Supreme Commander - mega-preview
zdroj: tisková zpráva

Supreme Commander - mega-preview

20. 7. 2005 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Existuje mnoho názorů na podobu budoucnosti. Jestli se naplní vize autora slavné Total Annihilation, střetnou se příští rok obrovské jednotky lidí, kyborgů a Aeonů, jež rozpoutají opravdové peklo a hlavně redefinují žánr RTS.

Autor: Korgull
Publikováno: 20.července 2005


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Real-time strategie Total Annihilation ve své době (1997) sice nepatřila mezi nejvíce žádané hity, spolu s dvěma datadisky se jí však nakonec prodalo více než milion kusů, což vedlo k vzniku velmi silné komunity fanoušků, která se ještě i dnes zabývá vytvářením nových map a modů. Nicméně všichni ti, které zmíněná hra, jež se právem zařadila mezi nejlepší RTS všech dob, uchvátila, nyní jistě netrpělivě vyhlížejí nový projekt vývojářů ze studia Gas Powered Games - Supreme Commander. Pro případ, že by to někomu vrtalo hlavou, tato firma byla založena v roce 1998 hlavním designérem TA Chrisem Taylorem a mezitím se zabývala mj. i tvorbou proslulé fantasy RPG série Dungeon Siege.

 Duchovní nástupce Total Annihilation
Hra Supreme Commander je tiskem označována za něco jako duchovního následníka Total Annihilation. Tvůrci sami to však nahlas příliš neříkají, respektive se tomu jak mohou vyhýbají, neboť značka TA patří společnosti Atari. Ta ji odkoupila od předchozího vlastníka, společnosti GT Interactive. Atari sedí na právech k TA jak žába na prameni a kvůli tomu také nyní nečekáte na Total Annihilation 2, ale právě na Supreme Commander. Navíc s takovým časovým odstupem. Až v roce 2003 totiž Taylor došel k závěru, že bude lepší vytvořit zbrusu novou značku než se snažit získat práva k té staré. Dlouho trvalo i zajištění financí pro vývoj nového projektu. Té záležitosti se ale nakonec ujala společnost THQ, a tak se máme v příštím roce nač těšit.

Cílem Gas Powered Games je hráčům SC nabídnout válčiště opravdu enormní velikosti se spoustou neuvěřitelných super-jednotek, jaké jste ještě nikdy dříve neviděli, a které vás donutí skutečně myslet, než je rozmístíte v bitevním poli. V podstatě by se dalo říci, že tvůrci mají v úmyslu změnit definici žánru RTS. Podle nich totiž současné strategie nejsou tak úplně strategiemi, jako spíš pouhými boji o zdroje - ten, kdo má čtyři lodě, zpravidla vyhrává nad tím, kdo má pouze dvě. Ale tak to ve skutečnosti vůbec nechodí. Ostatně kde bysme teď byli, kdyby to tak fungovalo?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Tři unikátní frakce
Chyběl-li vám v Total Annihilation příběh, anebo se vám zdál minimálně nedostačující, Supreme Commander v tomto ohledu nezklame. Tentokrát si prý tvůrci dali opravdu záležet a výsledkem je vyprávění zahrnující 1800 let historie vývoje lidstva, počínaje více méně současností. Představeny vám budou tři frakce - Sjednocená federace Země (tradiční představitelé lidské rasy), Cybranové (kyborgové hrubého vzhledu) a bizarní Aeoni (velmi uhlazení, metaličtí hybridi). Každá z nich bude unikátní, a to jak co do vzhledu, tak i co do hodnot, v něž věří, kultury a samozřejmě historie. Všechny však mají nějaký vztah k planetě Zemi. Jaký? To se dozvíte v přiložených tabulkách, které vypráví pozadí příběhu - doporučujeme si je přečíst postupně za sebou odshora dolů za použití odskoků.

JAK TO VLASTNĚ ZAČALO?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vše začalo nástupem kvantového věku v roce 2018, když se vědci pustili do experimentování s něčím, čemu říkali "kvantové tunelování". To něco představuje způsob, jak přemístit živou bytost v jednom okamžiku na velmi velkou vzdálenost. Jenže, jelikož jeden kvantový tunel potřeboval ke svému vytvoření 25 atomových reaktorů, šlo o technologii velmi nákladnou, takže se obyvatelé Země museli prozatím spokojit s konvenčnějším způsobem vesmírného cestování. To však zase nebylo dost rychlé, tudíž na sebe problémy nenechali dlouho čekat.

