STALKER - co se s ním děje?
zdroj: tisková zpráva

STALKER - co se s ním děje?

16. 9. 2005 23:23 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

STALKER: Shadow of Chernobyl se stává čím dál častějším cílem posměšků na téma opakovaných odkladů, že šlape na paty evergreenu v podání Duke Nukem Forever.

gc2004report zdroj: tisková zpráva Hlavní designér a vedoucí projektu Andrew Prokhorov z ukrajinského studia GSC GameWorld proto dnes osvětlil aktuální situaci široké veřejnosti, která si stěžovala na informační sucho během posledních měsíců. Po důkladném testování první verze hry dospěli k závěru, že po stránce příběhu nenaplňuje jejich vysoké standardy, a tak se po identifikování nudných a problematických pasáží rozhodli řadu věcí předělat. Jakmile se tak stalo, věnovali se vybalancování hratelnosti, vychytávání chyb a optimalizaci, aby titul běžel i na horším hardwaru. Jeho grafika prý prošla zásadním zdokonalením (žádné obrázky zatím nejsou venku), což je ostatně nutností kvůli rychlému pokroku v této oblasti.

Spoustu energie investují vývojáři do práce na umělé inteligenci, aby se jednotlivé počítačem řízené postavy (stalkeři) chovaly realisticky, reagovaly vzájemně na své činy, povídaly si, vtipkovaly (ve vymýšlení textů pomohla komunita), popíjely nebo spaly. Mají tedy jednat identicky jako hráč, ale přitom údajně necheatují a vyhodnocují aktuální situaci na základě mnoha faktorů, takže má jít o skutečnou simulaci života se vším všudy, což se odrazí i na intenzitě bojů. Vzhledem k vyřčenému a principu otevřeného herního světa, což výrazně odlišuje STALKERa od ostatních first-person akcí, je prý vylaďování a debugování všeho velkým žroutem času a noční můrou pro autory.

Ti se, díky zkušenostem a znalosti trhu distributora THQ, který je nadále podporuje a věří jim, snaží zpřístupnit hru úplným nováčkům. Kvůli nim upravili její design, kde nyní má blbuvzdornost a dostupnost pro masy prvořadou pozici, což se projeví třeba na maximálním využití PDA záznamníku, aby se člověk nikde neztratil. Termín vydání STALKERa raději nebyl zmíněn ani náznakem a asi ho neumí odhadnout ani samotní tvůrci, ale pravděpodobně stále platí dřívější informace hovořící nejdříve o dubnu 2006, přičemž my, s přihlédnutím k momentální fázi vývoje, tipujeme spíš podzim nebo Vánoce příštího roku, a to jsme možná pro někoho přílišnými optimisty. Na druhou stranu je to lepší, než skončit jako podobný Boiling Point, který bugy a nedodělky řeší mnohasetmegovými patchi až po uvedení na trh a jsou na tom biti hráči.

zdroj: fansite

jd

Nejnovější články