Blizzard se na E3 s ničím zásadním nevytasil a zásadnější novinky okolo své RTS StarCraft II si schovává na dopředu dlouho vyprodaný Blizzcon, který proběhne 3-4. srpna v Anaheimu a kde si návštěvníci budou moci multiplayer poprvé sami vyzkoušet. Přesto autoři odtajnili alespoň podrobnosti ke způsobu hraní za rasu Protossů. Na začátku z Gateway Manufacturing Plant vylezou Zealoti, přičemž jako první začnou budovat Twilight Counsel. V tom budete v pozdější fázi hry (po Tier 2 upgradu) moci vyrábět novou jednotku Soul Hunter, účinnou proti nepřátelským pěšákům. S prvními dvěma zničenými protivníky navíc tento lovec naroste co do velikosti a síly.



V nedávném videu jste mohli vidět obrannou stavbu Phase Cannon, která se během chvilky může zvednout a přemístit na libovolné místo (v podobě bludiček z WarCraftu III). Díky tomu můžete nejen posouvat obranu podle toho, kde protivník útočí, ale rovněž tyto věže použít i při zteči nepřátelské základny. Carrier z dřívější hry nahradí Tempest s vzdušnými Shurikeny, které z něj v boji vyletí. Narozdíl od Interceptorů z jedničky je budete moci automaticky postavit kliknutím pravého tlačítka myši a nebudete se muset zdržovat s trénováním jedné jednotky za druhou. Nedílnou součástí Tempestu bude silný štít, zamezující střelbu ze země - na tuto jednotku si tedy protivník přijde pouze útokem vzduch-vzduch. Z dalších se vrátí Dark Templar (včetně stealth schopností) a High Templar se silnými psi-útoky. Spojením těchto dvou pak budete moci vytvořit Twilight Archon.
V současnosti autoři nejvíce času tráví designem nových jednotek, zkouší je spojovat, některé ruší a jiné zase přidávají. Ve finální hře se prý ani nemusí objevit všechny z těch, které byly k vidění v dřívějších videích. Ohledně data vydání zatím zaznělo jen, že letos to určitě nebude. Čekání na Blizzcon si můžete zkrátit našimi preview nebo zavítáním na skvělou fanstránku StarcraftCZ.com, kde například rozebírají každý z nových screenshotů nebo přináší výčet hlášek jednotek včetně zvukových souborů.