Vědci proto na svém kvantovém tunelování nepřestávali pracovat, až ho nakonec přeci jen zdokonalili natolik, že ve své laboratoři dokázali přemístit z jednoho místa na druhé nejdříve atom cesia. Později se jim podařilo teleportovat miligram železa ze Země na Mars a odtud byl už malý krůček k tomu, aby se začali zabývat transportem živých bytostí. Samozřejmě začali myškama, pak pokračovali opicema a v roce 2062 svým tunelem vyslali konečně i prvního člověka, a to ze Země na Neptunův Měsíc Triton. Považte o jak revoluční věc jde, když celá ta vzdálenost byla překonána za méně než půl minuty.

Kolonizování vesmíru bylo s takovou technologií dopravy přirozeným dalším krokem. Do roku 2284 bylo sítí tunelů vedených ze Země obsazeno 16 planet, označovaných také jako První světy. Od roku 2316 začala každá z těchto 16 planet budovat svou vlastní síť tunelů a o víc než 210 let později už tímto způsobem zahájilo expanzi 110 planet. Během celé této doby nikdy nikdo nenarazil na cizí civilizaci.....
[pokračování příběhu]

Simulace boje
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Chris Taylor o Supreme Commander prohlašuje, že co se týče systému válčení, jde o čistou simulaci. Hru prý v žádném případě nelze házet do jednoho pytle s real-time strategiemi, jež se na trhu objevují posledních pár let a představují systém "kámen, nůžky, papír". Realističnost Supreme Commander se například projeví na trajektorii při střelbě z pohybující se jednotky na taktéž pohyblivý cíl. Tanky nejsou ze své podstaty vhodným pronásledovatelem rychlých nepřátel a lépe se z nich zaměřuje na cíl, když stojí. Rychlé, lehké a kulomety vyzbrojené stíhačky jsou zase více méně nepoužitelné proti pozemním cílům, protože kulometné zbraně ve vysokých rychlostech snadno minou. Na druhou stranu se vyplatí v boji proti jiným letounům. Prostě vše bude v této hře fungovat stejně jako ve skutečnosti. Žádné "zázraky" se dít nebudou.

Válka je vedena přes zvláštní super-jednotky zvané Supreme Commander. Jde vlastně o jakési mega-roboty, mobilní základny či chodící hangáry, které z vlastních zdrojů produkují menší válečné jednotky pro boj na zemi, vodě i ve vzduchu. Každá z frakcí může nabídnout naprosto jedinečnou armádu. Pozemšťané jsou co do vzhledu vcelku konvenční, ovšem Cybranské jednotky mají ostré rysy a jsou často vybaveny několika páry nohou. A Aeoni? Ti své zbraně do poslední chvíle skrývají do hladkého, oblého metalického designu, který má na první pohled budit dojem mírumilovnosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Každá z ras se také bude moci pyšnit nějakými "experimentálními" mega-jednotkami. Jsou to například jacísi monstrózní robotičtí pavouci, kteří snadno šlápnou některou ze svých šesti nohou na tank a tak jej rozdrtí. Jejich primární zbraní je laser, jenž v okamžiku sežehne všechno v okolních zákopech.

Dalším příkladem "experimentální" zbraně je něco jako obojživelná ponorná letadlová loď, která snadno vypluje z oceánu na souš a vypustí ze svých útrob stíhače a bombardéry. Oproti tomu, co vám předvede Supreme Commander v akci jsou prý moderní vojenské zbraně dětskými hračkami. Nicméně, vedle vyloženě sci-fi exemplářů se objeví i klasičtější kousky, jako neskutečně ničivé nukleární bomby nezachytitelné proti-raketovou střelou (s adekvátními efekty - včetně typického hřibu, radiačních vln a následné tsunami).

