Panzers Cold War a jiné 10Tacle GC dojmy
zdroj: tisková zpráva

Panzers Cold War a jiné 10Tacle GC dojmy

24. 8. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Známá RTS série mění 2.světovou za studenou válku a dále nám firma 10Tacle předvedla děsivou budoucnost lidstva ve vesmírné onlinovce Black Prophecy a o nic růžovější výhled Lary Croft díky akční adventuře Totems.

Autor: Warlock
Publikováno: 24.srpna 2007

Obrázek zdroj: tisková zpráva
Německou vydavatelskou firmu 10 Tacle možná neznáte, ale hodlá se vám zapsat do povědomí s pokračováním známé druhoválečné RTS Codename Panzers, tentokrát však vyprávějící o nevyplněných nejhorších obavách nedávné minulosti. Dále nám na Games Convention předvedla děsivou budoucnost lidstva ve vesmírném MMOG a na závěr o nic růžovější výhledy Lary Croft, které roste na záhadném ostrovu solidní konkurence.

Codename Panzers: Cold War - RTS o studené válce

Jak již název napovídá, druhá světová válka (recenze předešlých dvou dílů) již netáhne jako dřív a nastal čas trochu posunout pomyslné hodiny. A to neplatí pouze pro Stormregion, ale i pro další herní vývojáře, stačí vzpomenout třeba Call of Duty. Komunitní manažeer John Randall z 10Tacle k tomu ještě dodal: ”Raději jsem ale nešli v historii příliš kupředu: příběh začne již v roce 1949, kdy Rusko hledá záminku pro útok na USA a souhrou několika “nešťastných” okolností se mu to nakonec podaří.” Technologicky sice obě strany konfliktu natolik vyspělé nebudou, ale i těch několik drobností (proudová letadla, transportní helikoptéry) dokáže velmi potěšit.

Důležitější než samotné období, kdy se Codename Panzers odehrává, jsou některé zásadní změny v herním systému. Suroviny se nadále nenacházejí v jednotlivých výrobních budovách a jejich místo zastoupily body prestiže. Ty můžete utratit v jakékoli zabrané továrně a naopak získat za plnění úkolů či obsazování vlajek. Nelze je však generovat donekonečna a jejich množství je shora omezeno. Nově se objeví i populační limit, který byl stanoven na běžný standard, což však trochu svádí k nadprodukci jednotek a u taktické RTS je to pro mě velké překvapení.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry v galerii

“Ačkoliv hráči vědí o tom, že by měli kombinovat různé pěší jednotky, většinou však mají problém s jejich koordinací," poznamenal John Randall. “A právě proto v Cold War můžete vytvářet skupiny mediků, odstřelovačů či kulometčíků a následovně je označit jediným kliknutím.“ Každá z nich má navíc ve svém čele důstojníka, jenž jí zpřístupní jisté speciální schopnosti. Například není problém postavit hlídkovou věž či vyhloubit tunel a urychlit tím pádem přesun armády. Na tanky lze připevňovat radar pro zvětšení dohledu, kulomet na boj s pěchotou či přes něj přehodit síť kvůli maskování. Nepřítel ho tak uvidí později než za běžných okolností.

Hodně času věnoval zástupce tvůrců povídání o nové verzi Gepard enginu, který si prý výtečně rozumí s destrukcí téměř čehokoli ve hře. Schopnosti fyzikálního modelu demonstroval na zničení jeřábu uprostřed obytné zástavby. Ten nejprve prorazil díru ve střeše, poté zlikvidoval několik podlaží a jeho rameno strhlo zbývající zdi. Jako třešničku na dortu jsem bral rag-doll efekty při umírání pěchoty, sluneční odlesky v závislosti na denní době a zrcadlení okolí i v těch nejmenších kalužích.

zdroj: Archiv


Codename Panzers: Cold War video - stažitelná verze (14 MB, 720x400)

I pokud odmyslíte perfektní grafickou stránku a další období světových dějin, série Codename Panzers nesetrvala jako v případě Rush for Berlin na mrtvém době, co se herních principů týče. Ačkoli existenci populačního limitu nesu jen těžko přes srdce, změna způsobu financování vypadá jako dostatečná pojistka a na taktickém postupování se snad nic nezmění. O tom se ostatně budeme moci přesvědčit na jaře 2008, kdy hra ve spolupráci s Electronic Arts vyjde (došlo k odkladu z Vánoc). Více o hře v našem archivu.

