Autor: Korgull Publikováno: 18.února 2005 |
![]() ![]() ![]() Jak se bude příběh odvíjet, dojde k informační válce, při níž jsou využity tajné zprávy známé pouze několika málo osobám, včetně Morgenholta. Tyto útoky mají za následek ochromení americké a japonské infrastruktury. Japonsko na tuto situaci zareaguje posílením hlídek v Korejské úžině, což se pochopitelně nelíbí Severní Koreji, která odpoví silou. Sam Fisher je nucen s nejvyšší možnou opatrností a vědomím hrozící intervence ze strany Číny a Soulu vypátrat, kdo a proč má na takových událostech zájem... ![]() Za cílem několika cestami Každý z plánovaných 11 levelů budete moci vyřešit několika různými způsoby. Zde by byl asi vhodný nějaký příklad, a proto ho máte mít: V jedné z úrovní si hráč může vybrat, jestli se vydá za svým cílem po schodišti, anebo vyšplhá na sochu a přes ni pak na potřebné místo. Každá možnost má svá pro a proti, každá je jinak riskantní a skýtá odlišné výsledky. Vývojáři se prostě v Chaos Theory rozhodli pro nelineárnost a tvrdí, že by hru mělo být možné celou projít, aniž byste zabili jediného nepřítele (s výjimkou těch, které vám ukládá fyzicky zlikvidovat náplň mise). Vedle primárních úkolů bude hra obsahovat i úkoly sekundární, ale také zcela dobrovolné a skryté bonusové. Jejich nabídka bude přicházet podle toho, jaký postup hrou zvolíte. Například se může stát, že budete pro dokončení úrovně potřebovat nějakou velice důležitou informaci, kterou můžete získat výslechem jisté osoby. Pokud však tuto osobu zabijete, dostanete se do zdánlivě neřešitelné situace. Zdánlivě proto, že se možná časem dostanete k počítači, kde budou potřebná data uložena. Jen se k nim dostat...
Novinky a vylepšení ve třetím dílu ![]() Samozřejmě mohou být dveře otevřeny i normálním způsobem, pokud zrovna nejsou zamčené. I se zámky si ale budete moci poradit různě. Některá řešení jsou však hlučnější a zůstávají po nich stopy, takže bude třeba pečlivě rozvážit, zda je v dané situaci taková volba vhodná. Hlasitost vašeho počínání a zvuky obecně budou hrát v Chaos Theory vůbec důležitou roli. Součástí uživatelského rozhraní bude proto ukazatel, který vás názorně informuje o tom, jak hlučné je prostředí, ve kterém se vyskytujete a kolik rámusu můžete ztropit, aniž by si vás někdo všimnul. Dojde například i k situacím, kdy budete moci synchronizovat své pohyby s nějakým opakujícím se hlasitým zvukem. ![]() ![]() ![]() Zdokonalená umělá inteligence S tím vším pochopitelně souvisí i velké úpravy v oblasti umělé inteligence. Tvůrci z UbiSoftu tvrdí, že do vytvoření věrohodných a realisticky se chovajících NPC investovali hodně času a úsilí. Styl, jakým spolu postavičky spolupracují, jak se baví a reagují na nejrůznější podněty svého okolí, je údajně ohromující. U strážců lze pozorovat několik stupňů odolnosti vůči nátlaku. Některé vyprovokujete k akci snáze, jiní se jeví zdánlivě lhostejní. Většinou však mají vyvinutý základní instinkt, který jim říká "přežít", a tak je uvidíte padat před střelbou na zem, krýt se a schovávat za různými objekty, apod. ![]() Výzbroj a výstroj Nezbytnou součástí každé takové špionážně-akční hry jsou samozřejmě nejrůznější zbraně a vybavení. Můžete vzít jed na to, že se v tomto ohledu v Chaos Theory setkáte s celou řadou novinek, i když si Sam přinese z předchozích dílů většinu svého původního vybavení. Jeho nové zbraně a příslušenství ho mají posílit, zvýšit