VZNIK CYBRANSKÉ CIVILIZACE
Zatímco se lidstvo šířilo z planety na planetu, jistý vědec jménem Gustaf Brackman kutil cosi na poli biologie a umělé inteligence. Výsledkem jeho kutilství byli v roce 2592 něco jako lidé s mikropočítačem vybaveným dokonalejšími algoritmy v mozku, díky čemuž dosahují úžasné rychlosti, mají vyvážené lidské pudy a dokáží snadno odstranit duševní problémy. Původně mělo jít o věc, která povznese osobnost jedince, jeho schopnosti a roli ve společnosti, avšak nakonec se to celé zvrhlo ve vyvinutí kybernetických mozků, jež vynikají v oblasti vědy, techniky a války.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Projekt měl samozřejmě své odpůrce. Tentokrát se našli v řadách vládních představitelů, kteří začali mít strach, že by je mohli tito jedinci s "vylepšenými" mozky nahradit. A právě na popud vlády byly do kybernetických mozků vtisknuty programy, jež měly v případě nutnosti jejich majitele zcela "vyřadit". Dr. Brackman pochopitelně protestoval, ale nakonec se s tím smířil, protože jinak by jeho bádání přestalo být financováno.

Do roku 2663 už tu bylo přes 400 samo se replikujících kolonií, které už Impérium nedokázalo dále ovládat. Z malých nepokojů se navíc stávaly velké a nepomohlo ani, když Země vyslala na bouřlivá místa kvůli potlačení odporu jednotky Koloniálního velitelství. Tím spíš situaci ještě ztížila, ovšem o tom nevěděla. Někteří její velitelé totiž také nebyli spokojeni se stavem událostí a rozhodli se získat moc vlastními silami. Dost kolonií dokonce projevilo snahu oddělit se od Impéria, včetně planety Pluto II, která byla tvořena samými Cybranovými symbionty. Ovšem tato snaha byla odmítnuta a opět byly vyslány síly Koloniálního velitelství, aby odpor uklidnili. Vláda zároveň vydala rozkaz pro aktivování oněch "krotících" programů, aby předešla dalším potížím ze strany oponentů.

Dr. Brackman reakci vlády na snahu o oddělení kolonií od Impéria očekával a tak spolu s mnoha svými Cybranskými následovníky odletěl na Pluto II, aby v tajnosti založil novou kolonii a pokračoval ve svém výzkumu. Na rozkaz aktivovat programy pro "zkrocení mozků" byl včas upozorněn, takže stihl provést protiopatření a spustit vlastní program (zabudovaný do všech nových mozků na jeho planetě), který měl účinky toho původního eliminovat. Nakonec ukončuje veškeré kontakty se Zemí a aniž by to Země zpozorovala, stává se jeho Brackmanova planeta kolébkou nové civilizace.....
[pokračování příběhu]

 Letecké síly
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Přestože se hra bude odehrávat ve velmi vzdálené budoucnosti, způsob a prostředky leteckých soubojů budou prý svým způsobem připomínat spíše éru 2. světové války. Těšit se můžete na celou řadu různých typů letounů - průzkumné, útočné, bombardéry, torpédové bombardéry a mnoho dalších. Vývojáři se prostě nebojí dát křídla jakékoliv zbrani.

Všechny frakce mají vlastní triky, jak nepřítele zmást pokud jde o útok shora. Například většinu cybranských letounů nebude možné identifikovat radarem, ale jakmile je bude některá z vašich jednotek mít skutečně na dohled, budou zaneseny na vaši mapu. Federace zase vládne technologií, která zahltí nepřátelské radary tunami falešných identifikací. A Aeoni, kteří mají ve svém arzenálu jako jediní zabudované mimozemské technologie, ovládají dokonale mimikry, díky nimž dokáží být do doby, než začnou střílet, skryti radaru i oku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Každá jednotka něco stojí a za tu cenu nabízí specifické zbraně a schopnosti. Průzkumné letouny budou například levné, neskutečně rychlé, avšak neozbrojené. Na druhou stranu hráči poskytují důležité informace o nepřátelských základnách. I dlouho po jejich sestřelení "uvidíte" jimi odhalené území. Když přes něj přejedete myší, dozvíte se, jak stará informace to je. Ne příliš drahé, velmi rychlé a s omezenou výzbrojí mají být letouny určené pro "vyčištění" vzdušného prostoru pro nástup nějakého lepšího stroje, jako je třeba velmi účinný, avšak také velmi drahý, bitevník.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Pokud budete chtít napadnout nepřítelovy námořní jednotky ze vzduchu, pak jsou prý nejlepší volbou torpédové bombardéry. Klasické bombardéry se hodí spíše pro pozemní cíle. Jsou velké, pomalé, vyzbrojené bombami, které těm dole pěkně zavaří. Mají disponovat i něčím jako automatické zaměřování. Zajímavou vlastnost mají také stíhače, jejichž alternativní útok spočívá v kamikadze. Jelikož jsou všechny letecké jednotky omezeny co do munice, musí mezi jednotlivými útoky přistávat na spřátelených základnách. Mapy jsou veliké, tudíž bude třeba po cestě k nepříteli budovat hodně základen. Zde se uplatní monstrózní mobilní plošiny.

