Představuje se Dragon Quest Swords
zdroj: tisková zpráva

Představuje se Dragon Quest Swords

30. 1. 2007 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

V Japonsku nesmírně populární RPG série Dragon Quest (jsou sice mnohem lepší RPG-čka, ale už jsem se smířil s tím, že Japonci mají zvláštní vkus a chutě) se nyní chystá také na konzoli Nintendo Wii.

Pokud jste náhodou měli tu čest s předchozí inkarnací Dragon Quest VIII na PS2, jistě vás potěší identické kreslené zpracování, mající nezaměnitelné pohádkové kouzlo! Ovšem dál už to taková idylka nebude. Hra s předlouhým názvem Dragon Quest Swords: The Masked Queen and the Tower of Mirrors, která se na jaře objeví na trhu v zemi rytířů Bušidó, nebude klasickým pokračovatelem. Tento díl má být postaven na dosti speciálním samostatném titulu vydaném před několika roky, v němž jste s mečem v ruce máchali před televizní obrazovkou při hubení nepřátelských stvoření z Dragon Quest univerza. Kterýžto nápad se stal v Japonsku velice populárním. S wiimote ovladačem se ve Square Enix tváří, že půjde o ještě lepší záležitost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Na rozdíl od originální předlohy se hráči nadějí namluvených dialogů, což bude vůbec poprvé u jakéhokoliv Dragon Quest počinu vydaného v Japonsku (u Dragon Quest VIII byl dabing jenom u americké a evropské verze), nicméně v hlavní roli bude znovu nějaký ten bezejmenný hrdina, jehož očima se na zdejší fantasy svět budete dívat. Ale pozor! Tenhle pohled bude téměř výhradně ve first-person perspektivě. Samozřejmě, že zase půjde o dobrodružství, v němž nebudete na všechno tak úplně sami, ve vaší malé družině nebudou chybět další postavy a s nimi magické dispozice, což se bude hodit navzdory povědomí, nakolik limitující tohle hraní vlastně bude. Rýsuje se tu lineární putování po striktně vymezených cestičkách (bez nějaké explorace okolního světa), na nichž budete pomocí wiimote likvidovat náhodně se generující oponenty. Wiimote zastoupí dříve zmiňovaný meč a s tímhle ovladačem máte pak vytvářet nějaké ty účinné triky nejenom pro fyzické výpady.

Uvedené triky pak obnášejí několik možných šťouchů prováděných fyzickým pohybem s wiimote, přičemž lze zaměřit konkrétní místo na těle protivníka. Souboje však nemají být jenom o bezhlavém útočení. Nechybí ani potřebné defenzivní aktivity, např. když tlačítkem A používáte štít ve svém držení, ovšem pro úspěšné odražení ataku je klíčové ideální načasování. Výše avizovaná magie je zase namapovaná na tlačítko B, u nějž se tedy můžete dočkat př. fireballu vyslaného na wiimote zaměřený cíl na obrazovce. S postupnou anihilací nepřátel se plní specifický ukazatel, sloužící pro aktivování destruktivního seku mečem, k jehož vyvolání posléze musíte máchat co nejrychleji wiimote. Už teď mne bolí ruka:-) Dragon Quest Swords přitom využije toliko wiimote, pro pohyb dopředu/dozadu po předdefinované cestě světem bohatě poslouží D-pad, na který si eventuálně budete moci položit cihlu nebo tak něco. Jakkoliv se tu bude měnit herní prostředí a jakkoliv nemusí být soubojový model úplně k zahození, mám z téhle hry, resp. koncepce hodně smíšené pocity. A co vy?
zdroj: IGN

mart

Nejnovější články