Tato má sice být inspirována západními pohádkami, ale uvedenou informaci neberte zase příliš doslovně. Hned seznáte proč. V záhadném městě Doolin se dva cizinci - Keats a Ellen, dají dohromady při pátrání po legendě, již představuje jakási odlehlá vesnice, která leží na pomezí mezi realitou a fikcí. Právě výše zmíněné město přitom má být branou do fantastické dimenze, ve které ovšem ožívají podivné kreatury, duchové a monstra. Sluší se připomenout, že Keats je novinářem pracujícím pro podřadný okultní plátek a na tohle místo jej vytáhne anonymní telefonát, přičemž majitelku onoho anonymního hlasu tady nalezne zavražděnou. Ellen sem zase pozve dopis od dávno mrtvé matky…



Ve hře vás čeká cestování mezi sedmi unikátními světy, resp. sedmi variantami podsvětí, kde se nadějete časté konfrontace s více než stovkou různých, zhusta nepřátelsky naladěných bytostí. V akci bude záležet na tom, za koho vlastně budete hrát. Tak jako tak svého využití dojde ovladač Sixaxis, skrze který mj. budete získávat důležité esence z poražených nepřátel. Obě hlavní postavy jsou s každou pacifikací nepřátelských stvoření nazývaných "folks" stále silnější. Dokáží totiž převzít jejich specifické dispozice, které se následně přetransformují do kouzel, co lze poté využívat formou vyvolání příslušného folka. Pro příklad, v jednom případě lze "oživit" malého folka s dalekonosnou flintou, s jehož pomocí se zbavíte potíží na vzdáleném horizontu. Řekl bych, že by se asi bratři Grimmové dost divili tomu, co se tu děje, alébrž dalším folkem v pořadí může být ten, co evokuje kanón a jeho služby přijdou vhod proti shromáždění většího počtu nepřátel. Zkrátka takové ultimátní rozehnání davu:)
Folklore trailer - stažitelná verze (86 MB, 1280x720)
Přes spoustu folků jich najednou můžete mít pro okamžité použití pouze kvarteto, co si následně namapujete na k tomu vymezená tlačítka Sixaxis padu. Počítá se s postupným vylepšováním získaných kouzel a také nelineárním příběhem, který bude odvislý od postavy, již vyberete pro exploraci toho kterého herního levelu. Jelikož se jedná o Game Republic nepřekvapí, že hra vypadá opravdu moc pěkně, jakkoliv se tvůrci zatím nevypořádali s neposlušnou third-person kamerou. Která má svá hluchá místa zejména při bojování. Jistě není náhodou, že tenhle exces byl k vidění i u Genji: Days of the Blade pro PS3. Snad to tentokráte dobře dopadne. Kdy, to se možná dozvíme na blížící se E3.