KDO JSOU AEONI?
Asi si říkáte, kde se tedy vzali Aeoni? To bylo tak. Během 2. galaktické expanze byla vyslána expedice na planetu Seraphim II. Jelikož se však několik týdnů nikdo z vyslanců nehlásil, byla za nimi poslána další skupina, která se však také ztratila. Oblast byla označena za nebezpečnou a přidána na seznam těch, které musí být při nejbližší možné příležitosti důkladně prozkoumány. Země neměla ponětí o tom, že konečně došlo k objevení neznámého života a právě kvůli tomu se rozhodl velitel expedice veškeré spojení se Zemí odstřihnout. Bál se toho, že by nově objevený život mohl pro lidstvo představovat hrozbu a také toho, že by mohl být podle komunikačního kanálu Seraphimy odhalen.

Součástí expedičního týmu byla bioložka jménem Sarah, která se za zády svého velitele s mimozemšťany setkala. Jejím cílem bylo zkusit s nimi vyjednávat mírovou cestou a nikoliv začít hned válčit, jak se rozhodl její nadřízený. Zjistila, že jde skutečně o mírumilovnou rasu, ovšem paranoidní velitel neměl pro něco takového pochopení a ještě Sarah obvinil, že jí Seraphimové vymyli mozek. Jeho útoky vůči zdejšímu obyvatelstvu a jejich příznivcům se stupňovaly, takže Sarah a její noví přátelé neměli jinou možnost, než se začít bránit.

Když už velitel expedice nevěděl kudy kam, rozhodl se do atmosféry vypustit biologický činitel, který byl pro všechny příslušníky cizí rasy smrtící. Prostě planetu vyhladil. Naštěstí se mu to ale nepovedlo dřív, než stačili Seraphimové předat Sarah a dalším svým sympatizantům všechny své vědomosti a technologie. Součástí seraphimského vědění byla i schopnost vidět budoucnost. Ovšem pouze vidět, nikoliv změnit. I to se Sarah naučila, avšak pouze v mezích lidského mozku, který zdaleka nedosahoval možností mozku Seraphimů. Přesto to stačilo na založení nové kolonie, která přijala za svůj základ mírové učení vyhlazené rasy......
[pokračování příběhu]

 Pozemní síly
Zvětšit zdroj: tisková zpráva V potaz je tedy nutné vzít skutečnost, že herní mapy jsou obrovské a tanky se obvykle pohybují pomalu, ať jsou obdařeny šesti nohama (v případě cybranských) nebo pásy (v případě federačních). Transport těžkých jednotek proto hraje ve hře důležitou roli. K dispozici mají být například obrovské létající transportéry, do kterých se vejde asi 14 malých pěších robotů, anebo dva tanky. Když vytvoříte celou letku těchto letounů, zajistíte jimi rychlý přesun třeba celé eskadry. Zvolíte-li přesun pozemní cestou, bude nutné zajistit ochranu jednotek. K tomu poslouží různé podpůrné prostředky. Například rušička radarů, která zařídí, že vás nepřítel jen tak snadno nezmerčí. Proti útokům ze vzduchu vás zase mohou chránit protiletadlové kanóny a přenosné generátory štítů dokáží eliminovat případné střely.

