Základem celého systému jsou souboje, které budou probíhat na tahy za účasti tří petů na každé straně. Peti získávají za boje zkušenosti, mohou dosáhnout až levelu 35 a v průběhu levelování si odemknou maximálně 6 schopností. Do boje si však z těchto 6 schopnosti může každý pet vzít jenom 3. Všechny své pety si budete moci pojmenovat.
Pety budete získávat v aukcích, běžným nákupem, v podobě item dropu nebo si pochytáte a vytrénujete divoké pety potulující se hrou. Nebude to však jednoduché. Když divokého peta vystopujete, musíte jej (stejně jako v Pokémonech) nejdříve porazit, aby se k vám přidal. Podmínky, za jakých se budou divocí peti vyskytovat ve světě, budou variabilní. Některého tak v dané lokaci najdete třeba jen za deště nebo jiné specifické situace.
Statistiky divokých petů se navíc budou měnit kus od kusu, takže dva divocí peti stejného druhu, chycení ve stejné lokaci, ale v jiný čas, mohou mít zcela odlišné statistiky. Už nyní je jasné, že po spuštění datadisku se začnou šířit pověsti o tajemných místech, kde se za velmi specifických podmínek dá chytit skvělý pet...ale až napočtvrté :) S nepotřebnými pety však můžete obchodovat v aukcích, takže nehrozí, že by pro nový kousek nebylo ve vaší stáji místo.
Krom soubojů samotných můžete schopnosti svých petů cvičit u speciálních NPC trenérů, někteří z nich vás ale vyzvou na souboj, aby si otestovali, že jste vůbec hodni jejich služeb. Bacha na to. Když je porazíte, můžete čekat speciální schopnost, která se bude v boji určitě hodit.
Vývojáři z Blizzardu nahlas přemýšlí o tom, že právě souboje petů budou hratelné v rámci mobilní aplikace. Zatím to nepotvrdili na 100 %, ale rozhodně k tomu celá minihra má skvělé předpoklady. Ostatně, třeba Pokémoni jsou také hlavně handheldovou/mobilní záležitostí.