Klasické multiplayer módy v Doomovi ozvláštní přítomnost démonické runy
zdroj: Archiv

Klasické multiplayer módy v Doomovi ozvláštní přítomnost démonické runy

21. 3. 2016 19:34 | Preview | autor: Petr Poláček |

Oldschool střílečka Doom, která vyjde na PC a konzolích 13. května, nabídne šest multiplayer módů. Většinou jde o variace na klasické herní varianty, které tvůrci ve většině případů ozvláštňují přítomností démonické runy. Neznamená to ovšem, že by šlo o nabídku nudnou nebo nezajímavou, právě naopak.

Team Deathmatch

Jde o klasiku, ve které si dva týmy dávají po hubě tak dlouho, dokud jeden z nich nedosáhne stanovené skóre. Vyhrát ale může i tým s větším počtem nasbíraných bodů ve chvíli, kdy vyprší časový limit souboje. Před zahájením zápasu si hráči nastaví dle libosti loadouty i vzhled bojovníků, a přestože po sebrání potřebné runy se z nich mohou stát démoni, moc jim to nepomůže – body hra rozděluje bez ohledu na to, jestli hrajete za mariňáka, nebo démona. V zásadě tak démonická runa nehraje v tomto módu žádnou výraznější roli. Na rozdíl od power-upů a zbraní, které naopak hrají v Team Deathmatch roli klíčovou.

Clan Arena

Druhý a poslední ze šesti módů, kde buď démonická runa nehraje výraznější roli, nebo není vůbec přítomná. Jde o zápas na život a na smrt, ve kterém neexistuje respawn, pick-upy a možnost doplnit zdraví nebo sílu brnění vojáka. Když vás soupeř sejme, jste mrtví, a čekáte na konec souboje. Vyhrává tým, který dokáže odstranit všechny hráče týmu soupeřícího, nebo tým, který má v době ukončení zápasu více žijících členů.

zdroj: Archiv

Freeze Tag

Namísto eliminace člena soupeřícího týmu zmrazíte do kostky ledu. Tým, který první zmrazí všechny nebožáky ze soupeřícího mančaftu, vyhrává. Případně vyhraje tým, který má po doběhnutí časového limitu více nezmrazených hráčů. Když je navíc stav několik chvil před koncem kola nerozhodný, tak do mapy spadne démonická runa, aby bylo rozhřešení rychlejší.

Se zmrazenými kolegy i protivníky lze navíc v průběhu boje manipulovat. Zledovatělé kolegy lze shodit do propasti - když se roztříští, jsou zase aktivní. Stejně tak lze ale zamrazené členy soupeřova týmu posouvat z dosahu kolegů, kteří by jim mohli pomoci s rychlejším odmrazením. Zmražení hráči tají rychleji, když se v jejich blízkosti nachází více členů týmu. Zmrazit jde ale naráz i několik nepřátel, když se nachází blízko hráče, na kterého cílíte.

DOOM_Freeze-Tag_730x411 zdroj: Archiv

Warpath

Jde o variaci na mód King of the Hill, v níž se capture bod pohybuje napříč mapou po předem uvedené trase, a v závěsu za ním i démonická runa, která daný tým výrazně posiluje. Pro hráče obou týmů to představuje dilema. Buď se skupinově ženou za capture bodem, protože čím více členů týmu ho drží, tím rychleji ho obsadí. Mohou se však soustředit na sebrání démonické runy, protože pak jsou silnější než soupeř a mohou jej z capture bodu rychleji odstranit.

Myslet je ale třeba i na to, že se capture bod pohybuje přes řadu pastí, do které mohou členové týmu, ve snaze bod udržet, padnout. Warpath nabídne celou řadu strategických voleb, které je třeba zvážit. Vyhrává každopádně tým, který dosáhne stanovené množství bodů za držení capture bodu, potažmo tým, který v době uplynutí časového limitu má bodů nejvíce.

zdroj: Archiv

Domination

Na mapě se objeví tři statické capture body, které je třeba obsadit, aby váš tým sbíral body. Chaos do tohoto módu vnáší náhodný spawn démonické runy – kdo ji sebere, má výraznou převahu nad soupeřem. Oba týmy tak budou chtít runu sebrat, aby buď upevnily svou pozici, nebo naopak zvrátily vývoj souboje. Po získání runy má totiž i prohrávající tým velkou šanci dobýt obsazené pozice a obrátit vývoj zápasu. Vyhrává tým, který za obsazení bodů získá předem stanovené skóre, potažmo tým, který v době uplynutí časového limitu má na kontě více bodů.

DOOM_Clan-Arena_730x411 zdroj: Archiv

Soul Harvest

Jde o nápodobu Team Deathmatch, ve které ale nesbíráte za sejmutí nepřítele body, nýbrž jeho duši. Navíc je možné ji sebrat jen chvilku po zabití nepřítele, pak zmizí. Sbírat lze ovšem i duše svých zabitých týmových kolegů, aby za ně soupeř nedostal bod. Buď se tedy při volbě útočného stylu snažíte co nejdříve pozabíjet nepřítele a posbírat jeho duše, nebo hrajete defenzivně a soustředíte se spíš na to, abyste sbírali duše mrtvých kolegů a zabránili soupeři skórovat s tím, že ho unavíte.

Aby se podobné souboje nezvrhly v zákopovou válku, tak na místě prvního zabitého hráče v celém souboji se objeví démonická runa. Kdo ji sebere, stane se démonem – bude silnější a z každého zabitého soupeře vymlátí dvě duše namísto jedné. Kdo zabije démona, převtělí se do jeho kůže a navíc za to získá jednorázově pět duší.

Vyhrává tým, který jako první dosáhne stanoveného počtu bodů, nebo tým, který v době uplynutí časového limitu má na svém kontě větší množství bodů.

Nejnovější články