Součástí pozemních jednotek budou také statická obranná i útočná zařízení. Každá z frakcí je schopna budovat obranné zdi a věže. Kupříkladu zrovna Aeoni se pyšní některými velmi nebezpečnými technologiemi - jejich obranné zdi se na první pohled mohou jevit jako zcela hladké, ale když na to přijde, odhalí své tajemství v podobě účinných zbraní, jež jsou v nich umně ukryté. Největší z největších nepohyblivých zbraní jsou jinak prý obří kanóny chrlící smrtící šrapnely. Nejsou sice zrovna nejpřesnější, zato kolem sebe dokáží šířit zkázu tak dlouho, dokud je jste schopní zásobovat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Námořnictvo
Také na moři vás čeká pěkný válečnický požitek okořeněný širokým spektrem strategických možností. Postupně se dostanete k mnoha různým jednotkám - křižníkům (dobře manévrovatelné, s řízenými střelami), torpédoborcům (s hlubším ponorem, vhodné proti ponorkám), fregatám i velkým bitevním lodím, ad. Slovo "velká" je v případě zmíněné bitevní lodi hodně slabé. Vlastně i ty nejmenší námořní jednotky jsou prý větší než většina pozemních. Ovšem tahle obzvlášť a také za ni hodně zaplatíte. Stejně jako si na ni dost dlouho počkáte. Nicméně, i přes cenu a dobu potřebnou k její výrobě nespoléhejte na to, že půjde o nepotopitelnou loď, abyste nedopadli jak ti na Titaniku. Proti ponorkám a torpédům nijak zvlášť odolná není a její zbraně nejsou zrovna ideální proti menším lodím. Její útočná síla je však v určitých situacích nedocenitelná, proto je třeba ji dostatečně bránit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Původně se měly ve hře objevit i minonosky a minolovky, ale prý příliš brzdily akci, takže od nich nakonec tvůrci upustili. Chybět každopádně nebudou letadlové lodě. Už kvůli tomu, co jsme popsali výše, tedy že letadla budou potřebovat doplnit munici před každým útokem. Těšit se samozřejmě můžete i na ponorky, kterých bude v této hře několik typů o různé velikosti a vybavení, včetně nukleárních. Přestože budou leckteré námořní jednotky vybaveny sonary, podobně jako v případě radarů nepředejdete ze strany nepřátel překvapením. Zajímavé je i to, že by mělo být možné stavět na, ale i pod vodou speciální struktury, jako továrny nebo elektrárny (s využitím vlnobití). Tuhle myšlenku ale tvůrci ještě dolaďují.

KARANTÉNA
Až 120 let od první expedice se Země dozvěděla o planetě Seraphim II. Zástupci kolonie objasnili, co se stalo a jak jim ještě před svým zničením obyvatelé této planety předali "cosi krásného". Vyjádřili touhu pomoci Zemi a podělit se s ní o své nově nabyté vědomosti a schopnosti, aby se mohla vyvarovat kalamit, které nevyhnutelně přijdou. Místo vřelého přijetí se jim však dostalo rezolutního odmítnutí. Oblast okolo Seraphim II byla vyhlášená za karanténní a byli tam vysláni všichni dostupní příslušníci jednotek Koloniálního velitelství, aby to tam zpacifikovali.

Nicméně, během jednoho roku Země ztratila kontakt s mnoha planetami hraničícími s karanténní oblastí. Těsně předtím obdržela šifrované zprávy od některých velitelů svých jednotek, že došlo k útoku. K další komunikaci už nedošlo, takže předpokládala to nejhorší. Do konce toho roku navíc přišla o spojení se všemi jednotkami Koloniálního velitelství v koloniích nacházejících se v okruhu do deseti světelných let okolo karanténní zóny. Pokusila se poněkud váhavě o diplomatické vyjednávání, ale ta ztroskotala, takže byli všichni velitelé zaúkolování, aby zničili veškeré kvantové tunely v okolí inkriminované oblasti a Aeon tak izolovali..... [pokračování příběhu]

 Typy útoků a válka informací
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Mnohé jednotky se mohou pochlubit jak primárním, tak sekundárním útokem. Využít můžete kterýkoliv v závislosti na okolnostech a po zvážení možných důsledků. Například příslušníci pěchoty jedné z frakcí jsou vybaveni "jetpacky", s jejichž pomocí se dostanou na určitou chvíli hodně vysoko, což jim může na jednu stranu proti některým nepřátelským jednotkám poskytnout výhodu (dostanou se například přes obrannou zeď, apod.), na stranu druhou se mohou stát snadnou obětí protiletadlových střel.

