Dragon Age: Inquisition nebude kopírovat premisu Mass Effect 3
zdroj: tisková zpráva

Dragon Age: Inquisition nebude kopírovat premisu Mass Effect 3

3. 1. 2014 15:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Oficiální Xbox Magazín měl možnost posedět a popovídat si s producentem připravovaného Dragon Age: Inquisition o spoustě témat. Došlo na multiplayer, sexuální témata a třeba také premisu ne nepodobnou Mass Effect 3 - obrovský konflikt a spousta frakcí do něj zapojených. V Dragon Age ale přeci jen bude vypadat trošku jinak, protože v Mass Effect hrách jste pořád věděli proti komu jdete, kdo je váš nepřítel a hrozba. Zato v Dragon Age bude zmítat všechny frakce a celý svět chaos - nebudete přesně vědět co se děje a bude nutné bádat, kdo za tím stojí a odkrývat jednu vrstvu zla za druhou.

Navíc v DAI nebudete jen postava sama o sobě jako v Mass Effectu: “Tady představujete celé hnutí. Ano, jste postava, ale vedete celou organizaci, celou inkvizici s velkým zastoupením všude po světě a s vlivem na různé národy i frakce. Zatímco v Mass Effectu jste formovali frakce spíše na osobní úrovni, v Inquisition půjde o osobní dopady skrze velká rozhodnutí a jejich následky na svět. Je to něco jako rozdíl mezi tím být Jedi a založit celý Řád Jediů,” řekl v rozhovoru s OXM producent hry Cameron Lee.

Cameron se též rozpovídal o tom, jak vývojáři využívají čas, který získali navíc. Původně totiž mělo Dragon Age: Inquisition vyjít ke konci minulého roku, ale teď se očekává vydání ve třetím kvartálu letošního roku. Vedle již dříve oznámené nové hratelné rasy Qunari se dočká největší pozornosti herní svět. Má být větší, detailnější a propracovanější. Vedle toho se ale chtějí vývojáři soustředit i na celkové odladění hry, úpravy, řešení bugů a podobné finišovací záležitosti.

Uvidíme, jestli to nebyly jen marketingové řeči a hra opravdu vyjde v parádním stavu, nebo bude potřeba mnoha patchů hned po vydání. Co Cameron naopak nevysvětlil vůbec, byl multiplayer. Na otázku, jestli může něco říct o tom, že studio přijímalo několik vývojářů na pozici multiplayerových designérů, neodpověděl. Prý to komentovat nemůže, multiplayer v Mass Effectu se mu líbil a BioWare zkoumají všechny možnosti. Žádné definitivní oznámení ale z pana producenta nevypadlo.

Docela pěkné zní také nové pevnosti a jejich úpravy a možnosti, které do hry přináší špetku strategických prvků. Pevnosti mají být něčím vzdáleně podobným synchronizačním bodů z Assassin’s Creed - tedy jakýmsi středobodem určité oblasti. V DAI navíc můžete do každé pevnosti naverbovat své inkviziční agenty a čím víc jich pevnosti přiřadíte, tím víc z ní budete mít. S deseti agenty můžete vystavět důl na těžbu síry, což vám zajistí vyšší příjmy. A například s padesáti agenty můžete postavit padlého kolose, který v případě invaze zvýší morálku vojáků, jak reportuje OPM.

Jak už je tradicí BioWare, nebudou ve hře chybět ani scény intimního charakteru. Minimálně s Mass Effectem si svého času zajistili nečekanou mediální pozornost a o hře se díky tomu víc mluvilo. Dragon Age: Inquisition se nebude podobným tématům vyhýbat: “Když rozpracováváme příběh a postavy, tak vždycky přemýšlíme i o pohlavích, sexualitě a podobných věcech. Takže bych nějaké takové scény očekával i v Inquisition, ale detaily vám teď ještě prozradit nemohu. Už jsem ale o nějakých konkrétních scénách slyšel a jsou neuvěřitelné,” naznačil pro OXM Lee.

Nejnovější články