Hearthstone jde cestou pomalého a promyšleného rozšiřování
zdroj: tisková zpráva

Hearthstone jde cestou pomalého a promyšleného rozšiřování

30. 7. 2014 17:18 | Preview | autor: Adam Homola |

Karetní Hearthstone: Heroes of WarCraft teď žije svým prvním singleplayerovým rozšiřujícím balíčkem Curse of Naxxramas, jehož druhé křídlo dnes vychází. K té příležitosti si sedli designér a šéf produkce s PC Gamerem a vedle probírání se v detailech některých karet přišla řeč i na to, jaká budoucnost ještě Hearthstone z hlediska rozšiřování čeká. Vývoj bude pomalý, ale důkladně promyšlený a po vydání pátého křídla Naxxramasu se začne asi nejdříve s doplněním některých požadovaných funkcí.

Jednou z nich by měl být mód spectator, díky kterému budeme moct sledovat právě probíhající zápasy a turnaje přímo ze hry. Blizzard by chtěl mít funkci hotovou nejpozději do letošního BlizzConu, na kterém se koná velký turnaj Hearthstone: Heroes of WarCraft, ale zatím nemůže datum vydání slíbit. V relativně dohledé době bychom se mohli dočkat také nějaké lehké formy výběru hrdinů, proti kterým nechcete hrát.

Například pokud vám nesednou mágové, vyberete si, že proti nim hrát nechcete a matchmaking v Play a Ladderu vezme vaši preferenci v potaz. Vývojářům se podobné systémy zákazů líbí, ostatně něco podobného lze nastavit třeba v Dota 2, kdy při draftování zakazujete nepřátelskému týmu hrdiny, proti kterým nechcete hrát. Podobně by to mohlo fungovat i tady. Co se zatím ale vůbec nechystá, je rozšíření počtu slotů pro decky. U devíti možných zůstaneme asi ještě dlouho.

curse of naxxramas zdroj: tisková zpráva

"Jde to zajímavě porovnat - a nevím jestli je to zrovna ten nejlepší příklad - s brašnami ve World of WarCraft. Když máte brašnu kde je 16 míst, tak se vám inventář spravuje jednoduše. Když pak ale máte masivní inventář, tak je jeho správa najednou mnohem náročnější, hlavně když se ke hře vrátíte po delší době. My se prostě bojíme, že hráče, kteří by měli 18, nebo klidně 30 slotů pro decky, by to rychle zahltilo a zapomněli by který je který. Rychle se to může vymknout kontrole," řekl v rozhovoru pro PC Gamer senior game designér Ben Brode.

Pokud chcete, můžete si vést další decky třeba v Excelu, nebo si udělat screenshot apod. Není to ideální, ale podle tvůrců je to lepší, než zahltit všechny hráče hromadou možností, ve kterých by se pak ztráceli. A je pravda že zrovna Hearthstone: Heroes of WarCraft je ideální hra na to, abyste si mezi hrami dávali přestávky - klidně několikatýdenní, nebo i v řádu měsíců. Kdybyste se pak měli vrátit k dvaceti vytvořeným deckům, asi byste se v nich jen stěží vyznali.

Data z právě probíhající Curse of Naxxramas vývojáři bedlivě sledují a na jejich základě budou ladit nejen budoucí singleplayerová rozšíření, ale také samotné karty a meta game. Jenže zatím je ještě příliš brzy, druhé křídlo z pěti vychází teprve teď a tak třeba očividná dominace Zoo decků u Warlocků je něco, co budeme muset ještě chvilku vydržet. Vývojáři ale prozradili, že zrovna v Military Quarter, který vyjde příští týden, je proti Zoo deckům několik velmi silných karet. 

zdroj: Archiv

Obecně se ale vyčkává na vydání poslední části DLC a teprve poté se bude moct pořádně hodnotit, protože až v tu chvíli budou mít hráči všechny nové karty. Pokud jste Arachnid Quarter z minulého týdne hráli, možná vás taky překvapila jednoduchost hlavního "módu". Zuby si pak můžete co hrdlo ráčí vylámat na Heroic verzi bossů, ale jednoduchost módu Normal je úmyslná.

Vývojáři totiž nechtějí hráče cestou za novými kartami zbytečně frustrovat. Cílem je, aby mělo nové karty co největší množství hráčů a ti, kteří hledají opravdovou singleplayerovou výzvu, se můžou dosyta vyřádit v heroických verzích zápasů. Nové karty nebudou ale do Hearthstone: Heroes of WarCraft přibývat jen skrze singleplayerová DLC. Tvůrci mají v plánu i jiné způsoby jak hráče obohatit o nové karty, ale v rozhovoru se zatím o nic konkrétního nepodělili.

Zatím je to na ale ještě spousta času, Curse of Naxxramas do hry přidá celkem třicet nových karet, takže na čas si zase budeme mít s čím hrát. Existuje malá šance, že by se mohla další várka nových karet zaměřit spíše na kouzla a secrety, než na miniony. Ti jsou totiž hlavním středobodem aktuálních nových karet, jejichž úmysl byl pro vývojáře jasný - přidat do hry více interakcí mezi miniony, čímž se lehce omezí jen přímočaré zabíjení hrdinů pomocí kouzel a jednokolového útoku.

hearthstone0502141280jpg-a29fda_1280w zdroj: tisková zpráva

Proto je Curse of Naxxramas přímo přošpikovaný novými miniony, z nichž má každý druhý nějaký zákeřný Deathrattle, který občas na board nasadí další miniony. Při správné kombinaci se starými kartami tak můžete na herním plánu vykouzlit takové závěje minionů, že se vám o tom předtím ani nesnilo. Na druhou stranu pak ale můžou přijít ke slovu kouzla jako Blizzard, Flamestrike apod., která udělají z plné desky velice, velice prázdné místo.

Nejnovější články