Dalším novým prvkem, který Supreme Commander chystá v žánru RTS nabídnout, je válka informací. Bude velmi důležité se snažit co nejlépe krýt před nepřátelskými zvědy a přitom se pokoušet o nepříteli zjistit maximum užitečných údajů. Již zmíněné radary a sonary budou významnou součástí toho všeho. Tvůrci navíc zvažují možnost začlenění těchto zařízení jak ve formě aktivní, tak i pasivní. "Aktivní" znamená, že radar vysílá pulsy a přijímá jejich odrazy, takže můžete ve svém okolí odhalit téměř každý kovový předmět. Zároveň to však znamená, že vás ony pulsy mohou prozradit každému, kdo zrovna "poslouchá" tím "pasivním" radarem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

 Prostředí, zdroje a budování
Vše, co je uvedeno výše, zejména pak příběh, naznačuje pestrost herního prostředí. Pestré bude nejen barevností, ale hlavně členěním, které bude hrát významnou strategickou roli. Herní mapy prý budou přímo obrovské. Co se týče zdrojů, ty mají být dva - jakási masa, kterou budou schopny detekovat pouze speciální jednotky, jež vám posléze označí místo, kde byste měli postavit příslušné těžařské zařízení; a energie. Vývojáři by rádi také vytvořili i systém, ve kterém by hráči mohli sbírat vraky, aby z nich vyseparovali potřebné suroviny, anebo je opravili a mohli používat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Budování různých struktur se stane nedílnou součástí hry a má skýtat i pár zajímavých možností. Propojením budov do jistých seskupení zvýšíte například výkonnost. Na druhou stranu se ale takový chomáč baráků stane snadnějším terčem útoku. Bude tedy třeba dobře zvažovat možnosti a vhodně kombinovat obranné konstrukce. Počítač vám pomůže s propočty doby, za kterou je ta která budova postavena, stejně jako vám prozradí případné ekonomické nedostatky. Tak jako v Total Annihilation i v této hře budete moci svým konstruktérům dopředu zadat obrovské množství rozkazů, takže zatímco oni budou stavět, vy se budete moci v klidu věnovat jiným záležitostem.

ZAČÁTEK KONCE
Navzdory nepokojům expanze lidského pokolení do vesmíru pokračovala. Síly Koloniálního velitelství však jednoho dne přeci jen přestaly výpady ze strany Cybranů a Aeonů zvládat a tak mnoho kolonií zachvátily války galaktického měřítka. Historikové označují počátkem Velké války rok 2819. Poslední loajální zbytky Koloniálního velitelství tehdy ustoupily na 16 Prvních světů nechajíc ostatní galaxie na pospas anarchii. Mnohé kvantové tunely byly zničeny různými frakcemi. Spousta kolonií závislých na Impériu byla zapomenuta, stejně jako technologie a vědecké poznatky, které mohly být ve vývoji.

Během toho 29. století, kdy se tohle všechno stalo, dostává i válčení novou tvář. Jeden jediný muž (v tomto případě spíše mega-robot) může sám cestovat na vzdálená místa a z vlastních zdrojů vytvořit armádu robotů, tanků, lodí i letounů. Celé světy jsou takovými samozvanými komandéry a jejich vojsky zdecimované. Věří se, že Velká válka trvá tak dlouho právě kvůli nevyčerpatelnosti těchto "Vrchních velitelů" (Supreme Commanders).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Impérium Země je každopádně nadobro rozdrobené a nová vláda vytváří z kolonií, jež byly při kolapsu říše opuštěny, Sjednocenou federaci Země nabízející stabilitu. V té stejné době i Aeonští osvícení doporučují světům buď přijmout jejich Směr, anebo budou zničeny. Cybranové zase bojují za svobodu svých "bratrů", proti utiskující lidské cestě. Se vznikem SFZ tedy dochází k přesnému vyhranění stran. Hráč si bude moci vybrat, na kterou z nich se přidá a jak se bude Velká, nebo spíše Nekonečná válka dále rozvíjet.

 Grafika a ovládání
Supreme Commander samozřejmě využije 3D perspektivu a nejnovějších vymožeností v oblasti grafických efektů. Jednotlivé jednotky jsou prý velmi detailně propracované. Maličká kola se točí, nohy robotů se pohybují, střílny se otevírají a zavírají. Přiblížíte-li kameru, abyste si prohlédli svou armádu zblízka, prý je to doslova pastva pro oči.