Black Prophecy - vesmírné MMOG

Nebudu vás dlouze zatěžovat všemi podrobnosti příběhu, který se odehrává v šestadvacátém století a vše se točí okolo přežití původních lidí, geneticky upravené rasy Tyi a záhadných mimozemšťanů. Podstatné je, že se po dlouhé době arkádové simulátory odvážily opět vstoupit do stavu beztíže. V nekonečném prostoru se svým plavidlem samozřejmě nebudete sami a společnost budou dělat členové vašeho klanu, se kterými můžete vlastnit a vylepšovat orbitální stanice, nebo na vlastní pěst plnit nejrůznější mise. Pokud se na nějakou sami neodvážíte, stačí si okamžik počkat na připojení jiného živého hráče.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

“Připravujeme ohromné bitvy čítající až 300 vesmírných lodí a několik monstrózních křižníků, u kterých bude jejich taktické rozmístění velmi důležité,” nadšeně prohlašoval jeden z přítomných vývojářů z Reakktor Media (tvůrci Neocronu). A to i přesto, že živá ukázka čítala pouze vaše plavidlo, obří vesmírnou stanici a roj meteoritů. Spíše se tak jednalo pouze o demonstraci použitých technologií. Kromě odlesků slunečních paprsků na povrchu všech objektů si poklonu zaslouží především pohybující se mraky na povrchu každé z předváděných planet. Ovládání je velmi prosté a pro usnadnění pohybu v prostoru Black Prophecy nabízí stejný systém automatického natáčení kamery, jaký byl použit u Blazing Angels.

Další informace mi byly poskytnuty pouze ve formě statických prezentací a herní systém není ještě přesně promyšlen. Black Prophecy je totiž ve vývoji pouhých sedm měsíců. Rozhodně se však připravte na to, že se můžete pustit buď cestou mírumilovného obchodování se surovinami nebo naopak nájezdů na orbitální stanice.

Vaše loď se bude skládat z mnoha bloků (částí) a každý z nich bude mít jinou funkci. Jeden zvýší účinek vašich laserů, další vaší rychlost nebo sílu štítů. Těchto vylepšení bude v Black Prophecy zhruba třicet a každý z nich má svůj vlastní podstrom. Nastřelen byl i termín vydaní, které se plánuje nejdříve na konec roku 2008.

Totems - dost bylo archeologů

“Lara Craft a Indiana Jones už jsou trochu okoukaní a proto vám přestavujeme krásnou šamanku Giu, jež se stane hlavním hrdinou našeho next-gen projektu plánovaného pro PC a Xbox 360” - přesně těmito slovy zahájil designer Totems celou prezentaci. Po krátké prohlídce obřího chrámového komplexu z ptačí perspektivy se pověsil šamance na záda. Ladně s ní vyšplhal na střechu jedné z polorozpadlých budov. “Většina dnešních akčních adventur si zakládá na správném načasování pohybů při šplhání a na vašich schopnostech zvládnout několik kláves naráz. Totems ale jde cestou jednoduchosti a proto všechny speciální pohyby obstarává jediné tlačítko.”

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry v galerii

Další, v tomto žánru obvykle nevídanou vlastností (pokud tedy nepočítáme Assassins Creed) byla otevřenost herního světa Totems. I zde samozřejmě existují jisté bariéry, aby se hráč pouze netoulal po obrovském ostrově, ale zároveň bude mít příležitost zvolit několik cest k dosažení cíle. Ať už je tím myšleno plížení okolo nepřátel, kteří disponují stejnými pohybovými schopnostmi jako vy, nebo přímý útok pomocí vašich kouzel. Ty vám propůjčují duchové (spirits) například v podobě lva, medvěda nebo opice. O dalších zvířecích pomocnících se dočtete v nedávné novince. Kromě magie můžete pro boj využít téměř neviditelné čepele na vašem zápěstí, jakými disponuje Wolverine v trilogii X-Men.

Každému ze zvířat patří jedna z celkově deseti částí ostrova, na kterém se příběh odehrává. Dějová linie začíná již v dobách stvoření celého vesmíru, kdy se tito duchové rozkmotřili a vaším úkolem je opět vyrovnat jejich síly. Další detaily nebyly kvůli velmi ranému stavu vývoje hry zveřejněny, což ještě potvrzuje neurčité datum vydaní někdy ke konci roku 2008. Čekání na rozlehlý svět, o kterém si může nechat Lara Craft jenom zdát, okořeněný navíc o spoustu kouzel, se ale nejspíš vyplatí.

Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Nejnovější články