Jako každý rok bude vše „úplně přepracované a skvělé – prostě nejlepší“. Tak to aspoň EA (každý rok) píšou.
První zpráva se týká úplně nového enginu hry, který má být zaměřen na týmovou hru, týmové taktiky a atributy podle skutečných hráčů, včetně přesných modelů současných fotbalových hvězd. Úplně změněno má být i ovládání hry, a to jak kličkování, tak i přihrávky a střely. Máme se dočkat nepřesných nahrávek a střel, „mrtvých míčů“, hlavičkářů, kteří občas minou centr. Nebudou prý chybět ani ušmoulané góly ze skrumáží před brankou a další prvky známé z opravdového fotbalu. Předělán bude i systém přímých kopů, kde získáte větší kontrolu nad míčem a jeho umístěním než dosud, kdy dobře kopnutý přímák byl dílem obrovské kliky a dát z něj branku zavánělo šarlatánstvím.



nové obrázkykompletní galerie
FIFA 2003 přijde s licencí na 16 národních lig a 450 týmů, čítajících dohromady na 10 000 hráčů. Stadiony mají být věrnými kopiemi svých skutečných předloh a diváci v ochozech budou skandovat hláškami a odrhovačkami, typickými pro svůj tým. Na konci poločasu i zápasu se pak budou promítat nejdůležitější okamžiky hry.
Co chtít víc? Asi už jen to, aby to byla pravda a výsledek se těmto bombastickým sloganům co nejvíce přiblížil. Zatím je série FIFA (viz recenze verze 2001 a recenze posledního ročníku 2002) pověstná sice výbornou grafikou, ale jako hra vždy vyhoří na slabé hratelnosti, kdy po relativné krátkém čase hráč vstřebá ovládání natolik, že mu nedá práci nastřílet soupeři dost branek na hladké vítězství. Kapitolou samou o sobě jsou pak dodnes i golmani, kteří svými kiksy dohámnějí k zoufalství i ty klidnější nátury. To zatím nebylo pokořeno ani v posledním World Cupu, který sice přišel s řadou úprav, ale okamžik ovládnutí trávníku tím pouze o něco posunul, nemluvě o možnosti sázet branky šupou od půlky jak na běžícím pásu. Bude-li FIFA 2003 opravdu tím zlomem v hratelnosti se dozvíme již na konci října.