Podrobnosti o nové MMO akci PlanetSide 2
zdroj: tisková zpráva

Podrobnosti o nové MMO akci PlanetSide 2

11. 7. 2011 9:40 | Preview | autor: Petr Poláček |

Představení akčního online MMO PlanetSide 2 skrze obrázky a video ze hry následují konkrétní informace o herních prvcích, které zhusta odkazují na původní titul – fandové první hry (stále běží!) si mohou poskočit na znamení radosti. Několik odlišných kontinentů planety Auraxis bude svědkem masivních bitev stovek hráčů, čímž se PlanetSide 2 odliší od zástupu současný online stříleček, které se soustředí spíše na instancované bojůvky. V tomhle vynikal už první díl a dvojka v jeho šlépějích kráčí i stylem bitev, které nejsou omezeny kolem či časovým limitem, ale dosažením cíle – obsazení vytyčeného bodu či základny, porážkou nepřítele atd.

Může se stát, a v jedničce to bylo běžné, že bitvy trvaly pár dní i v době vaší nepřítomnosti (tehdy za vás roli převezme AI dle vámi nastavených parametrů). Je to dáno perzistentním charakterem celé hry. Když ošklivé zahraniční slovo nahradíme českým vysvětlením, tak to znamená, že svět se po konci boje nezresetuje do základní podoby, aby se mohlo odehrát to samé znovu. Dále se v něm bojuje s kartami, které svojí činností neustále rozdávají hráči. Nejběžnější činností bude obsazování klíčových teritorií, nejčastěji kvůli důležitým surovinám. Obsazení vymezeného území totiž dané frakci (jsou 3, podrobný popis v tomto článku) přinese řadu bonusů v podobě paliva, nábojů a technologické výhody.

Bojovat se bude s pomocí základní dvacítky zbraní a patnáctky dopravních a bojových prostředků, které budou upravovatelné (stejně jako bojové oblečky) a zruční hráči si je za získané zkušenosti budou moci vylepšovat a sebe samozřejmě taky, navíc poměrně volně. Hra nepřichází s výběrem přednastaveného povolání s pevně danými přednostmi a nedostatky. Každý hráč si vybírá schopnosti a vylepšení z nabídky a až tím se postupně pasuje do určité role.

Když to výběr schopností dovolí a rolí má hráč více, může se mezi nimi průběžně přepínat. Záleží na stylu boje každého hráče, spíše však na potřebách jednotky či frakce. PlanetSide 2 nebude hra pro jednotlivce (možná tak počáteční a speciální mise) a bez spolupráce si moc srandy neužijete. A nejde jen o volbu role, ale i vylepšování zbraní a vozidel – i pro ty bude také existovat strom schopností a specializací. Přizpůsobení zážitku ze hry je evidentně jedním ze základních cílů tvůrců.

Vývojáři v SOE si pro účely PlanetSide 2 zbastlili vlastní engine, který zvládne rozlehlá bojiště s různým povrchem a infrastrukturou - vše by se mělo měnit dle situace ve hře. Od otevřených kaňonů, přes sopečná pole až po městskou zástavbu, jednotlivé kontinenty planety Auraxis by měly opravdu nabízet dosti odlišný herní zážitek. Důležité je v tomto případě slovo „měly“.

Ostatně, byla to právě SOE, která původní hru nedokázala nikdy pozvednout nad zájem nesmírně oddané, ale přeci jenom nedostatečně početné komunity hardcore hráčů. Podaří se to PlanetSide 2? Záleží to jen a jen na vývojářích, od nichž bychom rádi něco konkrétního slyšeli o platebním systému (předplatné, free-to-play, mikrostranskce), zástupném systému, když je hráč off-line a dalších důležitých věcech. Asi je na to dost času, letos hra určitě spuštěna nebude, stěží to stihne i beta. Uvidíme.

Nejnovější články