Tomb Raider:Angel of Darkness preview
zdroj: tisková zpráva

Tomb Raider:Angel of Darkness preview

27. 7. 2002 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Ačkoliv slavná Lara Croft byla pohřebena pod hromadou kamenů už ve 4.dílu, její tvůrci ji opět probudí k životu v nové generaci Tomb Raidera s řadou novinek v koncepci hry. Co nás čeká?

Autor: des
Publikováno: 27.července 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Existuje někdo, kdo by kdy neslyšel o slavné hře Tomb Raider? O legendě počítačové historie se sexy symbolem v hlavní roli - s hrdinkou jménem Lara Croft. Když přišla poprvé, bylo to něco nevídaného. Něco perfektního a téměř dokonalého. První Tomb Raider, který se na herní scéně objevil v roce 1997, byl prostě něco, co svět ještě nezažil. Lara Croft se objevovala na titulních stránkách časopisů, na plakátech a zavítala i na stránky nepočítačových magazínů. Kdo tenkrát obdivoval Laru, byl zkrátka "IN".

Poté se nám představila hra Tomb Raider II, která přinesla hned několik novinek jako např. lepší grafiku s podporou 3D akcelerátorů, nové ovládací prvky a plastiku Lařina poprsí. To vše a mnoho dalšího doslova rozpoutalo Lara Croft mánii, která se šířila jako vir po celém světě. Pořádali se soutěže Miss Lara Croft a spousta jiných akcí. Zapomenout bychom neměli ani na nude patch - utilitku, která dokázala Laru zbavit (zbytečného? :) oblečení.

 Pohled do historie Tomb Raider mánie
V polovině roku 1998 přišel díl třetí, který nám předvedl opět lepší grafiku, opět lepší zvuky, opět lepší herní systém a opět větší... vnady :) V tu chvíli asi horečka vrcholila a z úst vývojářů se linuly informace, které naznačovaly, že už je konec, že další Tomb Raider už nebude. Autoři však došli brzy k závěru, že by se jim to setsakramentsky nevyplatilo, a proto se rozhodli pro díl poslední. V tu chvíli se pro mě celý Tomb Raider začal stávat pouze konzumní záležitostí a Lara jakýmsi velkým kýčem. Každý totiž ví, že všeho moc škodí a v nejlepším je třeba přestat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Core Design a Eidos Interactive to však viděli jinak. Nebo by možná bylo lepší říci, že viděli především tučné výplatní pásky za již poměrně monotónní práci. V každém případě k nám zavítal díl čtvrtý. Ten přinesl další vylepšení a o něco zajímavější příběh. Pak ale přišlo velké překvapení - každému hráči v tu chvíli přestalo bušit srdce a krev v žilách přestala téct. Svaly se lítostí sepjaly a do očí se všem vehnaly slzy.

Abych to uvedl na pravou míru - stalo se něco, o čem každý hráč věděl už měsíc dopředu. Počítačová bohyně Lara umírá pod hromadou balvanů a sutin. Byl to dosti nevídaný krok, který nám autoři připravili. Hrdina umírá a hráč se ptá - PROČ? Vedlo se mnoho diskusí - jedni říkali, že to byl jediný způsob, jak skončit sérii Tomb Raiderů, aby tvůrci nemuseli čelit dotazům, proč že už nedělají další díl. Jiní tvrdili, že to je pouze marketingový tah a dalším to bylo jedno.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Kdo ví, jak to tenkrát bylo. V každém případě se další rok objevil v pořadí již pátý díl s podtitulem Chronicles (recenze). Ve hře šlo o to, že týden po Lařině smrti se konal pohřeb, kde se sešli všichni známí a povídali si o dobrodružstvích prsaté slečny. Jejich vzpomínky jste pak mohli prožít v kůži živé Lary Croft. Tento díl by se dal označit jako loučení s hrdinkou - budiž jí země lehká - a do jisté míry propadákem.

 Smrt nebo vtip?
Co se ale nestalo - Lara je zpět. Už po šesté nás navštíví a vězte, že bude živá, zdravá a prsatá tak, jak ji známe. Ano, slyšeli jste správně - bude živá. A jak je to možné? Sám nevím. Autoři o tom nechtějí mluvit, možná proto, že ještě sami nevědí. V každém případě je Tomb Raider a Lara Croft továrna na peníze a byla by škoda nechat ji zemřít doopravdy a navěky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Lara nejspíš hromadu kamení na hlavě přežila a byla v bezvědomí. Poté jí někdo zachránil a příběh o pohřbu byl zřejmě pouhým špatným snem a noční můrou. Nebo se také může stát, že její zasypání bylo pouze předstírané kvůli nějaké důležité a tajné akci a pohřeb pouze fraškou. To se dozvíme zřejmě až ze samotné hry.

