Dlouho očekávaný F1 Racing Championship od Ubisoftu přichází s ambicemi stát se nejlepším formulovým simulátorem vůbec.
Nástupce slavného Monaco Grand Prix
zdroj:
tisková zpráva
Na trhu se simulátory F1 je tak trochu zvláštní situace. Ročně vychází nejméně 5 takových simulátorů, ale pouze jeden či dva něčím zaujmou. Po ostatních (tak řečeno) neštěkne ani pes. Loňský rok byl v tomto směru významný ve dvou věcech - jednak se do F1 simulátorů pustila i firma Electronic Arts (a stihla vydat dokonce dva tituly za rok) a konečně také vyšel dlouho odkládaný simulátor Grand Prix 3 od Microprose. Ten se vyznačuje skvělou hratelností a tím se zalíbil široké hráčské veřejnosti. Hard-core fanoušci a hráči ale nedají dopustit na Monaco Grand Prix Racing Simulation 2 (MGPRS2) od Ubisoftu. Přesto, že jde o simulátor už trochu staršího data, je mezi nimi nejuznávanější a právě v této hře se uskutečňují celé šampionáty po internetu. Jenže zub času nelze zastavit a na Monacu už je to znát, zvláště na grafice. Ubisoft tak logicky přichází se simulátorem novým, takovým, který by navázal na úspěch a kvality MGPRS2 v moderním pojetí. Takový simulátor se právě dokončuje a ponese název F1 Racing Championship (F1RC).
Koncem minulého týdne se konečně objevilo demo, na které jsem se dlouho těšil a byl opravdu zvědavý, co předvede. Po několika hodinách hraní mohu přiznat, že F1RC vypadá přesně tak, jak jsem si představoval. Kvalitní jízdní simulace a opravdu pěkný vzhled jsou největšími devizami této hry. Ale pěkně popořádku.
Parádní grafika Demo umožňuje jízdu za 6 jezdců ze tří stájí - Ferrari, Jordan a Arrows - v sestavě ze sezóny 1999. K dispozici jsou pouze dvě tratě - legendární Monaco a populární Spa - a závodit lze na nich pouze v režimu Time Attack. V demu nelze měnit nastavení vozu, nemění se ani počasí a měnit lze pouze obtížnost ve dvou stupních - Beginner a Pro. Rozdíly v obtížnosti jsou dost velké a už jen udržet formuli na silnici při obtížnosti Pro dá zabrat. Jinak to ale nechci tajit - z hraní mám vynikající dojem.
zdroj:
tisková zpráva
V první řadě upoutá skvělá grafika. Nádherné okolí, skvěle namodelovaná a otexturovaná auta (s odlesky už to ale možná autoři přehnali) i pěkné ostatní grafické efekty. Musím podotknout, že jsem měl veškerou grafiku nastavenou na 100% s dojmem, že na to můj počítač stačí (Duron 950, 196 MB RAM, GeForce 2 MX). S uspokojením mohu konstatovat, že stačil naprosto v pohodě (aby taky ne :), ale jako minimum pro hru i se sníženými detaily vidím PII. Těžko také odhadnout, jak se hra bude chovat při startu 24 vozů - viz F1 2000, která se v tom okamžiku stává skoro nehratelnou. Stejně tak zvuku nelze nic moc vytknout, snad jen že při řazení dolů by měl motor víc „řvát“ (aspoň podle mého názoru).
Reálnost simulace Dostávám se k tomu nejdůležitějšímu, reálnosti simulace. V tomto směru není rozhodně F1RC žádný amatérský produkt. Pro dokonalé ztvárnění tratí byl použit satelitní systém GPS a na tratích to je skutečně znát - jsou skutečně přesně vyvedené (opět podle mého názoru). Ubisoft je také pověstný tím, že v jeho simulátorech lze zajíždět časy, které se skutečně jezdí při závodech. Nejinak tomu je i u F1RC. K tomu ale Ubisoft přidal něco, co jsem už dlouho nezažil. Mám na mysli dokonalý pocit obrovské akcelerace a rychlosti, který mi tolik chybí v jiných simulátorech. Stejně tak málokde zažijete skvělý pocit rizika, kdy jste nuceni projíždět zatáčky na hranici smyku. Stačí skutečně málo (prudké přidání nebo přidání, zajet kousek na trávu nebo zavadit o obrubník) a točíte se v hodinách.Tohle se ve hře opravdu povedlo.
zdroj:
tisková zpráva
Obecně se v simulátorech F1 zkouší průjezd zatáčkou Eau Rouge právě ve Spa a na možnostech projetí se hodnotí realita simulátoru. Ve většině simulátorů ji lze projet bez problémů na plný plyn, což ale skutečnosti neodpovídá. Speciálně tuto zatáčku jsem projížděl několikrát a utvrdil jsem se, že realismus hry je skvělý. Pokud nechcete skončit jako Villeneuve se Zontou loni, trochu ubrat prostě musíte (nastavením vozu to lze ovlivnit, to však v demu nelze) a navíc je třeba zvolit ideální stopu. Po zhruba dvou hodinách jízdy na každé trati jsem konečně dosáhl slušných časů na jedno kolo (1.16.xxx v Monacu a 1.49.xxx ve Spa), ale oproti nejlepším mám stále ztrátu i několik vteřin, viz soutěž o nejrychlejší kolo zde nebo zde.
Nejlepší F1 simulátor všech dob? Trochu mě zklamaly samotné kolize. Ať jsem dělal cokoliv, nikdy se mi nepodařilo auto převrátit. Předpokládám ale, že v době vzniku demoverze (podle mých informací se jedná o 2 měsíce starou verzi) to ještě nebylo ve hře vyladěné a nebudu to proto zatím nijak rozebírat. Přemýšlím, co ještě lze říci o novinkách. Kompletně bylo předěláno menu, které je ale dost přehledné. Už vím, na co jsem zapomněl. F1RC simuluje spojku, kterou můžete ovládat manuálně! I v tomto směru si ale počkám na finální verzi hry.
zdroj:
tisková zpráva
To jsou asi tak všechny mé postřehy z hraní demoverze simulátoru F1 Racing Championship. Při hraní jsem se jen utvrdil v tom, že nás asi čeká nejlepší simulátor F1 všech dob. Zda se tak skutečně stane, se dozvíme již brzy. Přesně v půlce března je totiž naplánováno jeho vydání. Můžeme se jen těšit.
|
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
|