo ne).
  • Žádná jasně definovaná cesta vpřed, tu sami objevíte prozkoumáváním prostředí (křoví, listí atd.), kdy terén je živoucí součástí hry jako v Crysis. Mokrá plocha znamená vyšší pravděpodobnost k uklouznutí, kus klacku půjde použít k páčení... vše má být jednou velkou ódou na fyziku.
  • Většina levelů v jižním Mexiku, některé za za deště, což máme brát jako důkaz o výskytu různého počasí ve hře - zmíněny bouřka, blesky a posunující se mračna.
  • Lidských druhů nepřátel jen pár (dosti agresivních a vyzbrojených), ale o to více mystických kreatur ("Cryptidové" kdysi považovaní za vyhynulé) z podsvětí mnoha starodávných civilizací, jež budete prozkoumávat.
  • K překonání delších vzdáleností mezi levely poslouží bicykl s lepším řízením, hodící se i při řešení hádanek.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
  • Ještě přirozenější a plynulejší animace s řádným přenášením váhy a zohledněním druhotných pohybů.
  • Když si Lara klekne na zablácený povrch, ušpiní si přitom pouze svá kolena (ne celé tělo) a tahle nečistota sama postupně opadne časem (při dalším dobrodružství).
  • Přítomnost typických prvků pro sérii: balancování na výčnělcích, šplhání po skalách i houpání se na laně.
  • Nový, blíže neupřesněný styl boje na blízko.
  • Zatím nerozhodnuto o způsobu uzdravování, ale určitě to nebudou lékárničky povalující se okolo.
  • Technická stránka: hybridní model kombinující dynamické nasvícení s pečlivě vytvořenými lightmapami má dosahovat fotorealistického výsledku (no, dle obrázků se grafika až nezdravě podobá předchůdcům, možná záměr? - pozn.ed.), který by prý nebyl možný jen při použití jedné metody.
  • Hlas Laře opět propůjčí britská herečka Keeley Hawes.
Update - první screenshoty zde.
zdroj: TRChronicles a zdroje uvedené výše

jd

Nejnovější články