Sci-fi horor P.A.M.E.L.A. sází na akci i promyšlený systém zničené utopie
zdroj: tisková zpráva

Sci-fi horor P.A.M.E.L.A. sází na akci i promyšlený systém zničené utopie

15. 3. 2016 15:21 | Preview | autor: Honza Konfršt |

Z předchozího představení titulu Pamela víme, že plovoucí ostrov Eden není žádným rájem – utopistická představa společnosti budoucnosti padla a hráči se letos probudí z kryospánku do neutěšeného světa, ve kterém se něco šeredně pokazilo. První takové krůčky pak odhaluje nová upoutávka pocházející z alfaverze hry.

Pamela je nejen názvem zajímavého sci-fi hororu, ale také umělou inteligencí ovládající celý svět hry. Avšak plody její práce aby člověk pohledal – otevřený svět je místem plným nebezpečných jednotlivců i celých frakcí. 

Všichni by pak měli na rozhodnutí a akce hráče patřičně reagovat – skripty jako takové prý ve hře obsaženy nebudou a hlavním hybatelem příběhu by tak měly být právě hráčovy akce vyvolávající reakci. Motivací přitom bude snaha uniknout z kdysi možná perspektivně vyhlížející zlaté klece. Ta je však nyní poseta mrtvými těly a na leštěný mramor vedle krve dopadá i prach.

zdroj: Archiv

Ze slibovaných mechanik toho nové video příliš mnoho neukazuje a záběry se tak sice věnují průzkumu, tísnivé atmosféře a nástinu boje s nepřáteli, plná hra toho však ve druhém až třetím kvartále slibuje přinést více. Řeč je například o RPG prvcích v podobě augmentace hlavní postavy, craftingu předmětů a o celkovém survival ražení hry. 

V tom půjde o přežití ve světě, ve kterém jsou postavy infikované neznámým virem a které jsou zároveň všechny do jednoho spojené se všudy přítomnou AI Pamelou. Důvod propojení se přímo vybízí – jednotliví obyvatelé fungují jako nedílné součásti distribuovaného výpočetního střediska a tedy jako jakési oddělené servery.

Na základě toho pak Pamela může nejenom cítit bolest za každého z nich, ale především jejich zabití má své následky. Zlikvidování všech nepřátel v jedné lokaci pak tak může způsobit, že v daném sektoru selže kupříkladu distribuce energie.

Dalším vyloženě zajímavým prvkem je možnost aktivovat permanentní smrt – pokud je zapnutá, následky jsou jasné. Pokud tomu tak ale není, tak se hráč v případě smrti opět probouzí z kryospánku. Každé další takové obrození však znamená start s novou a náhodně vygenerovanou postavou, dosažený postup ve hře však zůstává.

Do dokončení hry ale zbývá ještě mnoho práce – Pamela je ve vývoji pouhé čtyři měsíce. Dle vývojářů tak například ještě není jasné, jaký bude mít hra konec či zda nepůjde hrát i v kooperaci.

Nejnovější články