efektivitu a přesnost případných výpadů. Největší novinkou Fisherovy výzbroje má být nůž. Ten půjde použít nejen jako zbraň a na podřezávání hrdel, ale také jako prostředek pro překonání různých překážek v levelu, například při otvírání zámků, prořezání si cesty skrz křoví atd. Dále zde bude cosi, co tvůrci nazývají "Optically Channeled Potentiator" (OCP). Tato věcička se připevní na zbraň a vysílá impulsy takové frekvence, že vyřadí na pár vteřin všechna elektronická zařízení, na než je zaměřena. Novinkou bude rovněž použití většího množství kamer, mezi nimiž se budete moci libovolně přepínat. Jinak nemá chybět ani Samova SC2000, i když prý v poněkud renovované verzi. ![]() ![]() ![]() Sam Fisher nicméně nepotřebuje být vždy nutně ozbrojen, aby se byl schopen zbavit nežádoucího nepřítele. Od doby, kdy byl naposledy v akci, si osvojil i některé nové bojové chvaty a manévry. Umí se například pověsit za nohy, popadnout svou oběť a zlomit jí vaz; případně se zavěsit za zábradlí na balkóně, vyčkat na vhodnou příležitost a shodit procházejícího strážce přes zábradlí dolů. Opět žoldáci proti špionům Hlavním lákadlem multiplayeru se stane kooperativní mód, ale než se k němu dostaneme, proberme to ostatní. V Chaos Theory zažije návrat tzv. "Versus" mód z Pandora Tomorrow (2 agenti vs. 2 žoldáci), který má čítat 11 rozsáhlých map (6 nových a 5 z Pandory). ![]() Multiplayerové herní módy Multiplayer zahrnuje tři typy hry - Story Mode, Disk Hunt a Deathmatch. První z nich vlastně zahrnuje všechny módy z Pandory, které byly založené na plnění úkolů. Těch vás zde čeká celá řada. Vyřešení některých cílů může vést ke změně mapy pro agenty i žoldáky. Ztratit byste se ale ani tak neměli, protože je ke každé mapě k dispozici průvodce, který vás vždy poinformuje o všech jejích aspektech. ![]() ![]() ![]() V druhém typu hry - Disk Hunt - jsou po mapě náhodně rozmístěny počítačové disky. Cílem party špiónů je posbírat daný počet disků, zatímco žoldáci se jim v tom budou snažit zabránit. V případě, že jste v roli agenta eliminováni, vracíte se zpět do hry, ale bez posbíraných kousků. Třetí mód - Deathmatch - nemá dané žádné cíle. Prostě jen hupsnete do hry a zlikvidujete každého, kdo se vám připlete do cesty a nepatří zrovna k vašemu týmu. Nicméně, jsou zde jistá omezení ve vybavení a schopnostech - žoldáci např. ztratí schopnost různých druhů vidění a nebudou moci využít ani jinde použitelný skvělý nový pohyb zvaný Berserk. Ten spočívá v 360° otočce se zbraní v ruce, následném sražení nepřítele z bezprostřední blízkosti a jeho zasednutí s přitlačením zbraně na hrdlo do konečného udušení. Nyní něco o kooperativní hře ![]() Levely jsou prý navrženy tak, že se v nich vyskytují oblasti, které by prostě jeden hráč sám neprošel. Hráči se budou muset chovat jako partneři a synchronizovat své akce. Velkou roli zde sehrají důvěra, strategie a taktika. Když jeden z vás skončí, končí automaticky i hra. Oproti singleplayeru se v kooperativním módu také vyskytnou některé speciální pohyby a akce (např. poskytnutí podpěry, aby kolega vylezl na vyšší překážku, apod.), které budou obstarány přes zvláštní kooperativní tlačítko. ![]() ![]() ![]() ![]() Umělá inteligence se v kooperativní hře bude od singlu lišit. Když nepřítel spatří jednoho agenta, předpokládá zprvu, že je tu sám. Sice udělá pár opatření, ale obecně se dá říci, že si příliš nechrání záda. To se však změní v momentě, kdy