Jodie bude mít v Beyond: Two Souls anděla strážného
zdroj: Archiv

Jodie bude mít v Beyond: Two Souls anděla strážného

11. 7. 2012 14:41 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Když se David Cage vytasil na E3 s novým kousek od Quantic Dream jménem Beyond: Two Souls, někteří byli nadšeni, někteří méně.

To, že máte do hry převedenou Ellen Page v poměru 1:1, je sice fajn, ale celkově už tu nebyl takový pocit úžasu, jako když se představil Heavy Rain. Jenže pravdou je, že jsme viděli dvě videa a víc nic. Nový Game Informer ale přináší nové informace o hře a ačkoliv to není nijak vyčerpávající info, leccos o hře prozrazuje.


Hlavní hrdinku, Jodie Holmes, budeme sledovat nějakých patnáct let, které nebudou zrovna jednoduché. Zdá se, že hlavním problémem Jodie je Eiden, onen strážný anděl nebo spíše duch, který ji všude provází. Nevíme co je zač, proč je s ní, ale víme, že má vlastní hlavu, ale Jodie poslouchá. Jak budeme oněch patnáct let hrát, tak by se měla hra průběžně měnit, takže činy z minulosti se promítnou do budoucnosti.

Hodně obav směřovalo k tomu, aby hra nebyla jen sérii Quick Time Eventů. A přestože zde určitě budou, hra bude oproti Heavy Rain mnohem akčnější. Hlavním důvodem a motorem bude právě Eiden. Hra vám někdy dá kontrolu nad Jodie, někdy nad Eidenem. Víc triků umí samozřejmě duch. Logicky umí procházet pevnými předměty, což bude šikovné při průzkumu. Na druhou stranu, může jen do určité vzdálenosti od Jodie.

Eiden ale umí i další triky, které byste od ducha čekali. Umí třeba nechat vybuchnout zdroj osvětlení nebo shodit nějaký ten předmět, což může posloužit při nějaké stealth pasáži. Ve vlaku, kde byli spící pasažéři, prý třeba dokázal vstoupit do jejich těla a vzbudit je, což můžete v kontextu nějaké situace využít. Umí sem tam něco otevřít nebo vytvořit kolem Jodie ochranné pole, aby se skokem z vlaku v hratelné ukázce nezabila.

Především ale bude moci posednout protivníka či jakéhokoliv člověka. Posednutí se celkem rychle prozradí, protože postiženému září oči, a když se jej někdo dotkne, Eiden je z těla vypuzen. Ale v hratelném střetu s jednotkami SWAT to stačilo. Tady se prý projevuje, jak budete chtít hru hrát. Ve chvíli, kdy je Jodie obklíčena můžete třeba nechat Eidena odpálit všechna světla a zmizet nebo nechat nějaká auta vybuchnout. Můžete nějakého toho policistu přiškrtit ve stylu Darth Vadera nebo nechat Eidena někoho posednout. Třeba snipera, který na Jodie míří a nechat jej provětrat mozek svých kolegů nebo „chytit“ pilota vrtulníku a pěkně s ním třísknout o zem.

O mnoho víc toho zatím nevíme. Z děje prakticky nic, což je dobře - dokonce ani identitu Eidena. Bylo by špatné, nechat si vykecat vše, co se Jodie týče, protože ono rozkrývání mystéria asi bude jedním z hnacích motorů hry.

Nejnovější články