O sebevědomém post-apokalyptickém projektu našich severních sousedů už jsme psali na jaře a nyní se na polském internetu objevilo rozsáhlé interview, v němž vývojáři
Afterfallu (dříve Bourgeoise) o svém vlhkém vývojářském snu utrousili pár nových drobků.
"Zápletkou je osud člověka, který náhle uvízl v extrémně nepřátelském světě. Spolehnout se může jen a pouze na sebe; svět okolo něj ho nepřestává trýznit. Příběh Afterfallu je také o lidstvu a jeho konci, o přeživších, mutacích a snaze o dokonalost. Je o ambicích, pro jejichž uskutečnění se musí objetovat pár životů. O lidech a společnostech vržených do extrémně těžkých podmínek, o tom, jak je tyto podmínky ze dne na den změnily a jak změnily i jejich děti a přetvořily je."



Odvážné propletence herních možností a mechanismů by se v zásadě daly shrnout do jednoduchého hesla "Chceme vypadat jako náš oblíbený Fallout". Podle Andrzeje Kolosky, vedoucího projektu, jsou ale tyto domněnky poněkud přitažené za vlasy: Afterfall bude ve skutečnosti mnohem více zaměřen na variabilní a propracované bojůvky a v řadě aspektů se bude naopak podobat Oblivionu (např. rozvoj pohybových možností - byť budou hrát hlavní roli jisté kybernetické implantáty, jenž ve světě Elder Scrolls zajisté nenajdete :)
Tyto boje budou probíhat v oblíbeném i zatracovaném tahovém módu (např. Fallout, novější Wizardry), během nichž celý ten propletenec implantátů, kombinací a unikátních postav nejlépe využijete. Ne každé NPC však bude mít chuť a ambice vzít vás po hlavě, takže se dočkáme i četných úprků do bezpečí, rozličných způsobů krytí, škemrání o milost a dalších vypečeností z trošku jiného než hrdinského soudku.
Grafická podoba hry nebude narozdíl od série Fallout úzce provázána s retro Amerikou let padesátých - ve zruinovaných mapách se může povalovat všechno možné od jednoho z prvních Mercedesů po atomový paprskomet, prostě cokoliv, co po "společnosti, tak jak ji známe teď" zbylo. Šetřílky-optimisty jistě potěší informace, že je Afterfall vyvíjen stále jako freeware bez distributora.