je zaregistrován druhý agent. Pak už strážci nenechají nic náhodě a raději si přivolají pomoc, aby se kryli navzájem. Prvky spolupráce z tohoto typu hry se budou vyskytovat i ve "Versus" módu. Hráči si budou moci vypomáhat při překonávání různých překážek, ale budou se moci navzájem i ošetřovat, vyměňovat si vybavení, apod. ![]() ![]() ![]() Speciální zbraně v multiplayeru Špióni se mohou například těšit na zvláštní oblek, který je učiní neviditelnými pro termovize. Pochopitelně jsou zde jistá omezení - prozradit vás mohou třeba rychlá chůze nebo déšť. Další zajímavou věcičkou bude detektor tlukotu srdce. Užitečnými shledáte v roli žoldáků jistě plynovou masku, miny vypouštějící jed (zasažený špión má jen malou chvilku na to, aby provedl protiopatření), anebo baťoh, díky němuž si budete moci vzít do akce více "hraček", a který můžete sdílet se svým kolegou. Zpracování a grafika ![]() Předně tvůrci zdůrazňují větší realističnost světel a stínů, než jak tomu bylo u první Splinter Cell anebo Pandora Tomorrow. Prý je to způsobeno mj. i tím, že je mezi světlými a tmavými plochami méně kontrastu, takže jakékoliv změny jsou pak mnohem postupnější a jemnější. Rovněž přidání pixelového zrcadlení a normálního mapování výrazně zvyšuje realističnost hry. Když se například podíváte na texturovanou dřevěnou podlahu, zaregistrujete kresbu dřeva a odpovídající odrazy světla. Herní prostředí bude značně interaktivní a některé efekty budou mít přímý vliv na hratelnost. Například se dočkáte takového slejváku, který výrazně omezí viditelnost. Déšť bude mít dokonce zjevný vliv na vzhled postaviček, které budou prostě moknout a nebude se jim to většinou líbit, což lze opět využít ve svůj prospěch. Když totiž strážce překážejícího v postupu přesvědčíte rafinovaným použitím kropiče o tom, že prší, nejspíš se půjde schovat a vám se tak naskytne příležitost, jak okolo něj proklouznout nezpozorován. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Rozdíly mezi platformami Pro každou verzi hry plánují autoři nějaký obsah navíc (pro verze na Xbox a PC se v budoucnu opět setkáme se stažitelnými přídavky), ovšem podrobnosti zatím nechtějí prozradit. Rozdíly mezi jednotlivými platformami ovšem budou už jen v základní sestavě módů. Například majitelé GC se nedočkají výše zmíněného Versus módu a kooperativní hru budou mít k dispozici pouze jako split-screen. Ti, kdo disponují konzolí PS2, si zahrají co-op i singl, ovšem ne online. I když jejich hra bude obsahovat Versus mód, nebudou se moci těšit z novinek, které mají být součástí verzí pro PC a Xbox. Nicméně, pokud jde ještě o PS2 verzi, pro tu tvůrci chystají mj. i jakýsi exkluzivní chvat. Naproti tomu majitelé Xboxů si budou moci užít všech vymožeností Chaos Theory a navíc ještě Xbox Live headsetu pro hlasovou komunikaci v kooperativní hře. Ba co víc, takovou vaši komunikaci budou moci zaznamenat i nepřátelé, takže je třeba vždy dobře zvážit, jak hlasitě si můžete dovolit mluvit. Na druhou stranu, protože v co-opu nepůjde využít hvízdání pro upoutání pozornosti strážců, budete místo toho moci vyzkoušet hlasitě promluvit. Pár slov na závěr ![]() Zdroje: CGO, GameBiz, GameArena, GameSpot, IGN, FileFront, GameSpy, Fragland, ToTheGame, 1UP, C&VG, Worthplaying Stáhněte si: Trailery, Videa... Související články: Recenze, dojmy a návody na předchozí dílu Splinter Cell |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí |