| Autor: Korgull Publikováno: 20.července 2005 |
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Tři unikátní frakce Chyběl-li vám v Total Annihilation příběh, anebo se vám zdál minimálně nedostačující, Supreme Commander v tomto ohledu nezklame. Tentokrát si prý tvůrci dali opravdu záležet a výsledkem je vyprávění zahrnující 1800 let historie vývoje lidstva, počínaje více méně současností. Představeny vám budou tři frakce - Sjednocená federace Země (tradiční představitelé lidské rasy), Cybranové (kyborgové hrubého vzhledu) a bizarní Aeoni (velmi uhlazení, metaličtí hybridi). Každá z nich bude unikátní, a to jak co do vzhledu, tak i co do hodnot, v něž věří, kultury a samozřejmě historie. Všechny však mají nějaký vztah k planetě Zemi. Jaký? To se dozvíte v přiložených tabulkách, které vypráví pozadí příběhu - doporučujeme si je přečíst postupně za sebou odshora dolů za použití odskoků.
Simulace boje
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Každá z ras se také bude moci pyšnit nějakými "experimentálními" mega-jednotkami. Jsou to například jacísi monstrózní robotičtí pavouci, kteří snadno šlápnou některou ze svých šesti nohou na tank a tak jej rozdrtí. Jejich primární zbraní je laser, jenž v okamžiku sežehne všechno v okolních zákopech. Dalším příkladem "experimentální" zbraně je něco jako obojživelná ponorná letadlová loď, která snadno vypluje z oceánu na souš a vypustí ze svých útrob stíhače a bombardéry. Oproti tomu, co vám předvede Supreme Commander v akci jsou prý moderní vojenské zbraně dětskými hračkami. Nicméně, vedle vyloženě sci-fi exemplářů se objeví i klasičtější kousky, jako neskutečně ničivé nukleární bomby nezachytitelné proti-raketovou střelou (s adekvátními efekty - včetně typického hřibu, radiačních vln a následné tsunami).
Letecké síly
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Každá jednotka něco stojí a za tu cenu nabízí specifické zbraně a schopnosti. Průzkumné letouny budou například levné, neskutečně rychlé, avšak neozbrojené. Na druhou stranu hráči poskytují důležité informace o nepřátelských základnách. I dlouho po jejich sestřelení "uvidíte" jimi odhalené území. Když přes něj přejedete myší, dozvíte se, jak stará informace to je. Ne příliš drahé, velmi rychlé a s omezenou výzbrojí mají být letouny určené pro "vyčištění" vzdušného prostoru pro nástup nějakého lepšího stroje, jako je třeba velmi účinný, avšak také velmi drahý, bitevník.
zdroj:
tisková zpráva
Pokud budete chtít napadnout nepřítelovy námořní jednotky ze vzduchu, pak jsou prý nejlepší volbou torpédové bombardéry. Klasické bombardéry se hodí spíše pro pozemní cíle. Jsou velké, pomalé, vyzbrojené bombami, které těm dole pěkně zavaří. Mají disponovat i něčím jako automatické zaměřování. Zajímavou vlastnost mají také stíhače, jejichž alternativní útok spočívá v kamikadze. Jelikož jsou všechny letecké jednotky omezeny co do munice, musí mezi jednotlivými útoky přistávat na spřátelených základnách. Mapy jsou veliké, tudíž bude třeba po cestě k nepříteli budovat hodně základen. Zde se uplatní monstrózní mobilní plošiny.
Pozemní síly
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Námořnictvo Také na moři vás čeká pěkný válečnický požitek okořeněný širokým spektrem strategických možností. Postupně se dostanete k mnoha různým jednotkám - křižníkům (dobře manévrovatelné, s řízenými střelami), torpédoborcům (s hlubším ponorem, vhodné proti ponorkám), fregatám i velkým bitevním lodím, ad. Slovo "velká" je v případě zmíněné bitevní lodi hodně slabé. Vlastně i ty nejmenší námořní jednotky jsou prý větší než většina pozemních. Ovšem tahle obzvlášť a také za ni hodně zaplatíte. Stejně jako si na ni dost dlouho počkáte. Nicméně, i přes cenu a dobu potřebnou k její výrobě nespoléhejte na to, že půjde o nepotopitelnou loď, abyste nedopadli jak ti na Titaniku. Proti ponorkám a torpédům nijak zvlášť odolná není a její zbraně nejsou zrovna ideální proti menším lodím. Její útočná síla je však v určitých situacích nedocenitelná, proto je třeba ji dostatečně bránit.
zdroj:
tisková zpráva
Původně se měly ve hře objevit i minonosky a minolovky, ale prý příliš brzdily akci, takže od nich nakonec tvůrci upustili. Chybět každopádně nebudou letadlové lodě. Už kvůli tomu, co jsme popsali výše, tedy že letadla budou potřebovat doplnit munici před každým útokem. Těšit se samozřejmě můžete i na ponorky, kterých bude v této hře několik typů o různé velikosti a vybavení, včetně nukleárních. Přestože budou leckteré námořní jednotky vybaveny sonary, podobně jako v případě radarů nepředejdete ze strany nepřátel překvapením. Zajímavé je i to, že by mělo být možné stavět na, ale i pod vodou speciální struktury, jako továrny nebo elektrárny (s využitím vlnobití). Tuhle myšlenku ale tvůrci ještě dolaďují.
