Kouzelný svět Prince of Persia: Sands of Time
zdroj: tisková zpráva

Kouzelný svět Prince of Persia: Sands of Time

4. 6. 2003 11:11 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Montrealské vývojářské studio společnosti UbiSoft, tedy to stejné studio, které pracovalo na Splinter Cell, nyní připravuje návrat legendárního Prince of Persia ve hře s podtitulem The Sands of Time.

Původní hra od Jordana Mechnera, který s montrealským týmem spolupracuje i nyní (píše příběh a pomáhá s návrhy levelů a puzzlí, ad.), ve své době zaznamenala veliký úspěch. Prodalo se jí více než 2 miliony kopií, což některým z vás možná nepřijde tak moc, ale uvažte, že to přeci jen bylo ještě v časech, kdy počítače nebyly až tak běžnou součástí domácností tak, jako je tomu dnes. Úspěšná hra si zasloužila pokračování a tak přišel i druhý díl, který byl následován třetí hrou - Prince of Persia 3D. ta ovšem už zdaleka takový úspěch nesklidila. Pro mnohé fanoušky byla spíše zklamáním a proto všichni s napětím čekají, jak to dopadne tentokrát. My vám dnes můžeme toto čekání zpříjemnit několika novými artworky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Prince of Persia: The Sands of Time není (naštěstí) přímým pokračováním předchozí hry této série. Je to zcela nové dílo, které se pokusí přivézt zpět téměř zašlou slávu originálu. Titul nechyběl na letošní E3 a nutno dodat, že ti, kteří měli možnost být při jeho demonstraci, byli minimálně příjemně překvapeni. Jak již bylo řečeno, PoP: The Sands of Time vyvíjí stejní lidé, co pracovali na Splinter Cell. Nabízí se otázka, co jiného mají tyto dva tituly ještě společného. Podle dostupných informací jsou sdíleny nějaké technologie pohybu, nicméně obě hry užívají zcela jiných enginů. Hra je inspirovaná architekturou východu a tak často narazíte na stěny zdobené koberci nebo různými závěsy. Za mnohými z nich se skrývají zákeřní nepřátelé. Když už jsme u těch podobností se Splinter Cell, Prince of Persia bude vybaven stejným, pěkně vypadajícím efektem, který se projeví právě, když se za zmíněnými závěsy bude někdo pohybovat. Hra se bude moci pochlubit i velice působivým systémem, který umí dosti realisticky nasimulovat písek a prach.

Co se týče příběhu, půjde o to, že jistý ne zrovna mírumilovný sultán, zničí Hodiny času (přesýpací) a vysype z nich písek, čímž probudí dřímající starověké zlo. Tím, kdo bude muset zachránit celý svět sesbíráním písku a znovusestavením hodin, bude samozřejmě zase Princ. Ten naštěstí nebude úplně bezmocný. Především se projeví jeho neobyčejné artistické nadání. Charakteristickým znakem původní hry byly animace postav a ani v této hře nebudete o nic ošizeni - Princ bude skákat, zachytávat se na římsách či se houpat na tyčích. Bude také ovládat spoustu různých bojových úderů, ale jeho největší nadějí bude jeho úzký vztah s "písky času" jako takovými. Když bude mít nějaký k dispozici, bude ho moci použít ve svůj prospěch, když např. udělá nějakou chybu, použije písek a získá tak 10 vteřin času navíc. V jeho silách bude dokonce i zpomalit běh času nebo ho naopak zrychlit. Tím mj. dosáhnete efektu ve stylu "bullet-time" nebo také toho, že obzvlášť velkým zpomalením pohybů a reakcí nepřátel je uvězní v jiné časové dimenzi. Jednou z nejzajímavějších schopností Prince spojených s pískem času je ta, že bude moci provrtat otvor do opony času a mít tak prorocké vize obsahující skrytá varování před nebezpečími přichystanými v následujících úrovních hry. Vydání Prince of Persia: The Sands of Time je naplánováno na příští rok.
zdroj: GameSpy

ko

Nejnovější články