Inversion si hraje s gravitací, kterou na Zemi zatáhli neznámí nepřátelé zvaní Lutadores a pěkně si nás s ní zotročili. Hlavní hrdina Davis, společně s kámošem Leem, prochází v third-person stylu á la Gears of War rozbořené lokace a zpoza úkrytů likviduje nepřátele klasickými zbraněmi do chvíle, než se mu do rukou dostane grappler, zbraň umožňující manipulaci s gravitací. Vyzvednout nepřítele zpoza krytu a vystřílet do něj celý zásobník najednou není žádný problém, stejně jako vzít kus zdi (Havok negine se o destrukci prostředí umí postarat velmi pěkně) nebo jiný objekt, použít ho jako štít a pak jej mrštit kamkoli, ideálně opět na mimozemské drsňáky. Preview hry zmiňují, že něco podobného však mohou a dělají i nepřátelé, což vás nutí k pohybu a k přemýšlení, jak se dostat dál, jak porazit další grupu nepřátel.
A zatímco budete poslouchat chlapácké hlášky svých dvou borců i útočících Lutadores, dorazíte k úrovním, kde neexistuje žádná gravitace. Ve stylu průměrného Dark Void (recenze) nebo specifických sekcí v Dead Space se budete s Davisem odrážet od jednoho objektu k druhému do všech směrů nebo se k nim přitahovat pomocí grappleru jako v Bionic Commando. A při vší té letecké akrobacii musíte samo sebou myslet i na likvidaci nepřátel, kteří budou opět čelit stejným podmínkám. V některých speciálních částech těchto bezgravitačních úrovní navíc dochází čas od času k překlopení celé lokace, jako byste se pomaloučku otáčeli v mixéru. Taková otočka samozřejmě mění situaci, což se pro zpestření boje vždy hodí.
První dojmy z pre-alpha verze hry označují Inversion za slibnou kooperativní střílečku, která nevyniká příběhem, stylizací ani herními mechanismy, ale zábavou při použití gravitační zbraně ve spojení s klasickým skrýváním se za překážkami a střelbou. Platí to prý zejména pro kooperaci, kterou si v případě, že po ruce (lokálně nebo online) nebudete mít žádného kámoše, užijete s AI parťákem.
Inversion vyjde 7. února 2012, tedy za rok, bohužel jenom pro PS3 a X360.
zdroj: Archiv