Revoluční vodní hra Hydrophobia
zdroj: tisková zpráva

Revoluční vodní hra Hydrophobia

9. 5. 2007 12:12 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Poprvé se chová jako skutečná voda, namáčí objekty a proudem smétá postavu. Pošlete nepříteli gumovou kachničku plnou semtexu?

Jsou lidé, kteří se bojí uzavřených prostor, jiní umdlévají při pohledu na pavouky a další zase zažívají tíživé stavy úzkosti už třeba při pouhé myšlence na větší množství vody. V případě těch posledních se hovoří o hydrofóbii, kterou možná začnete pociťovat, když si počkáte na hru, která ji nese v názvu. Silně ambiciózní projekt vzniká v dílnách vývojářského studia Blade Interactive, provázen hesly jako věrohodnost, realismus či revolučnost. Jde o third-person akci/adventuru sledující napínavé dobrodružství, dalo by se říci spíše boj o život, systémové inženýrky jménem Kate Wilson na palubě Královny světa - té největší superlodi, která kdy byla postavena - toho času obsazené teroristy. Děj hry se odehrává v budoucnosti, s odstupem zhruba 16 let. Kate Wilson je osobou velmi inteligentní a na Královně působí coby "bezpečák". Má však problém, o kterém nechce hovořit ani se svými nejbližšími - už od svých 13 let trpí hydrofobií. Pravděpodobně prožila něco pořádně ošklivého. Nicméně, Kate je bojovnice a rozhodla se se svým strachem vypořádat rázně a proto nastoupila pracovat na loď.
Abyste měli aspoň nějakou představu, Královnu světa tvoří dva obrovské trupy, každý dvakrát větší než jakými disponují soudobé křižníky, přičemž oblast mezi nimi se podobá městu - jsou tam školy, univerzity, fotbalový stadion, atp. V podstatě jde o naprosto nezávislý rezervoár nezměrného bohatství, takový mini-stát, kde navíc nejsou žádné daně, a na který nedosáhnou žádné zákony. Asi si umíte představit, jaký druh lidí proto přitahuje. Samozřejmě především ty bohaté a nejvíc obchodníky, kteří chtějí zůstat skryti před jakýmikoliv slídivými očky. Patří mezi ně i společnost NanoCell zabývající se vývojem nanorobotů. Ve většině zemí jsou nanotechnologie bedlivě regulovány, ale na Královně se nikdo na nic neptá, a tak se NanoCell v klidu zaměřila na problematiku rafinace vody na molekulární úrovni. Hlásá, že "nechá rozkvést všechny pouště světa".

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jak už bylo naznačeno výše, lodi se zmocní teroristé. A aby bylo učiněno heslu "věrohodnost" za dost, budou to lidé vyznávající skutečnou ideologii našeho světa. Říkat si mají Neo-Malthusiané, protože vycházejí z teorie Thomase Malthuse, představitele klasické politické ekonomie 19. století, který věřil, že světová populace narůstá rychleji než její schopnost sama sebe nakrmit. Zkrátka, Neo-Malthusiané, vedeni Alexem Moralesem a využívající internet jako náborový nástroj, jsou zastánci mnohem menší společnosti. Jejich představa je, že svět je schopen udržet populaci asi tak půl miliardy obyvatel, namísto 12 miliard současných. Jakékoliv snahy o umělé zvýšení produkce jsou podle nich jenom uspíší pád lidstva. Už z tohoto důvodu vidí Královnu světa a NanoCell jako něco, co musí být za každou cenu zničeno. Infiltrace proběhla úspěšně. Útok byl naplánován k příležitosti oslav prvního výročí lodi...

Tolik k příběhu, jenž se zcela evidentně jeví být takovým koktejlem filmů Dobrodružství Poseidonu a Titaniku. Nyní se pojďme podívat na trochu techničtější aspekty projektu. Určitě už tušíte, že základním herním prvkem bude voda a pohyb v ní. Na to konto je Hydrophobia stavěna na tzv. HydroEnginu, technologii vyrobené týmem Blade R&D, která zajišťuje, že se voda ve hře chová jako skutečná voda - opravdu teče, bublá, dokonce smáčí i nese objekty a postavy, které do ní vstoupí, dochází k úplné interakci s herním prostředím. Prostě, nepůjde jen o vizuální efekty, ale o plnohodnotnou součást herního mechanismu. Voda pro vás může představovat nebezpečí - vzpomeňte na Katinu fóbii, jež se začne zcela zřetelně projevovat rozostřením obrazu, což vám roznodně v ničem příliš nepomůže a přidejte k tomu, že vás může semlít proud, ve kterém navíc víří nejrůznější trosky všeho možného, anebo když vás smete nečekaná vlna, případně když se ocitnete uvězněni v zatopené místnosti, bez kyslíku... Vidět v ní však můžete i spojence - to když se naučíte usměrňovat její pohyb a využívat tak její síly ku svému prospěchu (např. otevřete na dálku nějaké dveře, skrz ně se proleje proud, který smete pár teroristů z cesty, případně nastražíte gumovou kachničku plnou semtexu, poslet ji po vodě k nepříteli tak, aby upoutala jeho pozornost, vzal si ji do ruky a nechat ji vybouchnout, atp.).

Pochopitelně voda nebude to jediné, čím se budete muset zabývat, byť bude prakticky všudypřítomná. Za každým rohem může číhat nepřítel, na něhož bude třeba vyzrát. Hydrophobic totiž nebude o schovávání se v temných koutech ani o zběsilém střílení či kradmém podřezávání hrdel, ale hlavně o přechytračování nepřátel. Obecně budou protivníci (i další NPC) jasně vnímat dění kolem sebe. Budou vědět, které části lodi jsou již zaplaveny, které dveře sami otevřeli a které jsou zamčené, budou schopni si vyměňovat informace, přizpůsobovat své chování dynamicky se měnící situaci i hráčově akci. Budete proto muset být vždy krok před nimi a připravovat jim nejrůznější pasti a překvápka, k čemuž vám pomohou i Katiny jedinečné technické schopnosti a nadání. Zde se sluší dodat, že do vývoje titulu jsou zapojeni i někteří tvůrci her Fable 2 a Splinter Cell. No, ale ani to není vše. Vedle vody a teroristů tu totiž bude ještě jedna hrozba - nanoroboti NanoCellu. Nějak se vymkli kontrole, ve vodě se začali shlukovat do větších celků, vnímat, učit se a začali být nebezpeční. Termínem vydání 2008 pro PC, X360 a PS3.
zdroj: PR

korgull

Nejnovější články