Awakened ideově staví na zrušeném titulu Hero (více v článku), který tvůrci z Phosphor Games, tehdy ještě zaměstnanci Midway, dva roky vyvíjeli, když druhá jmenovaná firma na konci roku 2008 zkrachovala. Pro Hero to navzdory vší snaze znamenalo konec, hry v rozpracovaném stavu se žádný zájemce neujal. Chip Sineni tuto situaci popisuje detailně ve zmíněném rozhovoru, z něhož vyplývá, že Hero byl pro něj a jeho podřízené a kolegy vysněný projekt. Založení Phosphor Games byl poté první krok k jeho oživení a snaze si sen vyplnit.
Rok práce na různých zakázkách pro Epic Games a Microsoft umožnil týmu Phosphor, aby vyčlenil několik vývojářů k práci na původních projektech. Okamžitě se začalo s vývojem Awakened alias Hero pod novým názvem. A jak ukazují záběry na videu, nebyl to marný nápad. Přirovnání hry k inFamous a Prototype je docela přesné, nařčení z kopírování nápadů už ne. Podle Sineniho vznikly základy konceptu Awakened/Hero ještě v době, kdy ani inFamous ani Prototype nebyly na trhu a nebyly ani oznámeny. Cíl tvůrců z Phosphor Games je navíc poněkud jiný.
Namísto předvytvořené postavy chtějí hráči umožnit, aby si hrdinu upravil k obrazu svému, vybavil jej superschopnostmi dle vlastního přání. A některé z těchto nadstandardních dovedností vypadají už na videu z rané verze hry velmi efektně (viz vyvolání obří tsunami). Awakened má navíc podporovat multiplayer s vysokou mírou modifikace podmínek každého online střetu.
Sineni přiznává, že jak zájem veřejnosti, tak zejména veřejné přirovnávání hry k Prototype a inFamous, by Awakened mohlo pomoci. Přeci jenom vydavatelé slyší mnohem lépe na koncepty, které už na trhu ukázaly svoji životnost. Zároveň tím však Awakened automaticky ztrácí část puncu výjimečnosti a roste mu konkurence v inFamous 2 i Prototype 2. Každopádně tvůrcům držíme pěsti, už jen z toho důvodu, že za splněním svého kreativního snu jdou tak nekompromisně a vytrvale.