Pokud jde o ovládání, měla by hra hráčům nabídnout i cosi nového. Konkrétně se jedná o tři různé možné typy útoků, které budete moci svým jednotkám zadat prostřednictvím myši. Obvykle se ve strategiích vyskytuje systém, podle kterého se vámi vybrané jednotky vrhnou právě a jedině na cíl, který jste jim zadali, což je podle Gas Powered Games ve většině případů nežádoucí, neboť je třeba pokrýt obvykle celou oblast. V Supreme Commander proto jedním kliknutím jednotkám sdělíte, aby provedly jednostranný nájezd. Dvojitý klik zase nařídí všem dostupným jednotkám střílet na jednu konkrétní strukturu tak dlouho, dokud ji nezničí a trojitým kliknutím zadáte, ať kdo může, naprosto zlikviduje všemi prostředky cokoliv, co mu přijde od cesty.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Celkově by mělo být uživatelské rozhraní intuitivní a umožňovat jednoduché přibližování kamery, která má velký záběr (od ptačí perspektivy, až k jednotlivým jednotkám). Chris Taylor si údajně velmi libuje v teatrálním pojetí bojů a podle toho má hra také vypadat. Bitvy budou působivé nejen po stránce grafické, ale i co do atmosféry. Nejdříve pouhým tažením myši a vybráním potřebných jednotek rychle zkoordinujete útok na strategické úrovni, přičemž formace zesynchronizují automaticky svou akci. Poté se přepnete do úrovně taktické, která vám umožní zúčastnit se individuální bitvy. Pak už se prý před vámi začne odvíjet drama filmového stylu.

Podobně jako u budování základen, i v řízení jednotek má být určitá automatizace. Svým vzdušným flotilám například jednoduše zadáte, že mají bombardovat nebo střežit určitou oblast a oni se budou vracet akorát pro palivo nebo když budou potřebovat opravit. Pak je tu také ještě tzv. "Base Commander", čili velitel základny. Když se vám podaří nahromadit nějakou energii na provedení přenosu, můžete na svou základnu teleportovat postavičku, která ji pro vás bude řídit. Pouze jí přidělíte nějaké konstruktéry a dál se o nic nemusíte starat, ona vše zařídí za vás a bez remcání.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

 Podpora multiplayeru i modifikací
Vedle singleplayerové kampaně (resp. tří - pro každou rasu tu samozřejmě bude jedna) a skirmishe proti počítači vám Supreme Commander nabídne pochopitelně také multiplayer. Kromě tradičních RTS módů pro vás tvůrci chystají úplně nový kooperativní mód pro dva hráče, díky němuž si budete moci projít singleplayerovou kampaň spolu s nějakým kamarádem. Dost pravděpodobně se také můžete těšit na nové jednotky, které budou průběžně po vydání hry vypouštěny, i když se v žádném případě ještě netěšte na to, že by to mělo být stejně jako u TA každý týden. Na doladění takových detailů mají tvůrci ještě hodně času.

Avšak, co už je jisté, že stejně jako Total Annihilation i Supreme Commnader bude velmi přívětivá ke komunitě nadšenců, kteří rádi vytvářejí nejrůznější modifikace. Některé nástroje hráči obdrží už v krabičce se hrou, jiné vyjdou o něco později a k dispozici budou na oficiálních stránkách, kde už teď můžete pomalu s dalšími čekateli, případně i samotnými vývojáři, v diskusním fóru rozebírat své teorie a nápady.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vzhledem k tomu, že vydání Supreme Commander je naplánováno na rok 2006, může ještě dojít k lecjaké změně. Kdyby však vyšla třeba jen polovina z toho, co je popsáno výše, určitě nepůjde o propadák. V každém případě se dá předpokládat, že když už má Chris Taylor za sebou tolik úspěšný Total Annihilation i sérii Dungeon Siege, má to všechno v hlavě dobře spořádané, aby byl schopen dát dohromady novou hru, která bude minimálně stejně populární a revoluční.

Zdroje: GameSpy, PC Gamer

Související články: Novinky

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí


 
 
Korgull

Nejnovější články