Typy útoků a válka informací
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Prostředí, zdroje a budování Vše, co je uvedeno výše, zejména pak příběh, naznačuje pestrost herního prostředí. Pestré bude nejen barevností, ale hlavně členěním, které bude hrát významnou strategickou roli. Herní mapy prý budou přímo obrovské. Co se týče zdrojů, ty mají být dva - jakási masa, kterou budou schopny detekovat pouze speciální jednotky, jež vám posléze označí místo, kde byste měli postavit příslušné těžařské zařízení; a energie. Vývojáři by rádi také vytvořili i systém, ve kterém by hráči mohli sbírat vraky, aby z nich vyseparovali potřebné suroviny, anebo je opravili a mohli používat.
zdroj:
tisková zpráva
Budování různých struktur se stane nedílnou součástí hry a má skýtat i pár zajímavých možností. Propojením budov do jistých seskupení zvýšíte například výkonnost. Na druhou stranu se ale takový chomáč baráků stane snadnějším terčem útoku. Bude tedy třeba dobře zvažovat možnosti a vhodně kombinovat obranné konstrukce. Počítač vám pomůže s propočty doby, za kterou je ta která budova postavena, stejně jako vám prozradí případné ekonomické nedostatky. Tak jako v Total Annihilation i v této hře budete moci svým konstruktérům dopředu zadat obrovské množství rozkazů, takže zatímco oni budou stavět, vy se budete moci v klidu věnovat jiným záležitostem. Grafika a ovládání
zdroj:
tisková zpráva
Celkově by mělo být uživatelské rozhraní intuitivní a umožňovat jednoduché přibližování kamery, která má velký záběr (od ptačí perspektivy, až k jednotlivým jednotkám). Chris Taylor si údajně velmi libuje v teatrálním pojetí bojů a podle toho má hra také vypadat. Bitvy budou působivé nejen po stránce grafické, ale i co do atmosféry. Nejdříve pouhým tažením myši a vybráním potřebných jednotek rychle zkoordinujete útok na strategické úrovni, přičemž formace zesynchronizují automaticky svou akci. Poté se přepnete do úrovně taktické, která vám umožní zúčastnit se individuální bitvy. Pak už se prý před vámi začne odvíjet drama filmového stylu. Podobně jako u budování základen, i v řízení jednotek má být určitá automatizace. Svým vzdušným flotilám například jednoduše zadáte, že mají bombardovat nebo střežit určitou oblast a oni se budou vracet akorát pro palivo nebo když budou potřebovat opravit. Pak je tu také ještě tzv. "Base Commander", čili velitel základny. Když se vám podaří nahromadit nějakou energii na provedení přenosu, můžete na svou základnu teleportovat postavičku, která ji pro vás bude řídit. Pouze jí přidělíte nějaké konstruktéry a dál se o nic nemusíte starat, ona vše zařídí za vás a bez remcání.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Podpora multiplayeru i modifikací Vedle singleplayerové kampaně (resp. tří - pro každou rasu tu samozřejmě bude jedna) a skirmishe proti počítači vám Supreme Commander nabídne pochopitelně také multiplayer. Kromě tradičních RTS módů pro vás tvůrci chystají úplně nový kooperativní mód pro dva hráče, díky němuž si budete moci projít singleplayerovou kampaň spolu s nějakým kamarádem. Dost pravděpodobně se také můžete těšit na nové jednotky, které budou průběžně po vydání hry vypouštěny, i když se v žádném případě ještě netěšte na to, že by to mělo být stejně jako u TA každý týden. Na doladění takových detailů mají tvůrci ještě hodně času. Avšak, co už je jisté, že stejně jako Total Annihilation i Supreme Commnader bude velmi přívětivá ke komunitě nadšenců, kteří rádi vytvářejí nejrůznější modifikace. Některé nástroje hráči obdrží už v krabičce se hrou, jiné vyjdou o něco později a k dispozici budou na oficiálních stránkách, kde už teď můžete pomalu s dalšími čekateli, případně i samotnými vývojáři, v diskusním fóru rozebírat své teorie a nápady.
zdroj:
tisková zpráva
Vzhledem k tomu, že vydání Supreme Commander je naplánováno na rok 2006, může ještě dojít k lecjaké změně. Kdyby však vyšla třeba jen polovina z toho, co je popsáno výše, určitě nepůjde o propadák. V každém případě se dá předpokládat, že když už má Chris Taylor za sebou tolik úspěšný Total Annihilation i sérii Dungeon Siege, má to všechno v hlavě dobře spořádané, aby byl schopen dát dohromady novou hru, která bude minimálně stejně populární a revoluční.Zdroje: GameSpy, PC Gamer Související články: Novinky |
| Korgull | |
| Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí |