V nich se mimo jiné líčí, jak zde budete budovat svůj vlastní svět skrze jakousi zahradu postupně obývanou spoustou rozmanitých a roztomilých zvířátek, což by mohlo k next-gen konzoli od Microsoftu přitáhnout další klientelu zákazníků. Tady také v našich končinách, neboť hra bude kompletně lokalizována do češtiny. Viva Piňata, ač se to možná nezdá, je pro Microsoft velmi důležitý projekt, pomáhající s dalším rozšířením hráčské základny, jmenovitě dětí, co by ke hře mohly najít cestu třeba skrze stejnojmenný TV kreslený seriál, který se do ČR též chystá. Myslím, že jde o skvělou taktiku, i když autoři Viva Piňaty mluví v tom smyslu, že jejich produkt může snadno zaujmout také ty velké a již pohádkám odrostlé hráče.



Proč vlastně ne, neboť Viva Piňata na první pohled může evokovat fenomén The Sims, nebo ryze konzolové hříčky jako je úspěšná řada Animal Crossing či RPG série Harvest Moon. Přes všechno vyřečené a přes všechna ta srovnání si však jde Viva Piňata svou vlastní a zcela unikátní cestou a vývojáři z Rare nás ubezpečují, že nic podobného jsme předtím určitě nehráli. Přičemž pokud přijde úspěch a v Rare tomu pevně věří, dočkáme se logicky dalších pokračování. O patřičný náboj by se měl postarat také multiplayer nabízející mimo jiné možnou výměnu věcí z vámi vytvořeného mikrosvěta. A pak nečekaná komplexnost, jež se skrývá za pohádkovou prezentací a která přitom nijak nenaruší hraní z pozice dětí (oni jsou na tom stejně mnohdy výrazně lépe, než my starší a mnoha hrami protřelí :-) Zkrátka Viva Piňata se dá konzumovat na několik různých úrovní. A v Microsoftu doufají, že se jim tímhle podaří nastartovat další vývojáře s podobnými nápady. Asi v závěru nemusím připomínat, že nejlepší pokrytí v tomto směru měla a vlastně stále má PlayStation 2, která uzmula zákazníky jak dospěláckému Xboxu, tak GameCube s její tolik nechtěnou image konzole pro nejmenší.