Vydání third-person akční adventury Folklore, kterou exkluzivně pro konzoli PS3 připravuje Game Republic studio zodpovědné mj. za Genji, je pomalu na spadnutí. Takže není od věci aktuální připomenutí na serveru IGN, připomenutí dobrodružství, v němž podniknete na první pohled zajímavou cestu mezi životem a smrtí, skrze město, kde se střetávají právě živí a mrtví, a přes sedm mystických dimenzí… Předně, nečekejte tady nějaký zběsilý příliv akce. Hra má místy pomalejší tempo se spoustou času věnovaného prozkoumávání herního světa (resp. podsvětí :), nicméně názor na serveru Eurogamer, kde je v předstihu k vidění recenze japonské verze, není v tomhle ohledu moc pozitivní. Právě o téhle části tu totiž mluví jako o velké nudě, kterou střídá standardní lezení po dungeonech.



Před každou herní kapitolou máte mít na výběr mezi dvěma ústředními protagonisty, takže budete moci na příběh nahlížet ze dvou různých úhlů pohledu. Přičemž do začátku svého putování dostane každý charakter unikátního pomocníka, průvodce, kterým je psychotický strašák, resp. neviditelná postava jménem Belgae s velkou výřečností. V rámci bojování, kde střetnete tzv. folky představující padlé duše a vaše nepřátele, budete schopni získávat jejich služby. A dispozice, jež si dle potřeby poté namapujete na směrový kříž Sixaxis padu. Bohužel právě tento moment je dle mínění Eurogameru důvodem pro to, aby k výměně mezi oběma hrdiny nedocházelo, protože prý snadno ztrácíte povědomí, jaké schopnosti ta která postava má předpřipravené. Britové nebyli spokojení ani se soubojovým systémem, v němž je časté využívání pohybových dispozic Sixaxis ovladače jednak nepřesné a druhak nezáživné, nemluvě o malé variabilitě schopností, jež na vás přechází poražením folků.
zdroj: Archiv
Folklore Netherworld trailer - stažitelná verze (47 MB, 1280x720)
V tomhle kontextu zase ale nerozumím předchozí kritice o špatném zapamatování si, jaké že schopnosti má druhá, v ten moment neaktivní figura předpřipravené na gamepadu, ale koneckonců ani hodnocení, které na Eurogameru činí 5/10, nedává moc smysl s ohledem na dosti zásadní negativní aspekty Folklore, mezi kterými je dále např. ještě přísná linearita hry. Takže případní fanoušci budou moci podle všeho ocenit především povedenou vizuální stránku a dle názoru IGN pak ještě příběh, minimálně po stránce prezentace. Děj se má odvíjet jednak klasickou formou rozhovorů s NPC, potom pomocí originálního převyprávění ve stylu komiksových knih a v posledku nehratelnými FMV sekvencemi. Těžko to však ve finále přebije skutečnost, že půjde o další PS3 titul z kategorie zhola zbytečných.