Víme však jiné zajímavosti. Začal bych asi Tomb Raiderem jako celkem. Angel of Darkness, jak se bude hra přesně nazývat, již nebude čistě arkádovou záležitostí. Šestý díl bude mít silný příběh plný zápletek a nečekaných situací, kde nemusí bojovat pouze dobro proti zlu. Za zmínku stojí také fakt, že Lara už není a nebude tou nudnou kráskou, co všechno ví, všechno zná, všechno umí, všechno rozluští a přepere 10 chlapů o metr vyšších, než je sama.

 Lara Croft jako nový člověk
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Novinek se samozřejmě dočká i samotný herní systém. Velkou a věřím, že i příjemnou změnou bude větší volnost nejen v pohybu, ale i v rozhodování. Setkáme se s menším množstvím rozhodnutí, které se budou odvíjet dle naprogramovaného děje (nebo osudu?). Příběh tak dostane větší pestrost - co bylo dříve povinností, nyní už povinností být nemusí. Více bude záležet na vašich vlastních rozhodnutích a v tom by vám měly pomáhat i všechny NPC postavy.

Vše začíná tajemným telefonátem učitele Von Croye směrovaným Laře, který ji přivádí do Paříže. Von Croye totiž oslovil známý překupník a velké zvíře Eckhardt. Ten po učiteli chtěl nalézt 5 vzácných maleb ze 14. století. Po příjezdu Lary do Paříže nalézá svého učitele a rádce mrtvého. Jako na potvoru vedou všechny stopy k ní a proto je obviněna z brutální vraždy a místo mumií a koster ji honí policie a tajní agenti. Laře nezbývá nic jiného, než utíkat a skrývat se. Kde ale začít? Odpověď se může skrývat právě v oněch 5ti malbách a proto se je vydá hledat s nadějí, že tak vyřeší hádanku, očistí své jméno a najde vraha svého starého přítele a učitele.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Tři kapitoly příběhu
Zde se příběh začne členit do tří velkých částí. V první se naše hrdinka převážně ukrývá a hledá stopy, kterých je opravdu poskromnu. Tato část je jakousi doposud nepoznanou stránkou Tomb Raidera. Nachází se zde spousta spíše netradičních prvků, mezi které patří mnoho rozhovorů s NPC postavami, hledání pravdy, nekonečné chození v temných nočních uličkách apod. Zde se také utváří další RPG prvky, kterými je charakter. Budete moci dosáhnout nových možností v podobě dalších pohybů, větší síly či rychlosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Druhá část už by se měla více podobat starému známému systému, který již máme tak dobře odzkoušený z předchozích dílů. To znamená více akce, více hlavolamů a méně mluvení. Je zde však také jedna novinka. Lara potká svého starého známého dobrodruha Kurtise Trenta, který jí bude doprovázet. Autoři tvrdí, že on bude ve hře znázorňovat sílu a zbrklost, zatímco Lara bude spíše tou rozumnou, rozvážnou a myslící postavou tohoto páru.

Ve třetí kapitole se Kurtis stane nejen pomocníkem, ale i vámi ovládanou postavou. Je to zvláštní, že se chvílemi vzdáme ovládání Lary, ale určitě to hru v mnoha ohledech obohatí. Třetí část má být zároveň nejakčnějším dílem hry s mnoha překvapeními, které nás zavede až do naší stověžaté Prahy.

 Nový kabát
Jak jinak, Tomb Raider: Angel of Darkness poběží na zcela novém enginu, který více využije výkon nových technologií grafických karet a možností Playstationu 2. Náročnost celé série na hardware nebyla nikdy vysoká a grafika se řadila vždy mezi mírný nadprůměr. To by však mělo být již minulostí. Například Lara, která dříve obsahovala kolem 450ti polygonů, nyní bude tvořena až z 5000 polygonů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v naší sekci screenshotů

Z 25ti animací, které uměla, se jich do vydání hry naučí až 180. Dosti velkých úprav dozná i zpracování okolí a zkrátka nepřijdou ani mozečky nepřátel. Pro ty je připravený zcela nový systém umělé inteligence, který se postará a zábavu a obtížnost na dlouhé hodiny a hodiny hraní.

 Vhodný vánoční dárek?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Asi ne nadarmo je šestý díl Angel of Darkness označován jako Tomb Raider nové generace. Není se čemu divit. Je to jako srovnávat Doom 2 a Doom 3. V Tomb Raiderovi prý nezůstane kámen na kameni. Dočkáme se silného příběhu s filmovým nádechem, plným nástrah a překvapení. Samotná hrdinka se stane skutečnou postavou se svými city a charakterem, což bude dozajista příjemná změna. Asi jste si všimli neskrývané averze z mé strany k posledním dílům Tomb Raidera, ale přiznám se, že na Tomb Raider: Angel of Darkness se docela těším.

Stáhněte si: Video (4,5 MB), PS2 trailer (6 MB)
Související články: Tomb Raider Chronicles recenze (12/2000), Novinky

 
des
připravil: jd


 
 
Smarty.cz

Nejnovější články