Průběžná zpráva o stavu DirectX 10 v Call of Juarez
zdroj: tisková zpráva

Průběžná zpráva o stavu DirectX 10 v Call of Juarez

19. 6. 2007 16:16 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Nyní si zase na neobjektivitu benchmarku stěžuje NVIDIA. Existuje vůbec nějaká hra reprezentující výkony v DX10?

ExtremeTech publikoval řadu článků na téma DirectX 10. Věnoval se tomu, jak Microsoft toto API zcela pochopitelně (a zároveň zcela nepochopitelně) ponechal jenom pro nová Windows Vista a také udělal předběžné hodnocení, jak že na tom DirectX vlastně momentálně je. Klíčové body vývoje tohoto API už jsou vlastně za námi a současný stav by se dal školními známkami ohodnotit jako 3+. Vysvědčení to pro Microsoft není zrovna lichotivé, protože jsou dostupné jenom tři DX10 tituly. Lost Planet, Company of Heroes a Call of Juarez. Z toho některé ještě jenom ve formě benchmarků, které nejsou pořádně hotové. Lost Planet neběhá pořádně na ATI hardwaru a když se v Company of Heroes zapne DirectX 10 rendering, tak se výkon propadne v některých případech až o dvě třetiny. Takže jediný jakž-takž funkční benchmark by se snad mohl jevit Call of Juarez (kompletní test), z něhož pochází i následující graf:

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Bohužel, ani ten se nedá označit za uspokojivý. NVIDIA si v oficiálním dopisu stěžuje, že benchmark používá jenom softwarový antialiasing, který je podobný tomu, který používá ATI, a že hra donutí použít softwarovou verzi antialiasingu, i když mají karty GeForce 8 hardwarově akcelerovaný antialiasing, který je mnohem rychlejší. Navíc je v benchmarku skryté "Extra Quality" nastavení, které je přístupné jenom přes konfigurační soubor, ale je automaticky zapnuto při benchmarku. Toto nastavení nemá žádný vliv na kvalitu obrazu, ale redukuje výkon na NVIDIA kartách. V benchmarku jsou dále provedeny změny v shaderech, které nezlepšují kvalitu obrazu ani na NVIDIA, ani na ATI kartách, ale zpomalují hardware NVIDIE. A konečně, defaultní nastavení pro benchmark má nastavení pro stíny jako "LOW" a je třeba poznamenat, že hardware NVIDIE je silnější v shadow-mappingu, než konkurence, takže nastavení na "HIGH" by mu naopak při srovnání prospělo.

Dohromady takové typické povídání jednoho z výrobců, kterému se nelíbí výsledky, jaké podává jeho hardware v nějakém benchmarku. No faktem je, že tento benchmark speciálně, by mohl být mnohem lépe optimalizován. A Pawel Kopinski, jeden z vývojářů Call of Juarez, na to odpověděl, že zapnutí hardwarové podpory pro AA na kartách NVIDIE by mohl snížit kvalitu obrazu (nebo výkon, nebo oboje, v některých případech) a navíc přiložil screenshot s vylepšenou kvalitou obrazu na "ExtraQuality" nastavení. NVIDIA se zase brání, že ani tak Call of Juarez nereprezentuje typický DX10 výkon, který podává NVIDIA hardware (čemuž se dá vzhledem k předešlým testům docela věřit). Každopádně výkony karet v DirectX 10 oproti DirectX 9 nejsou právě nejlepší v ani jednom z testů, čili je do budoucna stále co dohánět.
zdroj: ExtremeTech

cappy

Nejnovější články