Odkrytí nového Tomb Raider 9?
zdroj: tisková zpráva

Odkrytí nového Tomb Raider 9?

13. 7. 2009 11:11 | Preview | autor: Petr Poláček |

Průzkum naznačil otevřený herní svět a silný důraz na survivalový prvek.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V Crystal Dynamics patrně plánují, v případě nového dílu v sérii Tomb Raider, velké změny. Alespoň tak to vyplývá z průzkumu, který má nabízet pohled na možnou snahu o jakýsi "reboot" téhle herní řady, což už tady v minulosti bylo a na což následně tvrdě doplatili v Core Design. A v čem že by mohl být nový Tomb Raider vlastně odlišný?

Předně tolik, že se s Larou ocitnete v otevřeném herním světě se silnými survival prvky. Všechno začne ztroskotáním výzkumné lodi za nečekaně propuknuvší bouře, což Laru nasměruje na odlehlý japonský ostrov, kde bude muset následně bojovat o holé přežití. Jednak za pomoci brutálních soubojů tváří v tvář, ale také postupně nalezených střelných zbraní a luku.

Ostrov má přitom žít svým vlastním životem. Stěžejní roli zde ovšem mají sehrát jeho podivní humanoidní obyvatelé, kreatury, co tady půjdou Laře neustále po krku. V rámci konfrontačního modelu se nicméně mluví také o možnosti stopování vašich nepřátel, přičemž např. taková mačeta, se kterou tu budete moci nacházet nové cesty, poslouží i jako nástroj pro boj nablízko. Takže nepřekvapí, že se poprvé v historii Tomb Raidera mluví o ratingu M, tedy určeno hráčům starším sedmnácti let.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
první dva artworky

Tvůrci však přirozeně nechtějí opustit oblíbené a zažité schéma, kam bude patřit šplhání po skalních římsách a provazech, či rozličné skákání a přeskakování. V tomto případě s možností změnit během skoku dráhu letu a místo dopadu. Přičemž vedle explorace rozlehlého ostrovního světa, se změnami počasí a dalšími obvyklými jevy, se dočkáte i průzkumu klaustrofobických podzemních lokací, kde se mají nalézat hrobky a další nebezpečenství.

Nelze v tomto kontextu nepřipomenout, že Ian Livingstone z Eidosu už v květnu avizoval velké a překvapující změny v sérii Tomb Raider. Že v Crystal Dynamics aktuálně hledají nové lidi pro práci na nějaké AAA herní značce. A že tvůrce Tomb Raidera, Toby Gard, se stal v Crystal Dynamics hlavním designérem blíže nespecifikovaného projektu.

Nově zvolený styl by mohl Tomb Raidera sice oživit, na druhou stranu všichni víme, jak neslavně to dopadlo v případě Angel of Darkness. Každopádně konfrontační model v téhle sérii potřebuje stůj co stůj změnit, zatraktivnit, a zde představená lehce načrtnutá survival atmosféra by tomu mohla dále napomoci. Jakkoliv se nabízejí styčné prvky s pátým dílem, konečně i ve zde představené herní inkarnaci by Lara měla být hodně mladá a nezkušená.

Mějme ovšem na paměti, že jde o stále neoficiální informace. Třebaže mám za to, že se opravdu můžeme těšit na nový směr a styl hraní, asi nelze očekávat tradiční příchod hry ještě před koncem (tohoto) roku. Nicméně jako cílové platformy se nabízí konzole PS3 a X360 a pak samozřejmě PC.

Řekněte, líbily by se vám takové změny?
zdroj: Gamersyde

mart

Nejnovější články