Na začátku si vytvoříte postavu, a co se bude dít dále, je pouze na vás. Procedurálně generovaný svět hry by měl reagovat na jakékoli vaše činy a postupem času se to prý bude týkat i vyprávění – hra vyjde v rámci programu předběžného přístupu a nejdříve nabídne survival sandbox pro jednoho hráče, jehož součástí by se měl stát i dynamicky vyprávěný příběh.
Než však dojde na plnění pozdějších slibů, tak první alfa verze hry nabídne komplexní simulátor přežití v pouštním světě. Hráč tak musí nejenom získávat suroviny, ale starat se i o lidské potřeby a dávat si bacha na nemoci. Dojde na sběr bobulí i na lov, na souboje s AI nepřáteli, na stealth i na akci, a to vše ve zničitelném prostředí, ve kterém se dřevo tříští a plechy ohýbají. V pozdějších fázích vývoje navíc tvůrci slibují do hry přidat vedle pouštního prostředí i ostrovy a zasněžené vrcholky hor. Chybět prý navíc nebude dynamické počasí a cyklus dne a noci.
zdroj: Archiv
Už od první verze ale bude ve hře přítomný RPG systém, v jehož rámci by se měla postava vyvíjet ve třech různých rovinách – v boji, v obraně a v otázkách přežití a průzkumu. A ono samotné přežití budete moci v základu absolvovat pouze v režimu pro jednoho hráče. Postupem času ale do hry tvůrci přidají nejprve kooperativní režim a následně i plnohodnotný multiplayer i s editorem map. A podobně i průzkum mimo hlavní pevninu a objevování prostor na ostrovech i v jeskyních komplexech dorazí později.
Early access verze Badiya by měla vyjít na PC ještě letos, stát by měla 20 dolarů a mimo komplexního zážitku nabídne nadále třeba i možnost změny perspektivy (first či third person), cestování v četných dopravních prostředcích (koník), obchodování s NPC, možnost si avatara upravit a podobně.
Příští rok pak ruku v ruce s plnou verzí hry slibují saúdskoarabští tvůrci hru vydat i na konzole.