Off-roadové závodění v projektu MotorStorm
zdroj: tisková zpráva

Off-roadové závodění v projektu MotorStorm

10. 7. 2006 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Exkluzivní projekt pro konzoli PS3, který se na letošní E3 prezentoval v o poznání umírněnější podobě než rok předtím, kdy spolu s Killzone 2 vyrazil přítomným dech, nabídne zajímavý pohled do světa agresivního off-roadového závodění.

Co je však ještě mnohem důležitější než údaj, že MotorStorm má být na trhu v době launche PS3, že ve finále představí na trati 20 různých strojů současně, mezi nimiž má být zajímavý typový výběr (motorky, různé terénní čtyřkolky, apod.), je skutečnost, že tu každý závod, dokonce každé další kolo v rámci již rozjetého závodního klání bude úplně jinou zkušeností. O což se má v první řadě přičinit prvek nazvaný "Persistent Terrain Deformation". V kostce jde o to, že profil trati a terén se mění na základě průjezdu zde přítomných závodníků, do čehož lze zahrnout nejen hluboké stopy v písku či bahně po vašich pneu. Model pokrokové deformace se má týkat také okolního prostředí! Terén má mít samozřejmě svou roli i ve strategii závodění, neboť soupeři vás budou chtít často natlačit do potíží, což v případě takové buginy může znamenat třebas bahno, skrze které se zrovna v jejím případě projíždí velice obtížně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

S čímž souvisí povědomí, že zde nabídnuté stroje budou stran svých parametrů velice odlišné. Větší vozy mohou snáze odstavit ty menší a lehčí, ale současně jsou o něco pomalejší, což mimo jiné vede k tomu, že nebudou moci využít některou z alternativních cest, k nimž vedou zde přítomné rampy, resp. skokánky přes různé prolákliny, apod. Pro menší dopravní prostředky se zase stává řízení s postupujícím časem - jak se zhoršuje terén trati - výrazně obtížnější, nemluvě o snazším poškození, co resultuje ve ztrátu výkonu, potažmo vyřazení ze samotného závodu! V rámci vizuálních kejklů se dočkáme rozličných particle efektů, jako je např. odlétávající bahno od kol, kteréžto bude mít dopad na vzhled vašeho plechového miláčka. Zpomalení akce v momentě srážky s detaily odlétávajících částečků poškozeného stroje á la Burnout. Rag-doll fyziky - a já nevím, čeho ještě. Samozřejmě, že se plánuje též online multiplayer, který bude až pro 16 hráčů. A bonusový stahovatelný obsah. MotorStorm patrně budou hodně adrenalinové next-gen závody, které by chtěly ukázat něco víc, než je v tomhle žánru běžné. Držme jim tedy pedál, nejlépe ten plynový!
zdroj: Eurogamer

mart

Nejnovější články