Plán na čtyři AAA tituly ročně Jak už uvedl Leon dopoledne, většinu včerejšího dne jsme strávili v hotelu Marriot na společné tiskové konferenci firem AMD, nVidia, MSI, CENEGA a Illusion Softworks, která byla věnována propagaci nejnovějšího čipsetu nForce od nVidie a procesorů Athlon XP včetně nejvýkonnějšího modelu 1900+. Jsme především herní server a proto se i přes ohlášení vojenského simulátoru VBS1 (Virtual Battlefield Systems - detaily) a pozoruhodnost zmiňovaného nForce (nový čipset s grafickým jádrem GeForce 2 MX a multimediálním čipem s Dolby Digital, na který stačí jediný driver - více info v HW news tady nebo tady) zaměříme především na prezentaci Mafie a Hidden & Dangerous 2.
zdroj:
tisková zpráva
Vystoupení šéfa Illusion Softworks Petra Vochozky (thx to Čočík za foto) bylo naplněno obecnými informacemi o této úspěšné firmě, z nichž mne zaujaly hlavně dvě věci. Jednak je to letošní založení nové odnože Illusion Wireless, která se specializuje na vývoj aplikací a her pro mobilní telefony. Tou druhou jsou velmi smělé plány Illusion Softworks do budoucna, kdy chtějí pravidelně vydávat 4 AAA tituly (=nejkvalitnější hry typu H&D) ročně, a to už počínaje rokem 2002. Pak už měla začít předváděčka Hidden & Dangerous II, na kterou jsem se hodně těšil, neboť tato hra ještě nikde nebyla v hratelné verzi prezentována pro veřejnost. Bohužel se jednalo pouze o promítnutí staršího tříminutového traileru z květnové výstavy E3 (jeho download se nachází zde), který ale díky své atraktivnosti asi neomrzí nikdy.
Předváděčka Mafie Poté konečně přišla na řadu druhá hra od Illusion Softworks, která má nejblíže vydání (jaro 2002) - Mafia: The City of Lost Heaven. A to nejprve formou několika starších videií (download), jejichž přehrávání se zřejmě kvůli Windows Media Playeru 7 krapet zasekávalo, což vyvolalo vlnu posměchu v zadních řadách. Proto raději hlavní tester Mafie přistoupil k prezentaci samotné hry, která se snad brzo dostane do betaverze, a která se na přítomné sestavě s nForce samozřejmě netrhala ani trochu. Mimochodem, celé předvádění probíhalo bez monitoru (obrazový výstup byl pouze na projektor) docela zajímavě - naťukáváním mnoha klávesových zkratek a kompletním ovládáním skoro poslepu :)
Nejdříve nám bylo ukázáno v editoru, jak bude vypadat synchronizace úst s mluvenou řečí herních charakterů. Pro různé jazykové mutace hry prý stačí nahradit zvukové soubory s jinou řečí a engine vše sám zařídí. Dále z Mafie nemohla chybět již tradiční ukázka skvělého fyzikálního enginu, kdy hráč ustřelí autu dvě kola a pokouší se s ním rozjet - a ono je skutečně pojízdné, jde to sice špatně, ale jde to. To vyvolalo v celém sálu zasloužený aplaus, přeci jen se tímto nemůže pochlubit žádná jiná hra současnosti.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Krádeže aut ala Grand Theft Auto Na závěr celé prezentace Illusion Softworks přišlo to nejzajímavější - představení několik hratelných levelů z Mafie za komentáře Petra Vochozky. Osobně mne asi zaujal nejvíc ten s velmi rušným provozem v ulicích města, kde můžete zastavit jakékoliv auto, vyhodit řidiče na dlažbu a jednoduše ho ukrást. Zatímco v prvních dílech Grand Theft Auto se toto podařilo skoro vždy, v Mafii to není tak snadné, někteří řidiči Vám jednoduše ujedou, jiní se brání, což v jednom případě skončilo výbuchem celého auta a usmrcením hlavního hrdiny :) V tento okamžik vás asi také zajímá odpověď na otázku, jestli bude možné přejet chodce ala Carmageddon - pokud jsem se díval pozorně, tak to v předváděné verzi hry nešlo, lidé podobně jako v Midtown Madness uskakovali do stran (ve finální verzi tomu možná bude jinak).
V jiném levelu Mafie, jehož náplní je záchrana Vašeho parťáka ze zajetí, stojí za zmínku přítomnost in-game animací (těch má hra obsahovat velké množství). Když už si myslíte, že je všechno v suchu a máte misi hotovou, dostanete právě formou in-game animace nečekaně pěstí od jednoho skrytého padoucha. V tomto levelu si člověk sedící v prvních řadách mohl všimnout pár nedodělků, zatím například chybí části animací postav při zásahu kulkou, jednou vystoupil hrdina skrz dveřmi auta apod. Ale to vše by mělo být v plné verzi Mafie vychytáno - Petr Vochozka se už nejednou nechal slyšet, že vydají hru až ve stavu úplně bez chyb, aby se neopakovaly problémy s prvním dílem Hidden & Dangerous, kde chyběl pořádný betatesting.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Video z celé prezentace příští týden Poslední předváděný level se odehrával mimo město a došlo k ukázce automobilové honičky s jedním záporňákem na široké silnici na venkově. I tato část hry vypadá na jedničku s hvězdičkou a současně potvrzuje už déle známou skutečnost, že Mafia vlastně bude dvěma hrami v jedné - jednak závody ve stylu Need for Speed a pak akční hrou, která má asi nejblíže letošnímu Max Payne.
A to nejlepší na konec - celou zhruba půlhodinovou prezentaci výše popisovaných scén a ještě pár dalších jsme pro vás natočili kamerou, takže někdy začátkem příštího týdne (až je sestřiháme a Petr Vochozka schválí jejích publikování) se budete moci na spoustu nových záběrů z Mafie podívat sami - rozhodně je na co se těšit.
|