For Honor nabídne kampaň ve fantaskním světě rytířů, samurajů a vikingů
zdroj: Archiv

For Honor nabídne kampaň ve fantaskním světě rytířů, samurajů a vikingů

14. 6. 2016 15:40 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Od For Honor nikdo nemůže čekat historickou přesnost, což tvůrci z Ubisoft Montreal podtrhují tím, že se příběh hry odehrává v alternativní realitě, kdy Zemi poničila kataklyzmatická událost a všechny tři válečnické frakce musely hledat nový domov. Ne, sice to nevychází ani časově, ale tým kolem sympaťáka Jasona VandenBergha prostě chtěl mít v jedné hře rytíře, samuraje a vikingy a v tom jim historické reálie nemohou zabránit. Nutno říct, že to hře svědčí, protože se o to silněji může vydat do vod fantaskna, což dokládají i dvě nová videa. V nich se tentokrát představuje především kampaň.

Doposud jsme viděli jen záběry z PvP soubojů, do kterých se míchali AI řízení vojáci. Nově se předvádí kampaň, která bude k dispozici za každou ze tří frakcí a hrát ji budete moci sami i v kooperaci a to jak online, tak i split-screenu. Příběhově se odehrává tisíc let po zmíněné katastrofě, kdy se vikingové vrací ze severských pustin, kde obnovili síly v rámci nesčetných klanů, samurajové vytvořili nový a silný stát pod pod vládou Císaře a rytíři se shromažďují pod zástavou Železné legie, která je má po letech opět sjednotit a obnovit jejich slávu.

Ačkoliv jdou všechny tři strany proti sobě, zdá se, že zde bude ještě hlavní zlo v podobě vojevůdce Apollyona, který má zřejmě prsty v katastrofě, která svět postihla. V rámci kampaně budete dobývat hrady, rubat AI vojáky po desítkách a občas se střetnete s nějakým tím bossem. Hra využívá celkem prostý, ale intuitivní systém šermu, kdy musíte krýt údery ze správné strany a zároveň musíte udeřit tam, odkud se protivník nekryje. Jak se ve videu z dema boj proti řadové AI zdál být snadný, ve chvíli, kdy hráči s vikinským sekerníkem čelí samuraj s nodači, je rázem celý šerm obtížnější a vyžaduje solidní postřeh a přehled o tom, co dělá soupeř.

zdroj: Archiv

Za každou stranu bude k dispozici několik hrdinů, ale představený byl zatím za každou stranu jen jeden. Vikingy zatím reprezentuje Raider, který se ohání obouruční dánskou sekerou. Raideři většinou fungují jako předvoj vikinských armád a nemají daleko k legendárním berserkerům, protože jen těžko v bitvě zvládají svůj hněv. V kampani Raider bojuje s cílem sjednotit všechny vikinské klany a vyrazit na dlouhé plnění do zemí samurajů a rytířů.

Boss v demu zároveň představuje jedno z povolání samurajů. Kensei žije podle pravidel Bušidó a je připravený zemřít pro Císaře. V boji se ohání svým mohutným nodači, kterým dokáže zasáhnout více protivníků, než s kratší a lehčí katanou. V kampani za Kenseie se ocitnete v roli skvělého velitele, který je ale příliš upřímný a otevřený, což mu zajistí odchod do vyhnanství. Do něj se odebral i se skupinou věrných přátel a hodlá získat zpět svou čest a právo vrátit se do země.

Za rytíře se v příběhovém traileru objevuje Warden. Stejně jako jeho protivníci je vybavený těžkou obouruční zbraní, v tomto případě dlouhým obouručním mečem. Wardeni jsou šlechtici, kteří zasvětili svůj život ochraně své země a lidí. V kampani bude představovat mladého rytíře, který v řadách Železné legie bojoval v nespočtu bitev, dokud nezačal pochybovat o tom, zač vlastně bojuje. Odpovědi najde v Ashfeldu mezi válečníky Černokamenné legie. Má to jeden háček – legii velí právě hlavní záporák Appolyon.

Je jasné, že hlavním herním prvkem For Honor je soubojový systém a dobrý pocit z toho, když se probíjíte skrze řady nepřátel, shazujete je z hradeb, drtíte štíty a umně vykrýváte protivníkovy rány. Hra tomu podřizuje vše a je tak vlastně sympatická, protože se nesnaží prostý úmysl zabalit do příliš sofistikovaného kabátku. Pořád jde o klukovské teoretizování, kdo by vyhrál, rytíř nebo samuraj? Odpověď najdete jak v multiplayeru, tak v kampani 14. února 2017 na PC, PS4 a Xbox One.

zdroj: Archiv

Nejnovější články